Företag i fokus:

SENASTE NYTT: Populära elektronikkedjan öppnar i Södertälje

Netonnet Lagershop

NetOnNet etablerar i Södertälje hösten 2024.
Pressbild.

NetOnNet, ett av Sveriges ledande företag inom hemelektronik, meddelade under onsdagen att de öppnar en ny Lagershop i Södertälje. – Vi har länge letat efter bra lokaler i Södertälje och är nu mycket glada över att ha hittat helt rätt, säger Peter Andersson, etableringsansvarig.

NetOnNet utökar sin satsning på fysiska butiker med öppningen av en ny Lagershop i Södertälje under hösten, belägen i nybyggda lokaler med utmärkt skyltläge nära E20. Detta blir en del av NetOnNets ambition att komplettera sin e-handel och stärka sitt omnikanalerbjudande, vilket redan inkluderar 31 Lagershoppar.

– Södertälje har varit en vit fläck på vår karta, där vi länge har velat etablera oss med en Lagershop. Det bor väldigt många människor i Södertälje som nu får möjlighet att besöka oss fysiskt på hemmaplan och vår data visar att Södertälje är en stad som passar väl ihop med våra målgrupper. Att finnas på plats fysiskt på en ort gynnar även den digitala handeln, det är väldigt tydligt för oss och bekräftar styrkan i vårt omnikanalkoncept. Vi gläder oss nu till att komma närmare och stärka vår relation till alla kunder i Södertälje genom att kunna erbjuda hemelektronik till lagerpris i fysisk miljö där de bor, säger Sofie Struwe Chief Commercial Officer (CCO) för NetOnNet.

(Annonslänk)

Den nya butiken i Södertälje kommer att täcka en yta på cirka 3000 kvadratmeter och beräknas generera 15-20 arbetstillfällen, vilket bidrar till lokal sysselsättning och ekonomisk tillväxt. Detta ger även kommunens näringslivschef, Jonas Karlsson, uttryck för.

– Det är glädjande att NetOnNet väljer att etablerar sig i Södertälje, det är ett välkommet tillskott för både handel och näringsliv som ökar utbudet i kommunen och genererar nya arbetstillfällen, säger han.

Den nya Lagershop etableras bredvid Blomsterlandet och Byggmax, intill Vasa shoppingcenter och har ett framstående skyltläge mot E20.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 februari 2024 13:51
Senast uppdaterad: 21 februari 2024 14:08

Vänsterpartiets Eva Bjurholm har avlidit

Eva-

Eva Bjurholm ett stort tomrum inom partiet.

Vänsterpartiet Södertälje meddelar att deras engagerade fullmäktigeledamot Eva Bjurholm har avlidit 77 år gammal i sitt hem på Oaxen. – ”Våra varmaste tankar går till familjen bestående av make, barn och barnbarn.”, skriver partiet.

Södertälje och Vänsterpartiet sörjer förlusten av Eva Bjurholm, en aktiv och hängiven ledamot i kommunfullmäktige och stadsbyggnadsnämnden, som avled den tredje januari 2024.

Som person var Eva lätt att tycka om med sin positiva energi, sin uppriktiga nyfikenhet och omättliga vilja att lära om allt och alla in i det sista. Eva var med nästan överallt mest hela tiden och hann ändå med att läsa handlingar, läsa på av rent intresse och dessutom studera på högskola vid sidan om.”, skriver Vänsterpartiet i ett pressutskick.

Eva, känd för sitt passionerade arbete för klimat- och miljöfrågor, tjänstgjorde även i flera regionala och lokala organ som Regionala Skärgårdsrådet och Mälardalsrådet. Hennes engagemang sträckte sig över många år, både i politiken och inom kommunal förvaltning.

”Eva har varit ovärderlig för vår partiförening med sin enorma kunskapsbas inom dessa områden.”, skriver partiet.

Eva Bjurholms bortgång efterlämnar ett stort tomrum inom partiet och i de samhällsfrågor hon brann för. Vänsterpartiet sänder sina kondoleanser och varma tankar till hennes make, barn, och barnbarn. Hennes minne och de frågor hon förespråkade kommer att leva vidare.

Eva Bjurholm blev 77 år gammal.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 08:53
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 20:54

Nytt år, nya regler och avgifter för felsortering av sopor

Sopor-Avfall-Sortera-Telge-Atervinningg

Foto: Alexander Isa

Den 1 januari tog Telge Återvinning över ansvaret för insamling av förpackningsavfall i hushållen, samtidigt som Södertälje kommun inför högre avgifter för felsortering av sopor.

Med början av det nya året 2024, kommer invånarna i Södertälje att se en förändring i hanteringen av deras förpackningsavfall. Telge Återvinning övertar det fulla ansvaret för insamlingen från hushållen, en del av kommunens nya avfallshanteringssystem.

Parallellt med denna övergång, har politikerna i kommunfullmäktige beslutat att höja felsorteringsavgiften från 400 till 450 kronor.

Denna ändring grundar sig i att kommunen, med det nya året, har blivit ansvarig för insamlingen av förpackningar. För att ytterligare motverka felsortering har en fördubblad straffavgift införts för upprepade överträdelser, vilket nu innebär 900 kronor för mindre kärl och hela 4 000 kronor för containrar.

Kommunen ger invånarna en anpassningsperiod.

Villaägare kommer att få minst två chanser att korrigera sina misstag innan böter utfärdas. Även flerfamiljshus, där hyresvärden eller bostadsrättsföreningen är abonnenter hos Telge, kommer att få några månaders respit för att förbättra sin sortering innan de riskerar att påföras en felsorteringsavgift. Denna period av varningar innan böter införs är tänkt att hjälpa invånarna att anpassa sig till den nya ordningen och uppmuntra rätt sortering.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 januari 2024 05:00
Senast uppdaterad: 7 januari 2024 02:38

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors