Företag i fokus:

E-handlaren Baresso sluter avtal med fintechbolag

Baresso

Tomas Baresso, VD på Baresso. Foto: Pressbild / Pexels

Baresso.se, med säte i Södertälje, tar nästa steg för att säkerställa fortsatt tillväxt. Nu sluter de nytt avtal med fintechbolaget Plexian som lanseras våren 2023.

Baresso.se, som är en av Sveriges största e-handlare inom hår- och skönhetsvård, tecknar avtal med börsnoterade fintechbolaget Plexian. Ett avtal som innebär att Plexian med sina lösningar bidrar till att skapa en ökad förståelse för Baressos kunder – baserat på analyser.

– Vi är väldigt glada över att Baresso valt oss som partner och att de gett oss förtroendet att fortsätta utveckla och modernisera deras lojalitetsprogram, säger Fredrik Knutsson, vice VD och CCO på Plexian i ett pressmeddelande.

Det nya samarbetet går ut på att Plexian integrerar sig egna plattform Edge med Baressos befintliga system och därmed utomatiserar många av de processer som tidigare varit manuella.

Det i sin tur ska ge en ökad kundretention och lojalitet, men även driva nya kunder.

Fredrik Knutsson, vice VD och CCO på Plexian. Pressbild.

– Konsumenter idag söker det personliga. Det är viktigare än någonsin att de känner sig sedda då de dagligen möts av spam och dåliga erbjudanden om saker de redan köpt eller inte är intresserade av. Detta är den främsta anledningen till att generiska lösningar som endast bygger på rabatter inte fungerar, säger Knutsson. 

Det nya avtalet innebär en smidigare och mer personlig köpupplevelse för Baresso kundbas som uppskattas uppgå till 200 000 personer – både slutkonsumenter och yrkesverksamma.

– Vi är stolta över att kunna säga att vi fortsätter att växa även i en tid som innebär utmaningar för många företag såväl som e-handeln i stort. För att säkerställa fortsatt tillväxt kommer vi nu att satsa på att tillsammans med Plexian bygga än mer lojalitet gentemot våra kunder, befintliga såväl som nya. Att våra kunder är nöjda är absolut högst prioritet för oss. Det är kunderna som utgör grunden för vårt företag, därför är det följaktligen oerhört viktigt för oss att alltid sätta just kunden i centrum, säger Tomas Baresso, VD på Baresso.

Samarbetet mellan Baresso.se och Plexian väntas att lanseras under våren 2023.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 31 december 2022 19:58
Senast uppdaterad: 31 december 2022 19:58

Kortköpsproblem hos flera matbutiker

Kort-Babs-terminal-PEXELS

Foto: Pexels

Flera av Axfoods butiker, inklusive Hemköp och Willys, har just nu problem med kortköp. Teknikstrulet påverkar även Snabbgross.

Axfoods dagligvarubutiker, såsom Hemköp och Willys, har drabbats av problem med kortköp. Enligt uppgifter till Telgenytt har även Snabbgross i Södertälje, som också tillhör Axfood, påverkats av tekniska störningar.

Enligt Johanna Eurén, presskontakt på Willys som Aftonbladet varit i kontakt med, handlar det om problem med blipp-funktionen i kortterminalerna. Störningen är tillfällig och påverkar troligtvis butiker i hela landet.

Problemen beror på tekniska problem hos bolagets betaltjänstleverantör.

(Annonslänk)

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2024 13:23
Senast uppdaterad: 17 maj 2024 15:22

Kommun lanserar kampanj mot bortförande av barn

Magnus Gyllestad, stadsdirektör Södertälje kommun.

Magnus Gyllestad, stadsdirektör Södertälje kommun.
Foto: Södertälje kommun

Södertälje kommun har inlett en omfattande kampanj för att bekämpa bortförande av barn och ungdomar, med särskilt fokus på äktenskapstvång och könsstympning.

– Vi måste göra vårt yttersta för att inga barn eller ungdomar riskerar att föras ut ur landet för att ingå barnäktenskap eller könsstympning, säger Annika Rådström, socialdirektör Södertälje kommun.

Södertälje kommun har startat en viktig kampanj riktad mot bortförande av barn och ungdomar, ofta relaterat till hedersvåld. Kampanjen, som kallas #bortförd, sträcker sig från vecka 17 till precis innan sommarlovet börjar. Den synliggörs i stadsmiljöer, skolor, fritidsgårdar, bibliotek och på kommunens sociala medier, platser där barn och ungdomar ofta befinner sig.

– Varje medborgare och alla medarbetare i kommunen behöver individuellt och gemensamt ta ansvar för att värna om barn som utsätts för den här typen av brott, säger Magnus Gyllestad, stadsdirektör Södertälje kommun.

(Annonslänk)

– Om vi hjälps åt kan vi bättre upptäcka och förebygga att barn förs bort. Barns välbefinnande är allas vår angelägenhet, arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck är prioriterat, säger han.

Kampanjen, som pågår fram till den 12 juni, syftar till att öka medvetenheten och stärka barns rättigheter inför sommarlovet. Syftet med kampanjen är att öka medvetenheten om riskerna med barnäktenskap, omvändelseförsök och könsstympning, särskilt inför sommaren då dessa handlingar är mer frekventa.

Den svenska lagstiftningen har skärpts gradvis, med ett nyligt infört utreseförbud från 2020 för att skydda barn från att föras utomlands i syfte att ingå i tvångsäktenskap eller utsättas för könsstympning. Från och med 1 juli 2024 kommer detta förbud att utvidgas för att ytterligare skydda barn mot skadliga traditioner även under utlandsvistelser.

Kampanjen har även som mål att uppmuntra barn och ungdomar att söka hjälp om de känner sig hotade eller utsatta. Kunskap om och uppmärksamhet kring de komplexa formerna av hedersrelaterat våld är avgörande för att kunna skydda unga individer och främja deras rätt till självbestämmande och integritet.

– Barn och ungdomar måste känna tillit till oss vuxna och förstå att samhället står upp för deras rättigheter. Loven måste kunna kännas trygga för barnen, vi vill inte ha tomma stolar i skolan på grund av att barn och ungdomar inte återvänt från sin utlandsvistelse, säger Ingela Hamlin, utbildningsdirektör Södertälje kommun.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2024 08:00
Senast uppdaterad: 16 maj 2024 23:06

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors