Företag i fokus:

Återkallelse efter salmonellaupptäckt i blandfärs

Coop

Pressbild: Coop

Livsmedelsföretaget Norvida återkallar John’s blandfärs 500 g efter att salmonella påträffats i en rutinkontroll. Produkten har sålts hos Coop.

(Annonslänk)

En återkallelse har initierats av Norvida för deras produkt John’s blandfärs 500 g, med bäst före-datum den 15/03/2024 och 16/03/2024 på grund av upptäckten av salmonellabakterier. Denna upptäckt gjordes under en rutinmässig egenkontroll utförd av leverantören, vilket har föranlett en omedelbar åtgärd från Norvidas sida att dra tillbaka produkterna från marknaden.

Trots att upphettning av produkten till minst 70 grader Celsius skulle eliminera salmonellabakterien, har Norvida beslutat att inte ta några risker och därför väljer att återkalla alla berörda förpackningar.

Produkten, som har distribuerats genom COOP-butiker, har stoppats från försäljning och kunder som redan har köpt de berörda förpackningarna uppmanas att returnera dem till närmaste COOP-butik för en fullständig återbetalning.

Norvida uttrycker sitt beklagande över de olägenheter detta kan orsaka för deras kunder.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 mars 2024 14:02
Senast uppdaterad: 13 mars 2024 16:29

Efterlyst person greps i Nykvarn

2021_12_hanfangsel-polis

Arkivbild: Pexels /Alexander Isa

En person stoppades av polis tidigt på söndagsmorgonen. Det visade sig att han hade dömts till fängelse och var efterlyst av Kriminalvården.

Det var tidigt på södagsmorgoen, klockan 05:24, som polisen stoppade en man i Nykvarn. Vid en närmare kontroll uppdagades det att han var efterlyst av Kriminalvården.

Enligt polisens uppgifter hade mannen dömts till fängelse för grov olovlig körning men hade inte inställt sig för att avtjäna straffet. Polisen beslutade att föra mannen till närmaste häkte eller anstalt enligt Kriminalvårdens instruktioner.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 juni 2023 11:15
Senast uppdaterad: 18 juni 2023 11:31

Hon utses till Södertälje sjukhus nya HR-direktör

Hr-SS

Inger Nerell. Foto: Södertälje sjukhus

Södertälje sjukhus rekryterar Inger Nerell, som tidigare var HR-chef på Capio. Hon har utsetts till sjukhusets nya HR-direktör.

Södertälje sjukhus har nyligen rekryterat Inger Nerell som sin HR-direktör. I sin nya roll kommer Inger att vara ansvarig för att utveckla HR-organisationen, ledar- och medarbetarskapet samt kompetensförsörjningen på sjukhuset.

– Jag är glad över att få möjligheten att få bli en del av Södertälje sjukhus, ett av våra viktiga akutsjukhus. Jag hoppas att kunna bidra genom mina samlade erfarenheter och mitt engagemang för de strategiska HR-frågorna, säger Inger Nerell.

Hon kommer att ingå i sjukhusets ledningsgrupp. Med omfattande erfarenhet inom HR-arbete inom hälso- och sjukvård, omsorg och näringslivet, har Inger tidigare arbetat som HR-chef på Capio äldre och mobil vård. Hon kommer att tillträda sin nya tjänst den 3 september 2023.

– Det känns väldigt roligt att ha rekryterat en så väl meriterad HR-direktör med gedigen erfarenhet av att leda HR-arbete inom hälso- och sjukvård och inom näringslivet, säger Anna Gerber Ekblom, VD på Södertälje sjukhus.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 juni 2023 04:00
Senast uppdaterad: 18 juni 2023 00:12

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors