Företag i fokus:

Ledande it-företag öppnar nytt kontor i Södertälje

9665c8d2e7858927_org

Foto: Atea

Atea, ledande inom IT-infrastrukturlösningar i Norden och Baltikum, fortsätter sin expansion. I veckan etablerar bolaget sitt 680 kvm stora kontor i Södertälje och blir därmed det 35:e lokalkontoret för att möta växande kundbehov.

Leverantören av digitala lösningar och IT-infrastruktur breddar sin verksamhet genom att öppna ett nytt kontor i Södertälje nu på fredag, 12 april. Detta blir företagets 35:e lokalkontor i Sverige och markerar en fortsatt tillväxtresa med målet att stärka kundrelationer och utveckla nya samarbeten i regionen.

– Södertälje är mycket spännande. Vi har i dag flera kunder här och ser fina tillväxtmöjligheter framöver, därför är det viktigt att vi finns på plats. Här finns både privata aktörer och offentliga verksamheter som vi kommer stötta med it-lösningar som både driver affärer och stöttar verksamheterna och deras slutanvändare, säger Michael Strandtoft, försäljningschef på Atea.

Atea har idag en bred närvaro med verksamhet i 88 städer och över 8 000 medarbetare. Företaget, som omsatte cirka 35 miljarder norska kronor under 2023, erbjuder en omfattande portfölj av produkter och tjänster, inklusive hårdvara, mjukvara, konsultation och tekniska lösningar, för att stödja och utveckla sina kunders IT-miljöer.

Med över 20 medarbetare stationerade på det nya kontoret, inklusive IT-specialister och kundansvariga säljare, är Atea väl rustat för att möta den lokala marknadens efterfrågan.

– När vi nu etablerat vår närvaro med en stark grund på plats är nästa steg att växa långsiktigt med fler kompetenta medarbetare som vill vara med på resan att bygga Sverige med it, säger Joakim Wellmar, regionchef på Atea Sverige.

Atea etablerar sig i en fastighet ägd av Vifast, som är en del av Kinnarp.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 april 2024 12:50
Senast uppdaterad: 10 april 2024 12:50

Trafikolycka i Nykvarn – Två förare till sjukhus

Ambulans

Arkivbild

Tidigt på onsdagsmorgonen inträffade en trafikolycka i Nykvarn där två personbilar kolliderade. Olyckan resulterade i att båda förarna fördes till sjukhus.

Trafikolyckan ägde rum på onsdagsmorgonen, omkring klockan 07:30 och inträffade vid korsningen mellan Långdalsvägen och Södertäljevägen.

Olyckan uppges ha skett när en av bilarna sladdade i en kurva och kolliderade med den andra bilen. Polis och ambulans ryckte snabbt till platsen för att bistå med hjälp.

Båda förarna har förts till sjukhus för kontroll, men det finns i nuläget inga rapporter om allvarliga skador.

Bilarna som var inblandade i olyckan har bärgats från olycksplatsen. Polispatrullen som var på plats rapporterar att vägbanan var extremt halt vid tidpunkten för olyckan, vilket kan ha bidragit till händelseförloppet.

I nuläget finns det inga misstankar om brott i samband med olyckan.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 december 2023 12:48
Senast uppdaterad: 20 december 2023 12:52

INSÄNDARE: Våra skattepengar går till konsulter med saftiga löner

Kommun stadshus

Arkivbild

Inom samhällsbyggnadskontoret i stadshuset arbetar 80-90 % av de anställda som konsulter, alla från samma firma, med sina saftiga löner. Inte konstigt att alla våra skattepengar tar vägen.

Till exempel: utemiljöchefen Evert Sjöstrand, som är över 70 år och arbetar som konsult, har en lön på minst 90 000 kr/mån. Dessutom delar han ut generösa löner till vanliga parkchefer (3 st) som bara sitter i kontoret och fikar/pratar med varandra. De ”fiskar och jagar” och får ca 51 000 kr/mån, vilket innebär en löneförhöjning på ca 6 000 kr/mån. Varje chef har också en ”dräng” som tjänar över 40 000 kr/mån för ”planering”.

Artikeln fortsätter efter annonsen

(Annonslänk)

Detta är helt sjukt! Vanliga parkarbetare, som utför allt arbete, tjänar runt 30 000 kr/mån och får en löneförhöjning på 300-400 kr varje år. Inte konstigt att alla gator och annat är i dåligt skick, nästan som i Ryssland.

Allt som Evert Sjöstrand rör vid verkar misslyckas, vilket har hänt många gånger, senast på Farstanäs och tydligen snart även inom driftenheten.

Måste kalla rörmokare, kan finnas skit inom ledningen.

En med insyn

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 20 december 2023 08:30
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:21

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors