Företag i fokus:

Utomhusbion är tillbaka – Vilka filmer vill du se i sommar?

Utomhusbio

Foto: Alexander Isa

Den populära utomhusbion i centrum med Marentrappan som läkare är tillbaka. Nu har invånarna möjlighet att rösta på vilka filmer de vill se utomhus i sommar.

– Det är fantastiskt att kunna erbjuda detta evenemang helt gratis på en så perfekt plats, och ge alla möjligheten att vara en del av en magisk kväll, säger Malin Eriksson, Event- och kundansvarig på Södertälje City.

Den återkommande utomhusbion på Marenplan har blivit en sommartradition som uppskattas av Södertäljeborna. Evenemanget arrangeras av centrumföreningen Södertälje City och förra året lockade det storpublik när filmer som ”Mamma Mia” och ”The Greatest Showman” visades på den stora bioduken. I år är det Telge som står för den första visningen den 22 juli, följt av en visning den 28 juli.

– Telgekoncernen vill bidra till ett tryggare och mer hållbart Södertälje. Det gör vi bland annat genom att sponsra aktiviteter för barn och unga som sport efter skolan, nattvandring, sommarläger och kvällsfotboll. Nu toppar vi det med utomhusbio som alla Södertäljebor kan hänga med på, säger Lenore Johansson, sponsringsansvarig på Telge.

En lista med 9 nominerade titlar har tagits fram där alla som vill kan rösta på sin favoritfilm via Södertälje Citys hemsida. Dessutom har de möjlighet att vinna ett presentkort värt 300 kr i en särskild tävling som arrangeras av föreningen.

Filmvisningarna äger rum i samband med solnedgången, ungefär vid kl. 21:30, och Marentrappan används som läktare för att ge en perfekt utsikt till bioduken. För att skapa en riktig biokänsla kommer det även att finnas foodtrucks på plats som serverar snacks och maträtter som passar bra till en filmkväll under bar himmel. Invånarna i Södertälje kan se fram emot en härlig sommarkväll med gratis bio och gemenskap.

– Det kommer bli en kväll att minnas för oss alla. Nu hoppas jag många går in och röstar, säger Malin Eriksson.

Rösta här

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 juni 2023 09:55
Senast uppdaterad: 12 juni 2023 10:37

Knivskadad i frisörsalong känd av polisen sedan tidigare

55BCD8DA-9EFD-4CDD-8C19-FB706C9E132C

Foto: Shamash Oyal

Mannen som skadades i en frisörsalong under torsdagskvällen ska tidigare vara känd av polisen, det rapporterar LT.

Sent på torsdagskvällen vid 19-tiden, inkom ett larm om en stickskadad person i en frisörsalong på Nygatan. En ung man, enligt rapporter i 20-års åldern, drabbades av skador till följd av ett än så länge okänt föremål.

Enligt källor till Telgenytt hade mannen blivit knivhuggen. Enligt LT mottog mannen tre till fyra knivhugg i benet och ska sedan tidigare var känd av polisen.

– Jag kan inte gå in på detaljer, men han har fått flera lindriga stickskador och fördes till sjukhus, säger polisens presstalesperson, Nadya Norton, till Telgenytt.

Han fördes till sjukhus för vård och kunde lämna det senare under kvällen. Efter händelsen genomfördes en teknisk undersökning i frisörsalongen, som förblev stängd under fredagen. Polisen arbetar för närvarande med att granska övervakningskameror och intervjua potentiella vittnen som en del av utredningen.

Inga misstänkta har gripits i nuläget, och en förundersökning om försök till mord har påbörjats.

Läs även: TV: En person knivhuggen i frisörsalong – Polisen utreder mordförsök

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 2 februari 2024 19:26
Senast uppdaterad: 6 februari 2024 17:09

Olycka på restaurang – Anställd fick frityrolja över sig

Ambulans-helikopter

Arkivbild

Vid lunchtid idag drabbades en anställd på en restaurang i Södertälje av allvarliga brännskador efter att ha fått frityrolja över sig.

En olycka inträffade idag på en restaurang i Södertälje, när en anställd halkade och fick hett frityrolja över sig under arbete. Olyckan, som skedde vid lunchtid vid klockan 12-tiden, ledde till att personen fick allvarliga brännskador. Den drabbade var vid medvetande och kunde kommunicera vid räddningstillfället och har fördes med ambulanshelikopter till sjukhus för vård.

Polisen har inlett en förundersökning gällande arbetsplatsolyckan och eventuellt vållande till kroppsskada. Ytterligare detaljer kring olyckans omständigheter och den drabbades tillstånd är ännu oklart.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 2 februari 2024 16:24
Senast uppdaterad: 2 februari 2024 16:24

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors