Företag i fokus:

Trots SSK:s tuffa säsongsinledning – ordförande Onstrand manar till lugn

Peter Ontstrand

Peter Onstrand, styrelseordförande SSK. Privat bild

Det blev visserligen vinst mot Östersund igår. Men av reaktionerna att döma på exempelvis sociala medier finns det en del supportrar som inte är alls nöjda med vad A-laget presterat hittills. I tidigare intervjuer som man kunnat ta del av här på Telgenytt har man kunnat läsa om att spelare och ledare inte heller är nöjda med den poängskörden laget haft så här långt.

På Södertälje Sportklubbs årsmöte i juni omvaldes Peter Onstrand som ordförande för klubben, liksom många andra hade han högt ställda förväntningar på årets A-lagstrupp.

– Givetvis är starten på säsongen för herrarna inte efter förväntan o förhoppningar och vi alla är på olika sätt involverade i hur vi bäst ska komma till rätta med situationen, säger Onstrand i en kommentar till Telgenytt.

Hur går dialogen i styrelsen om läget just nu?

– Tillsammans med Sporten har vi en löpande dialog kring utvecklingen och olika scenarier. Givetvis kommer vi att försöka skapa dom bästa förutsättningar vi kan ge för att uppnå våra mål samtidigt så ska vi i styrelsen inte bidra till att skapa en ytterligare stress i systemet. Det riskerar då mer att göra saken ännu sämre.

Snacket har satt i gång i media och supporterled, som det alltid gör när resultaten inte infriar förväntningarna att det bör göras förändringar i både tränarstaben och spelartruppen. Att det skulle vara förändringar på gång på tränarsidan är inget som är aktuellt i dagsläget om man tolkar Onstrand rätt:

– Det gäller även för tränarna o ledarstaben. Hur kan vi ge dom bäst förutsättningar att få skutan i rätt riktning? Vi har våra idéer o tankar även där. Uppehållet kommer därför lägligt för en omstart för alla.

Telgenytt har bett Onstrand att utveckla vad det innebär mer konkret men har i nuläget inte fått någon ytterligare respons.

– Med full kraft o support ska vi ge oss förutsättningarna att vända på det här. Förhoppningsvis får vi hjälp o stöd i detta även från våra fantastiska fans o partners, avslutar SSK:s ordförande när vi kontaktar honom.

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 november 2023 16:48
Senast uppdaterad: 6 november 2023 19:20

Inbrottsförsök mot vård- och omsorgsboende

polishelikopter

Foto: Shamash Oyal

Ett vård- och omsorgsboende i centrala Södertälje har drabbats av ett inbrottsförsök. Under natten pågick en stor sökinsats för att gripa de misstänkta gärningspersonerna.

Strax efter midnatt, natten mot fredag vid 01-tiden, blev polisen larmad om ett försök till inbrott på ett äldreboende i centrala Södertälje. Enligt tillgängliga uppgifter hade okända individer försökt ta sig in på boendet. Polisstyrkor svarade snabbt genom att kalla in extra resurser och även engagera en polishelikopter för att bistå i sökinsatsen.

– Vi har fått samtal om att några gärningspersoner ska ha försökt göra inbrott på Oxbackshemmet och vi åkte snabbt till platsen och påbörjade en sökinsats, säger polisens presstalesperson, till Telgenytt. 

Oxbackshemmet är ett centralt beläget vård- och omsorgsboende i Södertälje med totalt 48 lägenheter uppdelade i sex bostadsgrupper. Bland dessa finns 16 lägenheter som är särskilt utformade för personer med demenssjukdom.

I nuläget finns det inga rapporter om att tjuvarna lyckades ta sig in i boendet, och det finns heller inga uppgifter om att någon skadades i samband med incidenten.

Ingen gripen.
– Ingen ska ha gripits i nuläget, vi är på plats med stora resurser, säger polisen till Telgenytt.

Uppdatering 03:00

Polisen meddelar att i samband med inbrottet ska ett fönster ha krossats och en anmälan om skadegörelse har upprättats.

-Vi har upprättat en anmälan om skadegörelse eftersom ett fönster ska ha fått skador, insatsen är avslutad och vi har inte lyckats gripa någon gärningsperson, meddelar polisens presstalesperson, till Telgenytt.

(Annonslänk)

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 augusti 2023 00:03
Senast uppdaterad: 18 augusti 2023 01:01

Rykte om galleriadåd sprider sig bland Södertäljebor

smartphone-mobile-hand-person-people-technology-595792-pxhere.com

Foto: Pexels

Ett oroande rykte om potentiella dåd mot gallerior sprider sig runt om i landet via SMS. Bland annat har SMS:et nått Södertäljebor, men nu tillbakavisar SOS Alarm uppgifterna som rena rykten.

Rykten om hot mot gallerior har satt Södertälje invånare på helspänn efter ett SMS som cirkulerat. Meddelandet, som hävdar att planerade dåd är på gång och att personer har gripits, har väckt stor oro.

I SMS:et förs uppgifter om att undvika galleriorna Mall of Scandinavia och Täby Galleria, samt att gripanden har gjorts. I SMS:et påstås källan vara ”frugans kusin som jobbar på SOS Alarm”, men detta har nu avfärdats av myndigheten

Tillbakavisas av SOS Alarm.

– SOS Alarm vill tydliggöra att bolaget inte har gått ut med någon information av detta slag, skriver pressansvarig Douglas Norström. SOS Alarm har nåtts av informationen att det pågår ryktesspridning via SMS. I meddelandena skrivs att det gjorts ingripanden i två större gallerior i Stockholmsområdet, där man använder SOS Alarm som källa för informationen, skriver pressansvarig Douglas Norström, till Aftonbladet.

Läs även: – Terrorhotnivån höjs – Hot från al-Qaida

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 augusti 2023 15:25
Senast uppdaterad: 17 augusti 2023 15:36

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors