Företag i fokus:

Nykvarns Innebandy får en egen låt – ”Vilken grej”

Namnlost-3-1

Foto: privat

En egen låt, en hymn eller kampsång! Ja kalla det vad ni vill.

I ett samarbete mellan Hillstedt Music, Nykvarns Innebandy Förening och supportrar från Steelersfamiljen har det tagits fram en låt ”Vi E Nyk Nykvarn” som hyllar Nykvarns Innebandy Förening i stort men herrlagets avancemang till högsta ligan SSL i synnerhet.

Låten premiärspelades inför publiken på hemmamatchen i söndags emot Hagunda och den togs emot med applåder och jubel! Efter matchen hördes publiken nynna på låten och även textraden ”Nyk, Nykvarn” hördes bland publiken som lämnade Furuborg efter en seger!

Även dom nytryckta t-shirtsen var otroligt populära och bars stolt av många.
Att det kommer bli succé och att den kommer spelas på föreningens samtliga hemmamatcher känns givet.

Några tankar kring låten.

– Tycker det är fantastiskt, föreningen gör ett enormt jobb för att föra oss framåt. Förutom att låten kan få igång publiken så visas och syns vi på flera plan, tycker de visar på eldsjälar samt att folk brinner för det här lika mycket som vi spelare gör, säger Karljohan Ahlroth #87, Kapten Herrar SSL.

Låten får en egen T-shirt. Foto: Privat

– Äntligen en Nyken låt var min första tanke som fostrad innebandyspelare i Nykvarn. Alla stora föreningar har en egen låt, därför känns det extra mäktigt att lilla Nykvarns Innebandy förening har fått en egen låt. Det är också en ära att få ha medverkat med sång i låten och vi har haft väldigt kul på vägen, säger Elin Källström #8 Damer Div. 1

– Att få vara med och sätta något form av avtryck både i ”Nyken” och föreningen, vilken grej! Dessutom är låten en riktig jävla hit, som kommer spelas flitigt på alla former av sammankomster framöver, säger Madeleine Rigogiannis Granlöf, #steelersfamiljen Supporter

– Vi E Nyk Nykvarn representerar allt det Nykvarns Innebandy är. Engagemang, glädje, samhörighet, och kärlek till vår förening och idrott och det som tillsammans är vår Steelersfamilj, säger Mathias Larsson Carlander, Ordförande Nykvarns Innebandy

Låten släpps fredag 22/12 kl. 00:00 på Spotify, Youtube Music, Instagram, Facebook, TikTom mfl. p.s. På julafton släpps musikvideon till låten på YouTube d.s.

Under inspelningen. Foto: Privat

Text:

Henrik Ojeda

Dela via:

Shares
Publicerad: 22 december 2023 08:30
Senast uppdaterad: 22 december 2023 01:01

Utmärkelser utdelade till Årets Förskolelärare och Arbetslag

F038833A-0D39-423B-93F6-5FBBBF824C2D

Foto: Södertälje kommun

I går ägde en prisutdelning för årets förskollärare rum under en inspirationsdag som hölls i Stadshuset. Cirka 450 förskollärare samlades vid evenemanget.

Varje år fördelar Utbildningsnämnden i Södertälje olika utmärkelser till både enskilda lärare och förskollärare samt grupper, och även till individer och team inom elev- och barnhälsoteamet för deras exceptionella prestationer. Som en ny tillägg för i år, erkänns också anställda som har gjort en betydande insats inom elevhälsa på olika sätt med ett pris.

– Vi har haft utmärkelser till förskollärare och arbetslag i flera år som ett sätt att uppmärksamma allt det goda som sker i våra olika verksamheter och som ett sätt av många att vara en attraktiv arbetsgivare. Det är också ett sätt dela med sig av goda exempel och att inspirera varandra i våra olika områden, säger Katarina Weidenhaijn, verksamhetschef Södertäljes förskolor.

Kriterierna för utmärkelserna är att de måste ha förbättrat undervisningens kvalitet, aktivt främjat skolans eller förskolans uppdrag och ha påverkat barns och elevers prestationer. Dessa prestationer bör också kopplas till förbättringsområden inom det systematiska kvalitetsarbetet.

Foto: Södertälje kommun

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 18:18
Senast uppdaterad: 7 september 2023 18:18

LISTA: Här är cheferna som lämnat Södertälje kommun

DC6EF33E-11C7-4E2B-91B4-1A5EEDD1915C

Foton: Södertälje kommun

På kort tid har flera kommunchefer lämnat av olika anledningar, bland annat säkerhetschefen Anna Flink, stadsdirektören Stefan Hollmar, HR-chefen Johan Lifverström och nu exploateringschefen Sofia Cedergren.

Under det senaste året har flera ledande befattningshavare valt att lämna Södertälje kommun. Bland dem avgick Jörgen Austler från rollen som tf vd för Telge AB efter ett kort drygt halvår på posten. VD:n för Telge bostäder, Pontus Werlinder, lämnade också för en position i Göteborg. Säkerhetschefen Anna Flink övergav sin tjänst abrupt för att anta en position i sin hemstad Kalmar.

Sommaren 2022 valde Johannes Boson, vd för Telge energi, att avgå och samma år meddelades det att Elin Lydahl, vd för Tom Tit, slutade och ersattes av Pia Kronqvist. Cecilia Ståhl, en högt ansedd chef inom Telge tillväxt, var en annan som avgick 2022, hon ersattes av Johanna Kock.

Föregående vecka blev det även känt att HR-chefen Johan Lifverstrom plötsligt avgår. Enligt uppgifter till Telgenytt tyder det på att den 63-årige Lifverstrom antingen har blivit avskedad eller fått en utköpsoverenskommelse. Kort därefter kom nyheten om att exploateringschefen Sofia Cedergren hade tvingats lämna sin tjänst.

Allt som allt har det senaste året präglats av en betydande personalomsättning bland cheferna inom Södertälje kommun, där flera har tvingats lämna av olika anledningar. Enligt en källa befinner sig flera anställda i en osäker situation och det råder en känsla av oreda inom kommunhuset.

Läs även: – Oreda i stadshuset – Ännu en kommunchef tvingas lämna

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 14:42
Senast uppdaterad: 8 mars 2024 11:04

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors