Företag i fokus:

Månsbro blir ny huvudpartner till SSK – ”Stolta att vara med

Monatage, Alex Ataseven

Månsson Fastigheter blir SSK nya huvudpartner. Bild: Alex Ataseven / Pressbild.

Det fleråriga samarbetet mellan Månsbro Fastigheter och Södertälje Sportklubb tar ett nytt stort kliv frammåt.

På klubbens hemsida under söndagen presenterades Månsbro Fastigheter som klubbens nya huvudpartner.

– Vi har sponsrat SSK under många år och är stolta över att vara med och stötta deras spännande resa. Nu tar vi ett extra steg upp och går in som en av SSK:s huvudpartner, med målsättning att bidra till en positiv säsong, säger Markus Månsson, marknadschef på Månsbro Fastigheter, till Telgenytt.

Månsbro har en lång historik som partner till klubben och haft ett stort engagemang kring SSK samt Södertälje som stad. Under söndagen presenterade SSK stolt sitt nya samarbete med fastighetsbolaget.

Markus Månsson, marknadschef Månsbro Fastigheter.

– Det är oerhört glädjande att vi ingått ett flerårigt avtal med Månsbro Fastigheter och naturligtvis ser de en kommersiell nytta av att synas tillsammans med SSK och stärka sitt varumärke, men det går inte att ta miste på den glöd och hjärta som finns för klubben, säger Marcus Palm, försäljningschef hos Södertälje Sportklubb, på klubbens hemsida.

Det nya samarbetet innebär bland annat helt nya dam- och herrställ samt målvaktsbenskydd som kommer att prydas med huvudpartners logga – Månsbro Fastigheter.

I en gemenskap satsning vill båda parterna bland annat spetsa A-lagstrupp, men även förbättra förutsättningarna för den totala verksamheten.

– Vi tror på att ett framgångsrikt elitlag ger så mycket tillbaka till Södertälje, i form av att motivera ungdomar så att de blir mer aktiva, underhållning för stadens invånare och inte minst att det gör Södertälje mer attraktivt att bo i, säger Markus Månsson till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 september 2022 16:43
Senast uppdaterad: 4 september 2022 16:56

Upprustning av Järna torg – Nu kan du tycka till

Jarna-Park-Kartor

Foto: Kartor

Södertälje kommun bjuder in till medborgardialog för att diskutera framtiden för Järna torg. Delta genom att fylla i en enkät eller möta kommunens representanter den 20 maj.

Södertälje kommun planerar att rusta upp Järna torg och vill nu veta vad invånarna i Järna tycker att platsen ska innehålla. Alla Järnabor uppmanas att delta i medborgardialogen genom att fylla i en enkät eller träffa kommunens representanter på plats den 20 maj.

(Annonslänk)

Järna torg är en central del av Järna centrum, känd för sina stora gräsmattor, perennplanteringar, högresta träd, lekplats, sommarservering och scen. Historiskt har torget varit en naturlig samlingsplats, ofta använt vid midsommarfiranden, uppvisningar, torghandel och julmarknader.

Nu är det dags att förnya torget med ny utrustning och funktioner som kan locka fler målgrupper och säkerställa torgets fortsatta roll som en viktig mötesplats i Järna. Södertälje kommun vill därför ha invånarnas åsikter och idéer för att skapa en attraktiv och användarvänlig plats för alla.

Måndagen den 20 maj mellan klockan 16-18 hålls en öppen workshop vid scenen på Järna torg. Här får invånarna möjlighet att träffa kommunens representanter, delta i diskussioner och dela med sig av sina tankar om torgets framtid. Det är en chans för alla att påverka och bidra till utvecklingen av Järna torg.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 maj 2024 08:30
Senast uppdaterad: 16 maj 2024 00:59

Pressbyrån och 7-Eleven vill sluta sälja cigaretter

Pressbyran

Foto: Alexander Isa

Snart kan det vara slut på cigarettförsäljningen hos Pressbyrån och 7-Eleven. I framtiden vill de helt sluta sälja cigaretter, rapporterar TT.

Bolaget bakom kedjorna, Reitan, ett norsk familjeägd företag vill successivt fasa ut sin försäljning av cigaretter, med målet att helt upphöra med försäljningen. Enligt bolagets VD Anna Wallenberg, som TT talat med, vill bolaget verka för att produkterna helt försvinner från marknaden.

(Annonslänk)

Utfasningen, som börjar 2026, innebär att franchisekedjorna Pressbyrån och 7-Eleven inte längre kommer att ta in nya cigarettprodukter eller varumärken. Detta ses som ett steg mot en rökfri framtid och har inspirerats av liknande lagförslag i Storbritannien och Nya Zeeland, där unga förbjuds att köpa tobaksprodukter.

– Riskerna med tobaksrökning är väl kända, både när det kommer till hälsorisker men även miljöpåverkan och arbetsförhållanden i produktionen, säger Wallenberg till TT.

För närvarande kommer 54 procent av kedjornas tobaksförsäljning från cigaretter, medan resten består av snus, nikotinprodukter och andra rökfria alternativ.

Läs även: – Alexander Berg firar 20 år på Pressbyrån

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 maj 2024 05:00
Senast uppdaterad: 16 maj 2024 00:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors