Företag i fokus:

Tröja nr 5 får oss att alltid minnas

Bitte

Bitte Andersson och Ann-Marie Wikner i Blombackahallen. Här efter 2:a SM-guldet 1978-79. Foto: Bitte Andersson

Till minne av Ann-Marie Wikner. 

Du kom till oss i SBBK säsongen 1976-77. Vi visste alla att värvningen av dig skulle betyda att vi blev ett topplag. Din längd och fysik gjorde att vi fick den sista pusselbiten på plats. Vår coach Håkan Wettersten tränade extra med dig efter varje träning, detta gjorde att du blev en av Sveriges absolut bästa spelare genom tiderna, du dominerade även stort i landslaget.

Åtta år i rad lyckades vi tillsammans med våra lagkamrater vinna åtta SM-guld, vilken prestation av oss alla. 

Du leder klubbens maratonliga överlägset. Din meritlista är helt otrolig. 

SBBK var ju som en familj för oss. Vi delade både glädje och sorg under karriärerna och det fortsatta livet. Men blev ännu starkare de sista åren. Förlusten av din son Fredrik blev så smärtsam. Men du var så stolt och glad över att du hade Alexander. Men tyvärr tog cancern över din kropp, det där lilla märket på ryggen som spred sig så snabbt. 

Jag saknar dig så mycket. Men jag tar med mig alla fina minnen vi hade tillsammans och med våra lagkamrater i SBBK och landslaget. Våra härliga matcher där vi sprang i från motståndarna, du tog returen, passade ut bollen snabbt och vi bara malde ner motståndarna med snabba uppspel. Samt den där matchen när du gjorde 60 poäng, helt magiskt. 

Din tröja nr 5 som hänger i Täljehallen kommer göra att vi vid varje match vet att du finns med oss. Tack älskade kompis för så många härliga år tillsammans. Vila i frid! 

Bitte Andersson

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 december 2022 10:53
Senast uppdaterad: 18 december 2022 10:53

SENASTE NYTT: Flera anhållna efter skjutningen i Hovsjö

DSC_0048

Foto: Shamash Oyal

Tre personer sköts mitt i ett bostadsområde. Sent på kvällen kunde polisen gripa tre misstänkta gärningsmän som nu har anhållits av åklagare

Polislarmet om skottlossningen i bostadsområdet kom in klockan 18.45 på lördagskvällen. Enligt polisens talesperson meddelades först till Telgenytt att en person hade blivit skjuten, men enligt nya rapporter hade antalet skjutna personer ökat till tre.

Polisen på plats i samband med skjutningen i Hovsjö. Läsarbild

Flera personer gripna.
Enligt ett vittne, som Expressen har talat med, observerades tre personer i svarta kläder, varav en med luvan uppe, som flydde från platsen. De ska, efter skjutningen, ha sprungit i olika riktningar, enligt tidningens uppgifter.

Under kvällen kunde polisen rapportera att man lyckats gripa tre unga män inom ramen för förundersökningen. Samtliga har anhållits av åklagare under natten. 

De skjutna uppges vara i 18-årsåldern samt en ung pojke i 16-årsåldern. Samtliga fördes till sjukhus för vård. Under natten kunde en av de skjutna lämna sjukhuset efter att ha fått vård.

De andra två vårdas fortfarande på sjukhus med oklara skador, rapporterar polisen.

Läs mer: – Skjutningen i Hovsjö

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 december 2023 10:24
Senast uppdaterad: 10 december 2023 10:24

DEBATT: Varför ger kyrkans ledning denna specialbehandling?

Tommy

Foto: Tommy Hanna

Det var en otroligt fin ceremoni när den nya biskopen invigdes idag(lördag 9/12), och hela kyrkan lyste av Guds närvaro. Det var en vacker inramning. Men jag måste rikta viss kritik mot ledningen för S:t Jacobs.

Guds hus är öppet för alla, men varför verkar det som om ledningen ger andra specialbehandling?

”De satt oförtjänt på första parkett. De borde sitta längre bak.”

Vi har kommunstyrelsens ordförande, som gång på gång svartmålar alla assyrier/syrianer som kriminella, samt ledarskribenten i LT, som flera gånger har visat sitt rätta ansikte och sin negativa inställning mot kyrkan och dess medlemmar. De satt oförtjänt på första parkett.

Min farfar har varit en trogen besökare av kyrkan sedan han kom till Sverige för nästan 50 år sedan. Idag satt han nästan längst bak, och han förtjänade verkligen en plats längre fram. Inte de andra två, de borde sitta längre bak. Som jag nämnde tidigare, Guds hus är öppet för alla, och alla är välkomna.
Men i folkmun idag sas det: Varför placerar ledningen dessa två personer på första raden som om de vore själva kungen?

Vi som medlemmar kräver ett uppriktigt svar från ledningen.

Medlem K

BILDEXTRA: Här invigs den nya biskopen

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 december 2023 05:00
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 12:57

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors