Företag i fokus:

Tilander tillbaka i ”Robinson” efter oväntad vändning

Tilander

Södertäljebon Karolina Tilander. Foto: TV4/Daniel Sahlberg

Karolina Tilander, känd för sina populära TikTok-videor, tvingades att lämna ”Robinson” efter en dramatisk utröstning i programmet. Men när produktionen valde att skicka hem en annan deltagare, fick Södertäljebon en ny chans.

I en dramatisk vändning under ett avsnitt som sändes under veckan som passerat blev det klart att Karolina Tilander, den uppmärksammade TikTok-profilen från Södertälje, åkte ut ur tävlingen.

Tilander, som växte upp i Vällingby och sedan flyttade till Södertälje, har blivit en känd figur genom sina virala TikTok-videor. Men i det hårda spelet av ”Robinson” räckte inte populariteten till för att hålla henne kvar i tävlingen. Torsdagens avsnitt visade hur produktionen av programmet överraskade deltagarna genom att direkt efter immunitetstävlingen hålla ett öråd på stranden. Här tog en oväntad vändning plats: Lag Nord fick möjligheten att rösta ut en medlem från det motsatta laget.

Bara dagen innan hade Lag Syd, där Tilander ingick, genomfört en strategi för att rösta ut Emilio Mio Vega. Men efter att Tove Dalsryd gett sin immunitet till Emilio, blev han undantagen från röstningen. Istället fick Karolina Tilander flest röster och blev utröstad från ”Robinson” 2023.

Men en oväntade vädning innebar att Södertäljebon Tilander fick en ny chans att kämpa för sin plats.

Deltagaren Charlie skickades hem.

– Han har uttryckt sig olämpligt, vilket är en kränking och ett regelbrott där vi har nolltolerans. Så han har tvingats lämna. Istället säger vi välkommen tillbaka, sade programledaren Petra Malm.

Då kliver Södertäljebon Tilander in och ansluter sig gruppen igen.

– Att jag är tillbaka är helt overkligt. Det fanns inte på världskartan. Nu är man tillbaka och glada gruppen är kvar, det här kan inte blir fel, säger en glad Karolina Tilander.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 november 2023 14:58
Senast uppdaterad: 13 november 2023 16:10

Stickskadad man togs in på sjukhuset för vård

polis

Arkivbild.

En man i 40-årsåldern kom sent på tisdagskvällen in på sjukhuset i Södertälje med stickskador. En förundersökning om grov misshandel har inletts i ärendet.

Det var strax efter klockan 23 som mannen anlände till sjukhuset på egen hand med stickskador. Polisen har kopplats in i ärendet och händelsen misstänks ha inträffat vid Grusåsen. Det är dock ännu oklart om polisen har fastställt den exakta platsen där incidenten ägde rum.

Under kvällen genomförde polisen teknisk undersökning och använde hund för att söka igenom området. Utredningen pågår för att klarlägga omständigheterna kring det misstänkta brottet och mannens stickskador, men det är i nuläget oklart hur allvarligt skadad 40-åringen är.

En förundersökning om grov misshandel har inletts i ärendet, men enligt polisens uppgifter har ingen misstänkt person gripits.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 juni 2023 04:42
Senast uppdaterad: 14 juni 2023 05:03

Här inviger Södertälje sjukhus sin nya huvudentré

medarbetare-sodertalje-sjukhus-nya-huvudentre

Medarbetare i samband med invigningen. Foto: Södertälje Sjukhus.

Södertälje sjukhus har officiellt invigt sin nya huvudentré efter flera års arbete. – Tack till all personal på sjukhuset för allt tålamod vid ombyggnationen, det har låtit och ni har varit tvungna att gå omvägar men det har alltid fungerat bra, säger Hulda Wickbom, projektområdeschef på Locum.

Invigningsceremonin hölls föregående vecka den 7 juni, men huvudentrén öppnades för patienter, besökare och medarbetare fredagsmorgonen den 9 juni.

Band klipptes av Hulda Wickbom, projektområdeschef på Locum, Aida Hadzialic, finansregionråd, och Anna Gerber Ekblom, vd för Södertälje sjukhus. På plats fanns även Johan Rannemo, projektledare på Locum, och Eleksanda Mousa, vårdenhetschef på avdelning 10 och biträdande verksamhetschef.

Foto: Södertälje Sjukhus.

 – Jag är otroligt stolt och glad. Det är viktigt att vi högtidlighåller invigningen av en ny huvudentré som ett steg i sjukhusets pågående upprustning och modernisering. Regionens satsning ger oss ännu bättre förutsättningar att bedriva god vård och skapar en bra miljö för både patienter och medarbetare. Sjukhusets dörr står alltid öppen för den som är i behov av vår hjälp. Välkommen in på vårt sjukhus, säger Södertälje sjukhus vd, Anna Gerber Ekblom.

Efter bandklippningen framförde musiker från Nykvarns kulturskolas ungdomsorkester Sibyllafanfaren. Därefter hölls en mingel, tal och konstvisning inne på sjukhuset för medarbetare och inbjudna gäster.

Den nya huvudentrén kommer att förbättra sjukhusets tillgänglighet och ge en modern och välkomnande miljö för alla som besöker och arbetar på Södertälje sjukhus.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 juni 2023 04:00
Senast uppdaterad: 13 juni 2023 22:34

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors