Företag i fokus:

Daniel Barsoum utses till ny hotelldirektör på Scandic

Daniel Barsoum. Fotograf, Karin Boo

Daniel Barsoum: Foto: Karin Boo/Pressbild.

Nu flyttar Södertäljebon och hotellchefen Daniel Barsoum lasset till Jönköping för att anta en ny topposition. Efter mer än tre år på Scandic Södertälje och Scandic Skogshöjd blir han rekryterad som hotelldirektör för Scandic Portalen i Jönköping.

– Jag är otroligt förväntansfull inför utmaningen att påbörja en ny, spännande resa i Jönköping, säger han i ett pressmeddelande till Scandic.

Barsoum, som senast innehaft en ledarroll som hotellchef på Scandic Skogshöjd, har en gedigen erfarenhet inom hotellbranschen samt beprövad kompetens från ledande befattningar inom restaurangsektorn. Han har tidigare arbetat som restaurangchef på Tre Vänner, regionchef på Café Momo och innehaft ansvar för mat och dryck på Scandic Skogshöjd i Södertälje.

Daniel Barsoum rekryteras från Scandic Södertälje och Scandic Skogshöjd. Bild: Google Street View.

– Det känns alltid bäst i magen att rekrytera internt och jag är jättestolt över att Daniel tar sig an utmaningen och tillträder som hotelldirektör på Scandic Portalen i Jönköping. Daniel är en av våra många talangfulla medarbetare inom bolaget och genom sitt driftsnära ledarskap är han klippt och skuren för sin nya roll, säger Maria Valentin, Distriktsdirektör för Stockholm Circle & tillförordnad Distriktsdirektör för mellersta Sverige på Scandic Hotels.

Daniel Barsoum tillträder rollen som hotelldirektör för Scandic Portalen i Jönköping den 1 oktober 2022.

– Jag är otroligt förväntansfull inför utmaningen att påbörja en ny, spännande resa i Jönköping. Eftersom hotellet ligger centralt, bara ett par minuter från shopping, populära sevärdheter och ett pulserande nattliv blir detta en fantastisk utmaning att ta sig an och jag ser väldigt mycket fram emot att få bekanta mig med staden, medarbetarna och skapa en hotellupplevelse i världsklass, mitt i centrala Jönköping, säger Daniel Barsoum, nytillträdande hotelldirektör för Scandic Portalen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 30 september 2022 16:58
Senast uppdaterad: 8 september 2023 14:22

Södertäljebon fick guldbiljett – Tävlar live i ”Idol” på TV4

22

Foto/Montage: Jakob Dahlstrom/TV4, Alexander Isa

Kvalveckan i årets säsong av ”Idol” närmar sig med stormsteg, och en av de talangfulla deltagarna är Antranik Khantarashian från Södertälje. Han gjorde ett starkt intryck på juryn och belönades välförtjänt med en guldbiljett.

– Att vara med idol är det bästa jag vet, säger Södertäljebon till Telgenytt.

Antranik Khantarashian flyttade till Sverige för fem år sedan och hade ett tydligt mål i sikte när han kämpade sig igenom hinder och motgångar för att nå sitt drömprojekt – ”Idol”. Efter tre tidigare försök där han inte fick möjligheten att uppträda framför juryn, fick han äntligen den efterlängtade chansen. Han imponerade direkt och belönades med fyra ”ja” och en guldbiljett till kvalveckan i handen.

Imorgon, på måndag, inleds den första av fem kvällar då det avgörs vilka som tar sig vidare till fredagens finaler och som i slutändan gör upp om titeln som årets Idol-vinnare. Totalt är det 22 deltagare som tagit sig vidare till Kvalveckan. 

(Annonslänk)

När Telgenytt når Södertäljebon Antranik, som studerar vid Södra Latins Gymnasium, är han peppad och ser fram emot att uppträda live på TV, där tittarna kommer att ha möjlighet att rösta och påverka resultatet.

– Jag är väldigt tacksam att jag kom så här långt till kvalveckan och att jag ska sjunga live. Det här bevisar mitt hårda arbete och visar att jag sjunger bra, men det är folket som bestämmer om jag ska vidare eller inte, säger Antranik.

Imorgon, måndag den 25:e klockan 20:00, kommer han att uppträda live på TV4. Där delar han scenen med andra begåvade deltagare och kämpar för sin plats i tävlingen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 september 2023 19:03
Senast uppdaterad: 24 september 2023 19:03

Motorcykelförare förd till sjukhus efter olycka

Olycka Ambulans

Arkivbild.

På söndagen larmades räddningstjänsten till Enhörna efter ett samtal om en singelolycka. En person fördes till sjukhus.

Det var vid strax innan klockan 15 på söndagen som SOS Alarm fick in uppgifter om en olycka i Enhörna. Polisen och ambulans ryckte snabbt ut till platsen där det visade sig röra om motorcykel som var inblandad i en singelolycka.

Skadeläget är för närvarande oklart, men föraren fördes till sjukhus med ambulans för kontroll, och polisen utreder för närvarande olyckan närmare.

”Polisen har upprättat en anmälan gällande trafikbrott, men det finns ingen misstanke om brott.”, skriver polisen på sin hemsida.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 september 2023 15:27
Senast uppdaterad: 24 september 2023 17:31

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors