Företag i fokus:

Hans butik utses till Sveriges bästa digitala ombud

2023-ars-vinnare-1030x773-1

Under söndagens gala korades flera ombud i olika kategorier.
Pressbild

Södertäljebon Patrik Kaldoyo, ägare av Spelpoolen i Strängnäs, har genom åren skapat stora vinster för andelsägare. Nu prisas hans verksamhet som Sveriges bästa digitala spelombud.

Under december 2020 genererade Patrik Kaldoyos andelsspel nästan 12 miljoner kronor. Samma år lyckades Spelpoolen i Strängnäs att ensamma uppnå 13 rätt på Europatipset, vilket resulterade i en utdelning på över 2,8 miljoner kronor. Denna summa fördelades mellan Spelpoolen och fler andra andelsköpare genom ”Spela Tillsammans”.

Men det är inte första gången Södertäljebon Kaldoyo uppnått framgångar. Bland annat vann han år 2013 över 2,5 miljoner kronor på en månad för sina andelsägare.

I mitten på februari kröntes Kaldoyos ombud i Strängnäs till Sveriges bästa digitala spelombud. Under en ceremoni hyllades Svenska Spels främsta ombud, och priser delades ut i olika kategorier, inklusive ett hedersomnämnande för årets bästa ombudsportalsanvändare, ett pris som delades ut av Armand Duplantis. Totalt har Svenska Spel över 5 100 ombud över hela landet.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 mars 2024 08:00
Senast uppdaterad: 29 februari 2024 23:26

Hon blir tillfälligt den nya toppchefen i kommunen

A439EEEF-2480-459B-8510-812DB5737296

Foto: Södertälje kommun/ Alexander Isa

Just nu pågår rekryteringen av en ny stadsdirektör. Under denna tid har Erika Svensson utsetts till kommuens tillförordnade stadsdirektör efter att Stefan Holmark meddelade sin avgång i juni.

Stadsdirektören är en av flera högt uppsatta chefer som nyligen har lämnat Södertälje kommun. Bland dem finns exploateringschefen Sofia Cedergren, som blev utköpt av kommunen, och HR-direktören Johan Lefverström, som enligt uppgifter till Telgenytt antingen har blivit avskedad eller utköpt.

Stefan Hollmar meddelade sin avgång knappt två år efter att han tillträdde tjänsten och gjorde sin sista arbetsdag i kommunen förra veckan. Under tiden rekryteringsprocessen pågår för att hitta en permanent efterträdare har ekonomidirektören Erika Svensson tagit över rollen, vilket Lt var först med att rapportera

(Annonslänk)

– Jag tillfrågades när Stefan sa upp sig, eftersom man av tradition brukar fråga personen som har den roll jag har. Jag svarade att ”det kan jag göra under tiden som rekrytering pågår”, säger Svensson till tidningen.

En stadsdirektör har i uppdrag bland annat att leda och organisera arbetsuppgifter, hantera övergripande frågor samt ta ansvar för verksamheten inom sitt ansvarsområde gentemot kommunstyrelsen, dess utskott och beredningar.

Enligt den avgående HR-direktören Johan Lefverström, som Lt har talat med, hoppas kommunen kunna ha en ny stadsdirektör på plats förhoppningsvis under hösten.

Läs även: – Oreda i stadshuset – Ännu en kommunchef tvingas lämna

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 08:30
Senast uppdaterad: 6 september 2023 20:27

De besöker Södertälje med sin musikaliska glädje

2

Foto: Privat

I över ett halvt sekel har Solistkvartetten spridit sin musikaliska glädje över hela Sverige. Nu besöker gruppen, som bildades på 1950-talet, Södertälje för att hålla konserten ”Att gå i Guds kärlek”.

Under många år har gruppen, bestående av begåvade sångare och en skicklig pianist, delat med sig av sin konst till förmån för Läkarmissionen. Sedan gruppen startades för cirka 70 år sedan har medlemskapet i gruppen varierat, men en gemensam nämnare för samtliga medlemmar genom tiden har varit deras kvalitet och passion för musik.

Idag består Solistkvartetten av Anders Andersson, Sten Bäckman, Arne Lundmark, Ove Gotting och pianisten Hans Carlén, som på söndag bjuder på en hjärtevärmande musikupplevelse hämtad från den kristna sångskatten.

Läkarmissionen grundades 1958 och har utvecklats till en internationell biståndsorganisation med fokus på långsiktiga hjälpinsatser för att bekämpa fattigdom, främja social och ekonomisk rättvisa, samt förbättra hälsa, utbildning, vatten och sanitet. Deras arbete sträcker sig från Afrika till Latinamerika och östra Europa och är regelbundet granskat av Svensk Insamlingskontroll för att säkerställa integriteten i deras insatser.

Konserten ”Att Gå I Guds Kärlek” med Solistkvartetten kommer att äga rum den 10 september klockan 16:00 i Equmeniakyrkan i Södertälje.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 6 september 2023 18:32

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors