Företag i fokus:

Senaste nytt: Unge centern lämnar SSK

DSC_0035_1

Olle Hilmersson var utlånad till Lindlöven i hockeyettan stora delar av säsongen men gjorde några inhopp i SSK J20
Foto: Daniel Hansson

Hittills har officiellt nio spelare lämnat SSK efter säsongens slut. Nu har en spelare till fått beskedet att det inte blir mer spel i klubben.

Inför säsongen 2022-23 värvades centern Olle Hilmersson in till SSK från Östersunds IK. I första hand för att förstärka klubbens J20. Hilmersson fick ändå 14 matcher i A-laget och stod för en assist då.

Inför den här senaste säsongen stod det tidigt klart att Hilmersson skulle bli utlånad till något lag i hockeyettan.

Klubbadressen blev Lindlöven (Lindesberg). Olle gjorde en stark säsong med 16 1poäng (5+11) på 21 matcher. Centern förstärkte också SSK J20 i sju matcher under säsongen med 8 poäng(5+3) på de matcherna.

Sportchef Emil Georgsson kunde i en intervju med Telgenytt inte ge ett klart besked om Olle Hilmerssons framtid i Södertälje Sportklubb.

Nu har Telgenytt fått bekräftat att Hilmersson inte komma vara kvar i SSK:s organisation säsongen 2024-25:

-Olle blir inte kvar i SSK, han hade ett samtal i veckan med klubben. Inget annat klart ännu, säger Hilmerssons agent Filip Hjort till Telgenytt.

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 5 april 2024 12:11
Senast uppdaterad: 5 april 2024 12:11

Räddningstjänsten larmades om brand vid järnväg

Brandbild. Alex Ataseven

Arkivbild

Brand utbröt vid järnvägen i Igelsta i Södertälje. Räddningstjänsten ryckte snabbt ut till platsen för att stoppa eldens spridning.

SOS Alarm fick larmet vid 20.35 på tisdagskvällen om en brand som utbröt vid järnvägen i närheten av Vretensvägen. Det ska enligt uppgifter röra sig om en gräsbrand på cirka 20 kvadratmeter.

Orsaken till branden är ännu oklar, men en insatstid beken till två timmar.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 juni 2023 20:12
Senast uppdaterad: 6 juni 2023 20:15

Larm om beväpnad man – Greps av ordningsvakter

polis

Arkivbild.

Polisen larmades under måndagen om en beväpnad man i Södertälje centrum. Ordningsvakter ingrep och omhändertog mannen, men det visade sig vara en vapenattrapp enligt polisens uppgifter.

Vid 16:30 på måndagseftermiddagen inkom ett larm till SOS Alarm angående en man som bar ett vapen i Södertälje centrum. Ordningsvakter som befann sig på plats agerade snabbt och lyckades gripa mannen.

Enligt uppgifter till Telgenytt rörde det sig om ett misstänkt automatvapen, men när polisen anlände kunde de fastställa att mannen hade en soft air gun, en vapenattrapp. Dessutom bedömde de att mannen var berusad och därför omhändertogs enligt lagen om omhändertagande av berusade personer, LOB.

Det är ännu oklart om mannen hade ett motiv eller avsikter med vapenattrappen. En utredning kommer eventuellt att genomföras för att fastställa händelseförloppet. Inga rapporter om skadade personer har inkommit i samband med händelsen.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 juni 2023 12:30
Senast uppdaterad: 6 juni 2023 12:30

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors