Företag i fokus:

Tigleth blir platschef på nya Nordic Wellness i Södertälje

T.Ma_

Foto: Alexander Isa

I helgen öppnar ett av landets största gymkedja sin andra anläggning i Södertälje.

Det blir Södertäljeprofilen, Tigleth Malkey, som kommer att basa över den uppemot 2000 kvadratmeter stora gymanläggningen Nordic Wellness.

När Wellness annonserade ut tjänsten som platschef lyckades de fånga Malkeys intresse. Med en arbetsplats nära hem samt att vara en del Nordic Wellness, som har över 300 enheter i runt om i landet, valde han skicka in sin ansökan.

– Jag gillar träning, hälsa och i allmänhet att hjälpa andra människor att må bättre. Så jag tänkte att det här skulle passa mig, säger en glad och trevlig Tigleth Malkey när Telgenytt besöker anläggningen under torsdagen.

Nordic Wellness startade 1997 i en liten källarlokal i Göteborg. Foto: Alexander Isa

Tigleth Malkey, tidigare riksevangelist och pastor i Södertäljekyrkan och Hillsong, fick bolagets förtroende. Nu sadlar han om efter att ha blivit utsedd till platschef för Nordic Wellness andra gymanläggning i Moraberg i Södertälje.

– Det är är absolut en omställning, men det är också väldigt skönt att ha ett arbete där jag kan fortsätta att hjälpa andra människor, säger Malkey.

Wellness är ett välkänt märke med sina 300 gym i Sverige och är även känd för att ha en modern och fräsch inredning – som även uppskattas av den tillsatta platschefen.

Den signifikanta inredning med sina gula detaljer omgivs av en mörk inredning och kännetecknar gymkedjan Nordic Wellness. Här använder sig anläggningen av utrustning från det världsledande företaget Technogym, som har varit officiell leverantör till åtta olympiska spel.

Med andra ord, gymutrustning av allra högsta kvalité som företagets medlemmar uppskattar.

Den 1900 kvadratmeter stora anläggningen i Moraberg. Foto: Alexander Isa

I Södertälje finns det cirka 10 andra stora gymanläggningar. Hur ser ni på konkurrensen?

– Just det här området (Moraberg) har inte så många gym och Södertälje växer. På den här sidan av Södertälje har vi Stark som är bra på sitt sätt, men min känsla här, i och med att det är så öppet och stort, så passar det ungdomar, vuxna och barnfamiljer. Bussen stannar här utanför och på sikt vill vi även erbjuda barnpassning. Det som också är väldigt positivt här är att det är fri parkering precis utanför, säger Tigleth Malkey och fortsätter.

– Vi går all in och har anställt en hel del personal. Vi tror att det kommer vara väldigt stor rörelse här med tanke på lättillgängligheten och närheten till bland annat Glasberga, Viksberg och hela Brunnsängområdet. Bron undviker folk ta, därför kommer ett gym på den här sidan av Södertälje att uppskattas.

Hur många medlemmar beräknar ni att anläggningen ska ha på sikt?

– I city har vi ungefär 1500 medlemmar. Här hoppas vi, och tror, att det kommer att vara över 2500 medlemmar.

Nordic Wellness nya anläggningen i Moraberg är cirka 1900 kvadratmeter på ett plan och kommer bland annat att erbjuda spinningspass, handledda gruppass och kommer med en helt ny träningsupplevelse som är unikt för Södertälje – virtuella pass.

I ett virtuellt pass tränar du till instruktörsledda förinspelade klasser på en stor skärm och erbjuds i gruppträningsrummet och cykelrummet.

Kommer era befintliga medlemmarna i City kunna nyttja er anläggning här i Moraberg?

– Det beror på vilket kort de har. Vi har silverkortet som är ämnad för en anläggning, sedan har vi guldkortet. Den är till för hela regionen och då behöver de uppgradera sig för att kunna träna på båda anläggningarna i Södertälje, säger platschefen.

Gruppträningsrum med stora monitorer som kommer att erbjuda virtuella pass. Foto: Alexander Isa.

På lördag klockan 12:00 öppnar Wellness portarna för den nya anläggningen och intresset från allmänheten har minst sagt varit enormt. Som öppningserbjudande erbjuds ett medlemskap för endast 199 kronor per månad för de 12 första månaderna, därefter gäller ordinarie priser.

Men för att kunna ta del av erbjudandet gäller det att vara ute i god tid då enbart de 300 första kunderna erbjuds medlemskapet till det kraftigt rabatterade priset.

Avslutningsvis, hur känns det inför premiären på lördag?

– Det kan se väldigt rörigt ut just nu då vi har väldigt mycket kvar att göra, men det känns väldigt bra. Intresset har varit väldigt stort och oerhört många mailar oss, så det ska verkligen bli superspännande, säger Tigleth Malkey till Telgenytt.

Tigleth Malkey, platschef på Nordic Wellness Moraberg. Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 december 2022 20:33
Senast uppdaterad: 1 december 2022 23:36

SENASTE NYTT: Ännu en högt uppsatt kommunchef avgår

8a2cb38b0fe5a836_org

Foto: Södertälje kommun

En högt uppsatt kommunchef sätter fokus på förändringar inom stadshuset. HR-direktören Johan Lefverström, 63, har meddelat sin avgång genom det interna nätverket för kommunanställda, enligt uppgifter till Telgenytt. Han blir den andra högt uppsatta kommunchefen som plötsligt avgår.

– Jag stortrivs med mitt jobb i Södertälje, det är här varit en jätterolig period i mitt yrkesliv, skriver HR-direktören, Johan Lefverström, genom kommunens privata nätverk.

Johan Lefverström har varit anställd inom kommunen i flera år, och de senaste åren har han varit en framträdande gestalt bakom det kritiserade initiativet att införa regelbundna bakgrundskontroller för samtliga anställda inom Södertälje kommun.

Ett initiativ som lett till flera JO-anmälningar och stark kritik från facket.

Under tisdagsmorgonen publicerades information om att har valt att säga upp sig samtiigt som processen för att rekrytera en ersättare inleds när en ny Stadsdirektör finns på plats.

I juni lämnade Stadsdirektören Stefan Holmark sin chefsposition efter knappt två år för ett nytt uppdrag. Men om 63-åriga Lefverström tar anställning någon annanstans efter tjänsten i Södertälje framgår dock inte.

– Nu vill jag få tid till annat i livet, avsluter HR-direktören.

Lefverström jobbar fram till slutet av oktober och avslutar därefter sin anställning med semester i november.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 augusti 2023 13:02
Senast uppdaterad: 29 augusti 2023 13:08

Färre besökte årets festival – Så här många kom

372347109_999430211258686_4758124821735311127_n

Foto: Shamash Oyal

Tre dagars fullspäckat schema med många aktiviteter, uppträdanden, matupplevelser och tivoli. Dock hindrade vädret många från att besöka Södertäljefestivalen.

Efter en tvåårig paus gjorde Södertäljefestivalen sin efterlängtade comeback 2022 och imponerade genom att locka över 100 000 besökare. Årets festival mötte emellertid vissa utmaningar när det gällde besöksantalet, vilket delvis kan tillskrivas det ogynnsamma vädret.

Men trots att vädret satte käppar i hjulet för många potentiella besökare, lyckades tusentals ändå ta sig till stadskärnan för att delta i helgens festlighet. Centrumchefen Aljoša Lagumdžija, som Lt talat med, konstaterar dock att målet på 100 000 besökare inte nåddes.

– Det kom ungefär 96 000. Vi kom inte riktigt upp till vår målbild. Orsakerna är förstås det sämre vädret. Jag tror också att säkerhetsnivån som höjts i Sverige gjort att folk varit oroliga. Vi har fått många frågor om säkerheten. Kanske man valt att inte besöka festivalen, säger han till tidningen.

BILDEXTRA: Södertäljefestivalen

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 29 augusti 2023 09:13
Senast uppdaterad: 29 augusti 2023 09:20

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors