Företag i fokus:

Månsbro blir ny huvudpartner till SSK – ”Stolta att vara med

Monatage, Alex Ataseven

Månsson Fastigheter blir SSK nya huvudpartner. Bild: Alex Ataseven / Pressbild.

Det fleråriga samarbetet mellan Månsbro Fastigheter och Södertälje Sportklubb tar ett nytt stort kliv frammåt.

På klubbens hemsida under söndagen presenterades Månsbro Fastigheter som klubbens nya huvudpartner.

– Vi har sponsrat SSK under många år och är stolta över att vara med och stötta deras spännande resa. Nu tar vi ett extra steg upp och går in som en av SSK:s huvudpartner, med målsättning att bidra till en positiv säsong, säger Markus Månsson, marknadschef på Månsbro Fastigheter, till Telgenytt.

Månsbro har en lång historik som partner till klubben och haft ett stort engagemang kring SSK samt Södertälje som stad. Under söndagen presenterade SSK stolt sitt nya samarbete med fastighetsbolaget.

Markus Månsson, marknadschef Månsbro Fastigheter.

– Det är oerhört glädjande att vi ingått ett flerårigt avtal med Månsbro Fastigheter och naturligtvis ser de en kommersiell nytta av att synas tillsammans med SSK och stärka sitt varumärke, men det går inte att ta miste på den glöd och hjärta som finns för klubben, säger Marcus Palm, försäljningschef hos Södertälje Sportklubb, på klubbens hemsida.

Det nya samarbetet innebär bland annat helt nya dam- och herrställ samt målvaktsbenskydd som kommer att prydas med huvudpartners logga – Månsbro Fastigheter.

I en gemenskap satsning vill båda parterna bland annat spetsa A-lagstrupp, men även förbättra förutsättningarna för den totala verksamheten.

– Vi tror på att ett framgångsrikt elitlag ger så mycket tillbaka till Södertälje, i form av att motivera ungdomar så att de blir mer aktiva, underhållning för stadens invånare och inte minst att det gör Södertälje mer attraktivt att bo i, säger Markus Månsson till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 september 2022 16:43
Senast uppdaterad: 4 september 2022 16:56

Lastbilsdäck exploderade på E4 – Stor påverkan på trafiken

4D82CB78-11BD-4F4C-85ED-E0A06722B603

Foto: Shamash Oyal

Klockan 12:30 mottog SOS Alarm ett samtal om en påstådd lastbilsbrand på E4 i Södertälje. Det visade sig dock vara en däckexplosion där ett däck antändes.

Det var vid lunchtid som en lastbil, som transporterade en tung grävmaskin på släpet, plötsligt fick ett av däcken att explodera på E4 strax utanför Moraberg.

De inledande rapporterna från SOS Alarm indikerade att lastbilen var i brand och färdades i norrgående riktning. Men när räddningstjänsten anlände till platsen hade föraren redan ingripit genom att släcka däcket med sin brandsläckare och lyckades sedan parkera lastbilen vid vägkanten.

Lastbilen befinner sig vid strax utanför Moraberg i riktning mot Stockholm samt blockerar delvis avfarten mot Moraberg. Enligt Trafikverket har detta olycksfall haft en stor påverkan på trafiken, och räddningsarbetet förväntas vara avslutat omkring 16:30. Inga personskador har rapporterats.

Lastbilen på E4 väntas blockera vägen fram till 16:30 enligt Trafikverket. Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 13:41
Senast uppdaterad: 11 september 2023 13:42

Hemligt pris i kommunal fastighetsaffär avslöjat

Maren

 Bild/Illustration: Fojab

2018 sålde Södertälje kommun Kringlan och Marentomten till Stadsrum Fastigheter. Sedan dess har köpeskillingen varit sekretessbelagd fram till nu, vilket Lt nu har avslöjat.

Försäljningen av varuhuset med Marentomten genomfördes av Telge Fastigheter på uppdrag av Södertälje kommun, och totalt hade fyra budgivare lämnat in underlag för att köpa fastigheten.

Kommunen valde att sälja till Stadsrum, men priset hemlighölls. Detta ansågs vara mycket ovanligt av tidningen Fastighetsvärden, särskilt när kommunala bolag är inblandade. Enligt Lt var avtalen försedda med sekretess på grund av risken att det skulle kunna skada Stadsrums affärsverksamhet om informationen blev offentlig.

Däremot kräver offentlighets- och sekretesslagen att sekretessen upphävs efter fem år. Nu kan tidningen avslöja att Södertälje kommun, enligt avtalet, får mer betalt ju större hotellet blir.

(Annonslänk)

Enligt Lt fick kommunen drygt 447 miljoner kronor för fastigheten Tellus 5, som inkluderar både Kringlanhuset och tomten för Marenhotellet, vilket betalades 2018. Dessutom skulle kommunen få ytterligare ersättning baserat på hotellets storlek.

– När man bygger höga fastigheter så tar man luftrum i anspråk. Det är därför man gör på det sättet, säger Boel Godner, kommunstyrelsen ordförande, till Lt.

Enligt avtalet skulle kommunen erhålla 1 765 kronor per kvadratmeter BTA, vilket resulterade i över 15 miljoner extra för den cirka 8600 kvadratmeter stora hotellfastigheten.

Fastigheten beräknas bli 16 våningar hög och inkludera cirka 200 gästrum samt flera barer och restauranger.

 Bild/Illustration: Fojab

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 10:12
Senast uppdaterad: 11 september 2023 10:23

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors