Företag i fokus:

Nykvarns Innebandy får en egen låt – ”Vilken grej”

Namnlost-3-1

Foto: privat

En egen låt, en hymn eller kampsång! Ja kalla det vad ni vill.

I ett samarbete mellan Hillstedt Music, Nykvarns Innebandy Förening och supportrar från Steelersfamiljen har det tagits fram en låt ”Vi E Nyk Nykvarn” som hyllar Nykvarns Innebandy Förening i stort men herrlagets avancemang till högsta ligan SSL i synnerhet.

Låten premiärspelades inför publiken på hemmamatchen i söndags emot Hagunda och den togs emot med applåder och jubel! Efter matchen hördes publiken nynna på låten och även textraden ”Nyk, Nykvarn” hördes bland publiken som lämnade Furuborg efter en seger!

Även dom nytryckta t-shirtsen var otroligt populära och bars stolt av många.
Att det kommer bli succé och att den kommer spelas på föreningens samtliga hemmamatcher känns givet.

Några tankar kring låten.

– Tycker det är fantastiskt, föreningen gör ett enormt jobb för att föra oss framåt. Förutom att låten kan få igång publiken så visas och syns vi på flera plan, tycker de visar på eldsjälar samt att folk brinner för det här lika mycket som vi spelare gör, säger Karljohan Ahlroth #87, Kapten Herrar SSL.

Låten får en egen T-shirt. Foto: Privat

– Äntligen en Nyken låt var min första tanke som fostrad innebandyspelare i Nykvarn. Alla stora föreningar har en egen låt, därför känns det extra mäktigt att lilla Nykvarns Innebandy förening har fått en egen låt. Det är också en ära att få ha medverkat med sång i låten och vi har haft väldigt kul på vägen, säger Elin Källström #8 Damer Div. 1

– Att få vara med och sätta något form av avtryck både i ”Nyken” och föreningen, vilken grej! Dessutom är låten en riktig jävla hit, som kommer spelas flitigt på alla former av sammankomster framöver, säger Madeleine Rigogiannis Granlöf, #steelersfamiljen Supporter

– Vi E Nyk Nykvarn representerar allt det Nykvarns Innebandy är. Engagemang, glädje, samhörighet, och kärlek till vår förening och idrott och det som tillsammans är vår Steelersfamilj, säger Mathias Larsson Carlander, Ordförande Nykvarns Innebandy

Låten släpps fredag 22/12 kl. 00:00 på Spotify, Youtube Music, Instagram, Facebook, TikTom mfl. p.s. På julafton släpps musikvideon till låten på YouTube d.s.

Under inspelningen. Foto: Privat

Text:

Henrik Ojeda

Dela via:

Shares
Publicerad: 22 december 2023 08:30
Senast uppdaterad: 22 december 2023 01:01

Solig invigning av skolans nya byggnad

soldalaskolan5

Foto: Södertälje kommun.

Den 7 september ägde en musikalisk invigning rum för ”Skogsängen,” den nya skolbyggnaden vid Soldalaskolan. Denna byggnad kommer att vara avsedd för förskoleklasser och elever i årskurs 1 när den är helt klar.

Det var föregående vecka som Soldalaskolans nya skolbyggnad ”Skogsängen” officiellt invigdes. Denna imponerande byggnad kommer att vara hem för förskoleklasser och elever i årskurs 1 när den är klar för bruk.

Eleverna tillsammans med musikgruppen El Sistema förgyllde evenemanget med en konsert framför den nya byggnaden och satte därigenom stämningen för firandet. Under invigningen närvarade bland annat kommunstyrelsens ordförande, Boel Godner, Elof Hansjons, ordförande för utbildningsnämnden, och utbildningsdirektör Ingela Hamlin.

(Annonslänk)

Rektorn för Soldalaskolan, Maria Källgren, var ansvarig för att tillsammans med elever som agerade som representanter för skolans elevråd, klippa det invigningsband som markerade början av en ny era för både skolan och dess elever.

– Jag är övertygad om att den nya byggnaden med sina ljusa fina lokaler och väl utformad lärmiljö kommer att göra skillnad för våra elevers viktiga första steg i sitt fortsatta lärande. Här kommer elever och tillsammans med våra skickliga lärare att trivas och utvecklas, sade rektorn Maria Källgren i samband med invigningen.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 10 september 2023 20:14

Vårdcentralen i Luna flyttar till Kringlan

Kringlan

Foto: Alexander Isa

Vårdcentralen i Luna har bytt namn till Södertälje vårdcentral och kommer inom kort även att flytta till nya, fräscha lokaler. Just nu byggs en helt ny lokal i Kringlan som blir flera hundra kvadratmeter stort.

Ett bygglov för vårdcentralen hade tidigare skickats in och beviljats, något som fastighetsägaren Stadsrum bekräftar för Lt. Ett antal kontor omvandlas till en ny vårdcentral som förväntas vara färdigställd inom en snar framtid.

– Vi har redan rivit ut planet och är under pågående projekt. Det ska bli cirka 950 kvadratmeter, säger Jens Halvarsson, utvecklingschef på Stadsrum, till Lt.

För de som tidigare besökte vårdcentralen i Luna kommer från och med den 1 september, efter att verksamheten har bytt namn, att nu besöka Södertälje vårdcentral som snart flyttar från Lunahuset till Kringlanhuset.

Enligt uppgifter till Telgenytt pågår byggnadsarbetet i full fart på platsen och det förväntas vara färdigt efter årsskiftet, troligen i mitten av januari. Dock är det möjligt att tidplanen kan komma att ändras. På Kringlan kommer Södertälje vårdcentral, som är under regionens förvaltning, att dela utrymmen med barnavårdscentralen som tidigare har flyttat in där.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 september 2023 22:44
Senast uppdaterad: 10 september 2023 22:44

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors