Företag i fokus:

Månsbro blir ny huvudpartner till SSK – ”Stolta att vara med

Monatage, Alex Ataseven

Månsson Fastigheter blir SSK nya huvudpartner. Bild: Alex Ataseven / Pressbild.

Det fleråriga samarbetet mellan Månsbro Fastigheter och Södertälje Sportklubb tar ett nytt stort kliv frammåt.

På klubbens hemsida under söndagen presenterades Månsbro Fastigheter som klubbens nya huvudpartner.

– Vi har sponsrat SSK under många år och är stolta över att vara med och stötta deras spännande resa. Nu tar vi ett extra steg upp och går in som en av SSK:s huvudpartner, med målsättning att bidra till en positiv säsong, säger Markus Månsson, marknadschef på Månsbro Fastigheter, till Telgenytt.

Månsbro har en lång historik som partner till klubben och haft ett stort engagemang kring SSK samt Södertälje som stad. Under söndagen presenterade SSK stolt sitt nya samarbete med fastighetsbolaget.

Markus Månsson, marknadschef Månsbro Fastigheter.

– Det är oerhört glädjande att vi ingått ett flerårigt avtal med Månsbro Fastigheter och naturligtvis ser de en kommersiell nytta av att synas tillsammans med SSK och stärka sitt varumärke, men det går inte att ta miste på den glöd och hjärta som finns för klubben, säger Marcus Palm, försäljningschef hos Södertälje Sportklubb, på klubbens hemsida.

Det nya samarbetet innebär bland annat helt nya dam- och herrställ samt målvaktsbenskydd som kommer att prydas med huvudpartners logga – Månsbro Fastigheter.

I en gemenskap satsning vill båda parterna bland annat spetsa A-lagstrupp, men även förbättra förutsättningarna för den totala verksamheten.

– Vi tror på att ett framgångsrikt elitlag ger så mycket tillbaka till Södertälje, i form av att motivera ungdomar så att de blir mer aktiva, underhållning för stadens invånare och inte minst att det gör Södertälje mer attraktivt att bo i, säger Markus Månsson till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 september 2022 16:43
Senast uppdaterad: 4 september 2022 16:56

Stora förseningar i pendeltågstrafiken

Tåg pendel Foto: Alex Isa

Foto: Alexander Isa

Pendeltågstrafiken har drabbats av ett omfattande stopp på grund av en nedriven kontaktledning. Trafikstörningen inträffade vid 14:30-tiden och väntas pågå fram ytterligare ett par timmar, enligt information från Trafikverket.

De stationer som påverkas av detta stopp är Tumba, Rönninge, Södertälje centrum, Flemingsberg, Södertälje hamn, Tullinge och Östertälje.

”Trafiken åter igång för Pendeltåg linje 40 och 41 efter tidigare stopp mellan Flemingsberg och Södertälje centrum på grund av nedriven kontaktledning. Tågen samsas om ett spår förbi stationen. Förseningar förekommer. Tåg kan ställas in eller köra förbi vissa stationer med kort varsel. Var uppmärksam på plattformsskyltar och utrop ombord på tågen.”, skriver Trafikverket.

Trafikstörningen beräknas vara aktiv fram till klockan 19:30. Trots detta går tågen som vanligt mellan Flemingsberg och Stockholm City. Resenärer som är påverkade uppmanas att hitta alternativa resvägar.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 15:00
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:00

Irak begär att koranbrännaren Momika ska utlämnas

Momika Skärmdump TikTok

Skärmdump: TikTok

Södertäljebon och den irakiske medborgaren, Salwan Momika, har begärts utlämnad av Irak, det rapporerar TT under tisdagen.

Under sommaren genomförde Momika flera koranbränningar på olika platser. Nyligen tog han tillbaka sina ansökningar för framtida koranbränningar, vilket ledde till att den planerade aktionen i Södertälje och andra liknande händelser inte ägde rum.

Nu har Irak, som tidigare höjt ett varnignsfinger till Sverige, begärt att Momika ska utlämnas till deras land, enligt källor till TT. Momika själv informerade nyhetsbyrån att han fick kännedom om Iraks begäran i fredags och att han har blivit kallad för förhör av polisen i Södertälje på tisdagen.

(Annonslänk)

– Jag har asylskäl eftersom jag är emot irakiska regeringen. Det här är ett sätt för dem att få mig utlämnad och mördad. Sverige, Åklagarmyndigheten och rättssystemet har ett ansvar över mitt liv, säger Momika till TT.

TT har rapporterat att ärendet har överlämnats till Åklagarmyndigheten, men åklagaren har inte bekräftat eller förnekat att ärendet är under hans ansvar. Enligt dokument från justitiedepartementet, som TT har haft tillgång till, mottogs det första ärendet om Momikas utlämning redan den 18 juli.

Läs även: – Här attackeras Momika i centrala Södertälje

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 13:29
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors