Företag i fokus:

INGO-stationen bommar igen – ”Hade gärna varit kvar”

DECE54A7-F2C1-402B-9F35-B17284B1F0B8

Foto: Alexander Isa.

Den populära bensinstation vid Bårsta har lagts ned för gott. Orsaken är ett bygglovsbeslut från Södertälje kommun som stoppat Ingo-stationens framtida verksamhet.

– Det här var en väldigt bra station, vi hade gärna varit kvar om det fanns möjlighet för det, säger Jeremy Knights, chef för INGO Sverige och Danmark, till Telgenytt.

Enligt Knights sade man upp avtalet efter bolaget inte fått bygglov för Ingo-stationen bredvid PostNords gamla lokaler vid AstraZeneca.

– Kommunen har inte gett oss permanent bygglov då vårt tillfälliga bygglov har gått ut. Utan bygglov kan vi inte ha kvar vår verksamhet, därav har vi själva sagt upp vårt avtal med privat hyresvärd som i sin tur hyr fastigheten från kommunen, säger Ingo-chefen och fortsätter.

– Vi har fyra stationer kvar i Södertälje, mitt emot Scaniakontoret, vid Scaniarinken, Södertälje Syd och Östertälje. Så det är fortfarande ett väldigt starkt nätverk vi har och letar ständigt nya lägen – även i Södertälje, säger Jeremy Knights, Ingo-chefen till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 januari 2023 18:24
Senast uppdaterad: 21 januari 2023 18:24

BILDEXTRA / TV: Lastbilsolyckan vid Pershagen

5D2E318C-5A44-46C5-A492-E589146C3328

Foto: Alexander Isa

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 december 2023 15:05
Senast uppdaterad: 17 december 2023 15:11

Lastbil välte och hamnade i diket – en person förd till sjukhus

IMG_7167

Foto: Alexander Isa

Allvarlig lastbilsolycka i Södertälje inträffade vid E4-påfarten vid Pershagen. Just nu har olyckan en mycket stor påverkan på trafiken.

Olycka inträffade på söndagsmorgonen klockan 07.40 när en lastbil körde ner i diket på E4 vid båtvarvet vid Pershagen. Polis, räddningstjänst och ambulans skickades till olycksplatsen där det visade sig vara en stor lastbil lastad med byggvirke som hade kört av vägen och vält.

Enligt rapporter har en person förts till sjukhus, och räddningstjänsten är fortfarande aktiv på olycksplatsen. Inledningsvis stängdes två körfält av i norrgående riktning, men för närvarande är ett körfält helt avstängd.

Inledningsvis stängdes två körfält i norrgående riktning, men för närvarande är ett körfält avstängt. Trafikverket meddelar dock att vägen kommer att stängas av helt under bärgningsarbetet, men beräknar att räddningsarbetet kommer att pågå till cirka 14:00.

Foto: Alexander Isa

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 december 2023 11:44
Senast uppdaterad: 17 december 2023 13:46

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors