Företag i fokus:

Majkel Bagir utsedd till seriens bästa anfallare

4F348E4A-5913-4381-83AE-FA60C83DE64D

Foto: Daniel Brace.

Han värvades av Syrianska i augusti förra året och ett år senare prisas han för sina fantastiska prestationer.

Skyttekungen, Majkel Bagir, 22, utses till division 2 Södra Svealands bästa anfallare.

– Det känns roligt att få priset som seriens bästa anfallare, säger Syrianskans stjärnanfallare, Majkel Bagir, till Telgenytt.

Bagir var en av divisionens främsta anfallare och ledde skytteligan, men efter att ha dragit på sig en skada halkade han efter i tabellen. Trots skadan knep han andraplatsen med 20 mål gjorda under säsongen, ett mål efter skytteledaren.

Tätt bakom, på en fjärde plats med 16 mål gjorda, hittar vi United IKs kvicke anfallare, Shergo Shhab.

(annonslänk)

Men däremot blev inte utfallet i serien som Syrianska och anfallare Bagir önskade. United avancerade till division 1 och Assyriska kvalar för avancemang nu på söndag. Syrianska hamnade på en tredje plats och spelar därmed i division 2 även nästa säsong.

– Vi gjorde en jättebra säsong hela laget där vi fick ett otroligt stöd från fansen. Det va synd att vi tappade så många poäng just i toppmatcherna, jag tror att det kan ha avgjort att det inte blev uppflyttning, säger Majkel Bagir.

Men Bagir kan däremot glädjas åt Unibets utmärkelse som seriens bäste anfallare under säsongen.

– Det är ett kvitto på att allt det hårda arbete man har gjort under hela året har lönat sig, säger Syrianskans stjärnanfallare, Majkel Bagir, till Telgenytt.

Läs även: – Södertäljespelare nominerade till landets bästa spelare

Foto: Daniel Brace.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 oktober 2022 15:33
Senast uppdaterad: 20 oktober 2022 16:38

Miljöaktivister stoppade transporter vid Södertälje Hamn

blockade2

Aktivisterna vid ett tidigare tillfälle. Foto: Ta tillbaka framtiden

Under torsdagsförmiddagen tillkallades polisen till oljehamnen i Södertälje efter att ett tiotal personer störde verksamheten. Väl på plats visade det sig vara klimataktivistiska rörelsen ”Ta tillbaka framtiden” som genomförde en aktion.

Vid klockan 11:00 larmades polisen till Solviksvägen vid Södertälje Hamn på grund av rapporter om störande aktiviteter från ett tiotal personer.

– Personerna ska bland annat sitta framför en utfart och stoppa lastbilar. Några personer ska också ha försökt ta sig upp på lastbilar, skriver polisen på sin hemsida.

Enligt Irma Kjellström, presstalesperson för klimataktivistisk rörelsen ”Ta tillbaka framtiden”, var aktionen att blockera och stoppa transporten av fossila bränslen. Torsdagens aktion i Södertälje var den tredje i rad där medlemmarna blockerade porten till depån vid oljehamnen.

– Vi är en växande rörelse som inte tänker ge oss. Vi vill få stopp på det eviga flödet av fossila bränslen som är ett hot mot vår framtid, säger Irma Kjellström, till Telgenytt.

Aktionen under torsdagen, liksom de två tidigare dagarna, var en fredlig aktion. När polisen anlände till platsen och uppmanade aktivisterna att avlägsna sig, gjorde de det utan motstånd.

Miljöaktivisterna blockerade utfart i Södertälje. Foto. Privat.

Foto. Privat.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 augusti 2023 12:01
Senast uppdaterad: 3 augusti 2023 17:13

BILDEXTRA: Ikonerna på plats under Hubofestivalen

365315028_10159607548186238_4340502709190536849_n

Foto: Caroline Envia Khamo

Aydin Aho (till vänster) från näringslivskontoret, Södertälje kommun och representant från Assyrian-Riders.

Tidigare Assyriskaspelaren, Andreas Haddad.

Melek Demir, Kennedy Bakircioglu, Eddie Demir och Stefan Batan

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 augusti 2023 07:30
Senast uppdaterad: 2 augusti 2023 23:27

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors