Företag i fokus:

SENASTE NYTT: Mikael Ishak uttagen till landslaget

Mikael Ishak. Foto: Cc.

Tidigare i år ledde Södertäljesonen Mikael Ishak sin polska klubb Lech Poznan till ligatitel och toppade den polska skytteligan för säsongen.

Nu är han uttagen i truppen när svenska landslaget spelar sista två matcherna i Nations League-gruppspelet.

– Han är en klassisk måltjuv, klok spelare som alltid varit en bra fotbollsspelare och hela tiden funnits med på vår radar, säger förbundskaptenen Janne Andersson under en presskonferens

Nästa vekna, lördagen den 24 september, möter det svenska fotbollslandslaget Serbien borta och Slovenien hemma tre dagar senare, den 27 september.

Under presskonferensen på onsdagen var Södertäljesonen Mikael Ishak en av 25 spelare när truppen presenterades. Ishak, som i maj ledde sin polska klubb Lech Poznan till ligatiteln och toppade den polska skytteligan, har kort succén även jagats av flera storklubbar.

Sveriges förbundskapten Janne Andersson. Foto: Creative Commons.

Nu får Mikael Ishak chansen av Janne Andersson när landslaget spelar de två sista matcherna i Nations League kommande vecka.

– Han har hela tiden funnits med på vår radar. Nu kände vi att det var dags att ha med honom, han har gjort ganska många mål här på slutet och har en ledande roll och haft det ett tag nu i Poznan. En riktig matchvinnare, säger förbundskaptenen Janne Andersson på presskonferensen.

Södertäljesonen hjälte i Polen – Här lyfter Mikael Ishak pokalen infört tusentals

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 september 2022 15:44
Senast uppdaterad: 14 september 2022 15:44

Södertäljeföretaget köps upp av miljardbolag – ”Mycket glad”

E1E2FB8F-C631-4B07-8BD1-E906CCA81BD0

Joni Helminen, City Eltjänst, Anders Buskas, Sandbäckens och Mattias Schylander, City Eltjänst. Pressbild

Sandbäckens Group förvärvar Södertäljeföretaget City El Tjänst AB och intensifierar sin satsning på el-segmentet, enligt deras expansionsstrategi.

­- Jag är mycket glad över förvärvet av City Eltjänst vilket också innebär att vi förvärvat vårt första renodlade elbolag. Ser mycket fram emot att tillsammans med teamet på City arbeta för att skapa Nordens främsta installationskoncern, säger Christoffer Järkeborn, VD och Koncernchef Sandbäckens Group.

City El Tjänst AB, ett etablerat företag med över två decenniers erfarenhet inom elinstallationer i Södertälje och Storstockholm, har förvärvats av miljardbolaget Sandbäckens Group. City El Tjänst har specialiserat sig på elinstallationer inom stark- och svagström samt byggnation och ombyggnad av apparatskåp för styrning och reglering.

Deras omfattande tjänster sträcker sig från projektering till service och riktar sig mot medelstora byggföretag i Mälardalen och Stockholms län.

(Annonslänk)

Sandbäckens Group motiverar förvärvet som en strategisk anpassning enligt deras 5-50-500 strategi, vilket innebär att de siktar på 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner kronor i resultat.

Trots förvärvet kommer City El Tjänst fortsätta driva sin verksamhet som ett självständigt dotterbolag med Mattias Schylander som VD och Joni Helminen som vice VD. Deras specialiserade expertis och verksamhet kommer att bidra till Sandbäckens Groups mål om expansion inom elinstallationer.

– Sandbäckens affärsmodell passar oss perfekt där vi får möjlighet att fortsätta växa samtidigt som vi behåller vår framgångsrika bolagskultur, platta organisation och vårt entreprenörskap, säger Mattias Schylander, VD City Eltjänst.

I fjol hade City El Tjänst en omsättning på nära 60 miljoner kronor och ett resultat efter finansiella poster på cirka 6,3 miljoner kronor.

Övertagandet sker den 4 september 2023.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 21 september 2023 00:41

Misstänkt farligt föremål hittat – Område avspärrat

DSC_0014

Foto: Shamash Oyal

Under onsdagskvällen spärrades ett område vid Lövåsavägen i Södertälje efter att ett misstänkt föremål upptäcktes utomhus.

Det var på onsdagskvällen som polisen tillkallades till adressen vid Västergård. Väl på plats inleddes en stor insats med bland annat sökhundar.

Även Polisens nationella bombskydd skickades till platsen och kunde under kvällen konstatera att föremålet är ofarligt. Poliserna som är på plats kommer ta med sig det då det ingår som beslag i utredningen angående försök till allmänfarlig ödeläggelse, skriver polisen på deras hemsida.

Enligt en Telgenytts reporter har en villadörr blivit utsatt för en mindre detonation, men enligt rapporter verkar det som att dörren inte har tagit allvarligare skada.

Uppdatering 05:48:

Föremålet bedömdes som ofarligt togs från platsen.

”Polisen utreder detta som försök till allmänfarlig ödeläggelse i och med att det har visat sig i det fortsatta utredningsarbetet att något har detonerat innan det misstänkta farliga föremålet hittades. Om det är pyroteknik eller något annat som detonerat kommer utredas i förundersökningen.”, skriver polisen på sin hemsida.

Foto: Shamash Oyal

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 september 2023 21:53
Senast uppdaterad: 21 september 2023 13:20

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors