Företag i fokus:

Zeki Demir utslängd ur Robinson efter slagsmål

Zeki

Zeki Demir.Foto: Robert Jadenfelt/TV4.

Under måndagens avsnitt av Robinson skickades Zeki Demir från Södertälje hem efter ett bråk med deltagare Dennis Boelius. – En deltagare har brutit mot reglerna, och därför tvingats avbryta, säger Anders Lundin i programmet.

Enligt Aftonbladet som varit i kontakt med deltagarna började bråket efter en diskussion om hur Zeki Demir reagerade när han skickades till ”Gränslandet”.

De deltagare som röstats ut från Robinson placeras i Gränslandet där de en chans att ta sig tillbaka till tävlingen. I en intervju med Aftonbladet berättar Dennis Boelius hur Zeki Demir skallar till honom så att han hamnar på backen och därefter sätter sig över och mular honom med sand.

– När han ser kameran bakifrån så ser han att ”nu jävlar nu måste jag gå tillbaka till on-camera Zeki”. Han erbjuder mig en hand så att det ska se ut som att vi skojbråkar, men det är absolut inte så, säger Dennis Boelius till Aftonbladet.

Till tidningen ger Södertäljebon en helt annan bild och menar han inte är orsaken till den stora incidenten på Robinson-ön.

– Dennis kom och försökte dränka mig i vattnet, jag själv trodde att det fortfarande var skämt och trodde inte att Dennis var allvarligt i det. Jag valde att göra samma sak som Dennis gjorde på mig, då jag trodde att det var ett skämt men sen valde jag ta upp Dennis, säger Zeki Demir till Aftonbladet.

– Dennis väljer att sätta sitt huvud mot mitt huvud, och säger då ”vill du bråka, tror du att du är tuff”, jag själv svarar att jag inte vill bråka och då svarar han till mig att ”du är inte så tuff”. Dennis väljer då att ta mina fötter och då börjar jag försvara mig, tyvärr råkade jag vara starkare än Dennis, och tog honom ner till marken när vi väl brottades.

Senare anländer programledaren Anders Lundin till ön och meddelar resten av gruppen att Zeki har fått lämna Robinson.

– En deltagare har brutit mot reglerna och därför tvingats avbryta. Ville bara meddela det, säger Anders Lundin i programmet.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 april 2023 21:30
Senast uppdaterad: 24 april 2023 21:30

Sjukhuset skickade hem patient – Avled dagen efter

Sjukhus

Foto: Alexander Isa

En 56-årig man sökte akut vård för bröstsmärtor på Södertälje sjukhus, men skickades hem. Dagen efter fördes han med ambulans till sjukhus med förvärrade symtom, men avled. I en anmälan medger sjukhuset att mannens liv hade kunnat räddas.

Det var i juni förra året som mannen besvärades av bröstsmärtor. När han sökte vård på sjukhuset i Södertälje skickades han istället hem med en remiss till vårdcentralen.

Dagen efter försämrades hans symtom och han fördes akut med ambulans till sjukhuset. Enligt SVT, som var först med att rapportera om händelsen, hade patienten och hans anhöriga informerat sjukhuset om att flera släktingar hade drabbats av hjärtinfarkt, men inga tecken på hjärtinfarkt kunde observeras vid undersökningen.

Istället lades han in på kirurgavdelningen för observation av buksmärtor.

Vid en tillsyn klockan 22 samma dag var patienten i gott skick och opåverkad, men vid nästa tillsyn två timmar senare hade 56-åringen avlidit. En obduktion visade att mannen hade drabbats av en akut hjärtinfarkt och sannolikt avlidit till följd av hjärtstopp. I en Lex Maria-anmälan anser Södertälje sjukhus att mannens liv hade kunnat räddas om han hade blivit inlagd på en avdelning med hjärtövervakning.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 juli 2023 12:07
Senast uppdaterad: 11 juli 2023 12:12

Bolaget köper cirka 68.000 kvm mark i Södertälje

Veridon

Pressbild: Veridon

Verdion tillkännagav idag att de stärker sin svenska logistikportfölj ytterligare. Bolaget har nu köpt ett stort industriområde i Södertälje.

Verdion, utvecklare av logistikfastigheter över hela Europa, har köpt en industritomten av AstraZeneca som är cirka 68 850 kvadratmeter och är belägen i Gärtuna.

– Detta är en fastighet med stor potential i ett område där utbudet av moderna anläggningar varit eftersatt under många år, säger Johan Nihlmark, Verdions affärsutvecklingschef.

Här planerar bolaget att utveckla en state-of-the-art logistikanläggning på cirka 31 000 kvadratmeter, som kommer att inkludera kontors- och sociala utrymmen med fokus på hållbarhet och flexibilitet. Lokalen kommer att hyras ut som en helhet eller i mindre enheter och förväntas vara inflyttningsklar vid slutet av fjärde kvartalet 2024.

– Den ligger inom bekvämt räckhåll för Södertäljeborna och endast 35 minuter från centrala Stockholm, samt har utmärkta transportförbindelser och är lättåtkomlig för hela regionen. Vi planerar att snabbt tillgängliggöra anläggningen på marknaden, för att tillmötesgå hyresgästers stora efterfrågan av moderna logistikfastigheter söder om Stockholm, säger Nihlmark.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 juli 2023 09:47
Senast uppdaterad: 11 juli 2023 16:17

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors