Företag i fokus:

BILDEXTRA: Larm om stort bråk – Flera personer knivskurna

IMG_9564

Ambulans på plats för att vårda flera skadade personer
Foto: Shamash Oyal

En omfattande polis- och ambulansinsats pågår i Hovsjö efter ett stort bråk som involverade flera personer och resulterade i skador. Enligt uppgiftet till Telgenytt har flera personer knivskadats samt att en ambulanshelikopter skickats till platsen.

(Annonslänk)

Sent under tisdagskvällen utbröt ett stort bråk i Hovsjö, med flera personer inblandade och rapporter om skadade. Polis och ambulans enheter svarade snabbt på larmet och är för närvarande på plats för att vårda de skadade.

Polisen mottog larmet om oroligheterna vid 23-tiden och reagerade snabbt genom att skicka flera enheter till platsen. Enligt information till Telgenytt finns det uppgifter om att flera personer har blivit knivskurna under sammandrabbningen, men detta har ännu inte har bekräftats av polisen.

Kort därefter utökades insatsen med ytterligare ambulansresurser. Vid 23:30-tiden hade två nya ambulansbilar anlänt till brottsplatsen i Hovsjö. Vittnen beskriver platsen som kaosartad, med flera skadade som fått akutvård och förbereddes för transport till sjukhus. Dessutom har en ambulanshelikopter skickats till platsen, enligt uppgifter till Telgenytt.

– Det har varit ett slagsmål mellan ett flertal personer. Jag har inget mer att ge för tillfället, men vi är på plats med ett antal enheter för att reda ut situationen. Vi måste försöka samla ihop det första innan jag kan ge en någon bild om vad som har hänt där, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

Ett stort område runt händelseplatsen har spärrats av av polisen i ett försök att säkra platsen och underlätta utredningsarbetet. Det är ännu oklart vad som utlöste bråket och hur många som exakt är inblandade eller skadade.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 mars 2024 23:59
Senast uppdaterad: 13 mars 2024 01:08

SSK förlorade mot Almtuna – gick miste om 2:a platsen

Marcus Eriksson

Deppigt efter förlust mot Almtuna Foto: Arkivbild/Daniel Hansson

Förutsättningarna var att hemmalaget i senaste matchen stod för ett riktigt magplask mot BIK Karlskoga (0-10). Bortalaget o sin sida kom från en hemmavinst med 7-2 mot jumbon Västervik.

Ett revanschsuget Almtuna kändes på förhand som en klurig nöt att knäcka för SSK. Efter en trevande inledning för bägge lagen så började SSK succesivt sätta sig i förarsätet. Klart övertag i skottstatistiken men utan att skapa de riktigt farliga målchanserna.

Tidigt i andra perioden tog SSK ledningen med 1-0. Istället för att bortalaget skulle få energi och momentum av målet var det Almtuna som fick luft under vingarna och fick längre byten i SSK:s försvarszon. Men Södertälje hade ledningen efter att andra perioden var slut.

En period som matchens dittills enda målskytt Daniel Norbe var väldigt missnöjd med när TV4 intervjuade honom i pausen mellan andra och tredje perioden.

-Vi kommer inte upp i den nivån som vi vill idag tyvärr, säger Norbe till Telgenytt efter matchen.

Av de fyra senaste matcherna som SSK spelat så har tre av dem varit på bortaplan. I de tre matcherna har laget endast gjort två mål sammanlagt. Ineffektiviteten offensivt har varit den enskilt största orsaken att SSK förlorat tre av sina fyra senaste matcher.

Inte heller i Gränby ishall fick SSK fart på målskyttet. Daniel Norbe blev lagets enda målskytt för kvällen. En klen tröst när hans lag förlorade och sumpade chansen att ta över andraplatsen i tabellen.

Slutresultatet skrevs till 2-1 för Almtuna. Det avgörande målet sattes i förlängningen där Almtunas tränare när laget hade powerplay chansade och tog ut målvakten och satte in en extra utespelare. Ett drag som alltså lyckades.

Norbe igen:

-Trots att vi inte är nöjda med matchen så tycker jag ändå vi skapar tillräckligt för att göra fler mål.

Backen var märkbart missnöjd men det är tätt mellan matcherna och snart är det dags att börja ladda för matchen mot Djurgården.

-Man får vara sur och förbannad ikväll. Sedan är det bara att hitta ny energi inför fredag och se till att ta 3 poäng då.

Daniel Norbe blev SSK:s enda målskytt mot Almtuna Foto: Shamash Oyal

Den här matchen var ett steg tillbaka. Om det på något sätt hade smygit sig in en Djurgårdsmatch i tankarna på spelarna låter jag vara osagt. Det man i alla fall kan konstatera är det faktum som tidigare nämnts i texten att målskyttet de senaste matcherna (frånsett Västervik 7-2) har varit svagt.

Ibland ser det ut som att man som lag inte tycker om att göra de ”fula” målen utan man söker hellre den extra passningen. Istället för enkelheten så ska pucken liksom vallas in i mål på något fancy vis. Det kan vara mina ögon som övertolkar den delen av spelet men min iaktagelse är att SSK behöver bli lite grisigare framför bägge målen. Ett spel som de tidigare under säsongen visat att de behärskar.

Om Norbe var besviken efter matchen så var det inget mot vad tränare Magnus Bogren var. Så här uttalade han sig för TV4:

-Jag tycker vi är direkt dåliga idag. Tycker inte alls vi visar att vi vill, vi förbereder oss på samma sätt som vi brukar, trycker på saker. Men där finns också ett spelaransvar att checka in när det är en sån här match. Jag tycker inte vi gör det. Även om vi vinner skotten är det alibiskott hela tiden, tyvärr, det är ingen bra insats av oss.

På fredag möter SSK Djurgården i Scaniarinken. Med tanke på rivaliteten, händelserna senast när lagen möttes i Scaniarinken och att Djurgården har 3 raka segrar över SSK den här säsongen bör Södertälje bubbla över av motivation och energi.

Revanschlustan borde vara hög, både med tanke på de senaste resultaten och att Djurgården har ett övertag på SSK i poängfördelning men även spelmässigt i matcherna. Men då behöver händer och fötter på varje individ i laget vakna på en helt annan sida på fredag än de gjorde i den här matchen.

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 22 februari 2024 00:40
Senast uppdaterad: 22 februari 2024 00:45

Stort polispådrag i centrum

IMG_9020

Läsarbild

Polisinsats centralt med flera enheter på plats onsdagskvällen.

Vid 19-tiden under onsdagskvällen drog en omfattande polisinsats igång i stadens centrum. Enligt ögonvittnen mobiliserades flera polisbilar som riktade in sig på Gallerian Kringlan bland andra platser.

– Poliserna gick snabbt ut ur bilarna och in i gallerian och andra stannade kvar ute, väldigt många poliser på plats, säger ett ögonvittne till telgenytt.

-Vi fick in ett tips vid 18:49 om att en person ska ha blivit jagad av några personer som eventuellt ska ha burit på ett vapenliknande föremål, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

Insatsen pågick i ca 2 timmar och polisen kunde senare lämna utan resultat.

-Vi larmades till platsen efter vittnesuppgifter och säkra att inget har skett på platsen kunde vi lämna då vi inte hittade något, avslutar polisens presstalesperson.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 februari 2024 19:58
Senast uppdaterad: 21 februari 2024 20:25

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors