Företag i fokus:

BILDEXTRA: Victoriahems områdesdag lockade många besökare

Victoriahem

Foto: Alexander Isa

Fastighetsbolaget Victoriahem i Södertälje, som bland annat samarbetar med mödrar i Ronna och Fornhöjden, har hyllats för sina insatser. Nu har de även börjat med så kallade områdesdagar för att skapa bättre relationer med sina hyresgäster.

– Syftet med detta är att skapa bättre relation med våra hyresgäster, träffa dem, informera dem om pågående och kommande projekt, säger områdeschefen Imran Raza till Telgenytt.

Bland aktiviteterna som erbjuds under dessa dagar finns hoppborg, 5-kamp, bollkastning, korvgrillning, musik med popcorn samt drycker och snacks.

Det övergripande målet med områdesdagarna är att etablera en starkare koppling mellan bolaget och deras hyresgäster genom att möta dem personligen. På detta sätt strävar de efter att förbättra sina tjänster och bli ännu mer effektiva i sitt arbete.

– Det är också en möjlighet för oss att ta emot förbättringsförslag och åsikter från våra hyresgäster. På detta sätt kan vi bli ännu bättre på vad vi gör, säger Imran Raza.

En annan viktig aspekt är att främja gemenskapen bland hyresgästerna. Victoriahem har hyresgäster från olika delar av världen, och genom att erbjuda möjligheter till ömsesidig interaktion och vänskap bidrar bolaget till trivsel, gemenskap, trygghet och glädje. På längre sikt hoppas man kunna bidra till social hållbarhet för hela Södertälje.

Victoriahems områdesdagar, som hölls i Ronna under fredagen, är ett positivt initiativ och kommer även att hållas i Fornhöjden.

Läs även:

Anja Nordenfelt, verksamhetschef för Mamma United och Imran Raza, områdeschef Victoriahem. Foto: Alexander Isa

Gabriella Katto, Chamiram George och Romario Zaki, Ledare från Lebi Skol IF . Foto: Alexander Isa.

Foton: Alexander Isa

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 maj 2023 12:02
Senast uppdaterad: 20 maj 2023 12:45

MINGELBILDER v.1 – Se vilka som var ute i helgen

DSC_0007

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.52

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 20:24
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 20:24

Inbrott i Södertälje – Man med machete gripen

polis

Arkivbild

En händelsekedja inleddes tidigt på morgonen i Södertälje med ett inbrott på en vårdinrättning, följt av ett misslyckat rånförsök i Flemingsberg.

Tidigt på söndagsmorgonen, klockan 06.59, upptäckte personalen vid en vårdinrättning i Södertälje ett inbrott. Enligt polisen hade ett fönster tagits bort och medicinlådor hade rotats igenom. Polisen, som snabbt anlände till platsen, inledde en utredning som innefattade förhör med vittnen och andra utredningsåtgärder.

Senare samma dag inträffade en relaterad incident i Flemingsberg, där en man med en machete och en stor kasse försökte få tag på mediciner på ett apotek. När han inte lyckades, lämnade han platsen utan byte.

Kort därefter observerade en polispatrull en man nära vårdinrättningen i Södertälje, bärandes på en kasse full av mediciner.

– En polispatrull iakttog mannen som stämde in på signalementet från rånförsöket i Flemingsberg och grep honom. Han är misstänkt för stöld genom inbrott och försök till rån, skriver polisen på sin hemsida.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 14:45
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 14:45

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors