Företag i fokus:

Därför får Granberg och Realistpartiet min röst

Alex Ataseven , (Montage)

Montage/Foto: Alex Ataseven / Cc.

Jag har aldrig varit så velig i ett val som 2022.  Min röst har Moderaterna alltid kunnat räkna med. Nu vet jag inte. Varken höger eller vänsterblocket tilltalar mig av olika anledningar.

Men på kommunnivå här i Södertälje är det tveklöst Realistpartiet och Joakim Granberg som får min röst.

Granberg förtjänar med all rätt min viktiga röst. Jag tycker inte Södertälje kommun sköts på rätt sätt. För mycket som inte stämmer och går rätt till.

Säkerhetschefen som nyligen gjorde bort sig, hemliga fastighetsaffärer, skumma upphandlingar, miljoner i skattemedel som försvinner. Det är några av exemplen som speglar Södertälje kommun. Jag blir mörkrädd.

Fusket rotar sig uppenbarligen långt upp i stadshusets korridorer. Dörrar som hålls stängda för allmänheten och en tystnadskultur bland de anställda. Det leks det fritt med våra skattemedel.

Joakim Granberg verkar vara den enda politikern i Södertälje som ivrigt flaggar rött. Alla andra i kommunen stryker varandra medhårs. Jag håller med Realistpartiets förslag om att införa en visselblåsafunktion för att larma när kommunanställda fuskar. Tänk om chefen fuskar. Ingen ska ha frikort i stadshuset.

Så jag ger min röst till det parti som motarbetar korruptionen djupt ner i roten och uppenbarligen är det Realistpartiet och Granberg som upptäcker höjdarna med händerna i kakburken och visslande tittar upp i taket.

M.O

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2022 11:00
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:17

Fastighetsbolaget ingår nytt samarbete med GlobalConnect

Mofast-900x320-2

Bild: Fornhöjden.se

Fastighetsbolaget Mofast har ingått ett avtal med internetleverantören GlobalConnect för att förbättra den digitala infrastrukturen i sina bostadsfastigheter i Södertälje. Samarbetet innebär tillgång till pålitligt bredband, ett brett utbud av TV-kanaler och nya digitala tjänster.

Under hösten 2021 förvärvade Mofast lägenheter i Fornhöjden till ett värde av 1,15 miljarder kronor, vilket innefattar totalt 871 hyreslägenheter i Södertälje. För att förbättra den digitala upplevelsen för sina hyresgäster har bolaget nu inlett ett samarbete med GlobalConnect.

– Vi är glada över att ha valt GlobalConnect som vår samarbetspartner för att hantera den digitala infrastrukturen i våra bostadsfastigheter i Södertälje. Avtalet kommer att garantera stabilitet och fördelar för alla våra hyresgäster, anställda, leverantörer och aktieägare, säger Per Gebenius, VD Mofast.

Enligt avtalet kommer GlobalConnect att ta hand om underhållet av den digitala infrastrukturen i Mofasts bostadsfastigheter och agera som kommunikationsoperatör. Detta innebär att hyresgästerna kan förvänta sig tillförlitligt bredband, ett brett utbud av TV-kanaler och möjligheten att ta del av nya digitala tjänster. Detta initiativ kommer att göra vardagen bekvämare och främja uppkopplingen för alla som bor och arbetar i Mofasts bostadsfastigheter i Södertälje.

– Vi ser framemot att leverera ett stabilt och robust nät med de senaste digitala tjänsterna för hyresgästerna, säger Mattias Dahlberg, säljchef MDU GlobalConnect.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 juli 2023 04:00
Senast uppdaterad: 20 juli 2023 00:47

Stort bråk SIS Tysslinge – Polis och ambulans på plats

IMG_4266

Foto: Shamash Oyal

Personalen på Sis-hemmet Tysslinge slog larm till polisen på onsdagskvällen efter ett omfattande bråk. Polis och ambulans är närvarande med flera enheter.

Sent på onsdagskvällen låste personalen SIS-hemmet i Tysslinge i Södertälje in sig och larmade polis til platsen med anledning av att ett antal intagna försöker ta sig från en avdelning till en annan.

-Det var bråk och tumult inne på SIS och det har resulterat i vårt fall två brott som vi har agerat i. Det gäller skadegörelse och våld mot tjänsteman, säger Polisens regionala insatsledare Henrik Sjöström, till Telgenytt på plats. 

Något som är förbjudet på anläggningen samt att vägarna mellan avdelningarna är låsta. De intagna försökte komma över nycklar, hade sönder övervakningskameror och annan säkerhetsutrustning samt att en personal misshandlats.

-En intagen grips för våld mot tjänsteman. Den personal som misshandlats förs till sjukhus med ambulans men är lindrigt skadad.
En annan personal har fallit i samband med händelsen och gjort sig illa men är inte i behov av sjukvård. Förutom våld mot tjänsteman rubriceras händelsen som grov skadegörelse, skriver polisen på sin hemsida.

Strax före klockan 22 tar sig polis in i anläggningen rapporterar polisen. Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 juli 2023 20:46
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 15:02

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors