Företag i fokus:

Ledande it-företag öppnar nytt kontor i Södertälje

9665c8d2e7858927_org

Foto: Atea

Atea, ledande inom IT-infrastrukturlösningar i Norden och Baltikum, fortsätter sin expansion. I veckan etablerar bolaget sitt 680 kvm stora kontor i Södertälje och blir därmed det 35:e lokalkontoret för att möta växande kundbehov.

Leverantören av digitala lösningar och IT-infrastruktur breddar sin verksamhet genom att öppna ett nytt kontor i Södertälje nu på fredag, 12 april. Detta blir företagets 35:e lokalkontor i Sverige och markerar en fortsatt tillväxtresa med målet att stärka kundrelationer och utveckla nya samarbeten i regionen.

– Södertälje är mycket spännande. Vi har i dag flera kunder här och ser fina tillväxtmöjligheter framöver, därför är det viktigt att vi finns på plats. Här finns både privata aktörer och offentliga verksamheter som vi kommer stötta med it-lösningar som både driver affärer och stöttar verksamheterna och deras slutanvändare, säger Michael Strandtoft, försäljningschef på Atea.

Atea har idag en bred närvaro med verksamhet i 88 städer och över 8 000 medarbetare. Företaget, som omsatte cirka 35 miljarder norska kronor under 2023, erbjuder en omfattande portfölj av produkter och tjänster, inklusive hårdvara, mjukvara, konsultation och tekniska lösningar, för att stödja och utveckla sina kunders IT-miljöer.

Med över 20 medarbetare stationerade på det nya kontoret, inklusive IT-specialister och kundansvariga säljare, är Atea väl rustat för att möta den lokala marknadens efterfrågan.

– När vi nu etablerat vår närvaro med en stark grund på plats är nästa steg att växa långsiktigt med fler kompetenta medarbetare som vill vara med på resan att bygga Sverige med it, säger Joakim Wellmar, regionchef på Atea Sverige.

Atea etablerar sig i en fastighet ägd av Vifast, som är en del av Kinnarp.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 april 2024 12:50
Senast uppdaterad: 10 april 2024 12:50

Stor framgång för Telgenytt – ”Glädjande siffror”

Södertälje

Arkivbild

Telgenytt har nått en milstolpe i sin digitala närvaro. Tidningen har passerat 30 000 aktiva följare på sociala medier och noterat över 120 000 personer nådda inom loppet av bara 24 timmar, vilket markerar ett historiskt rekord.

– Jag kan inte uttrycka min tacksamhet tillräckligt för alla som stöttar, följer oss och besöker Telgenytt för nyheter, säger Alexander Isa, ansvarig utgivare.

I en värld där nyhetskonsumtion alltmer flyttar till digitala plattformar har Telgenytt visat sig vara en främjande kraft inom lokaljournalistiken. Med en imponerande siffra på över 120 000 visningar på sina sociala mediekanaler under de senaste 24 timmarna, har det tidigare rekord slagits och dessutom passerar Telgenytt 30 000 aktiva följare på samtliga sociala plattformar.

– Telgenytt har etablerat sig stenhårt i Södertälje. Det som är särskilt spännande är att vi under årets lopp tydligt har märkt att vi når en publik även utanför kommunens gränser. Telgenytt har i genomsnitt över 250 000 visningar per månad, vilket talar sitt tydliga språk. Södertälje har omkring 100 000 invånare, och bland dessa finns många barn och äldre som inte använder internet lika frekvent, säger ansvarig utgivare.

Med den senaste bedriften på sociala medier, stärker Telgenytt sin position som en ledande källa för lokala nyheter.

– Det är glädjande siffror vi ser, men jag upprepar det jag ofta säger; vi har fortfarande en lång väg kvar, avslutar Alexander Isa.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 december 2023 22:38
Senast uppdaterad: 18 december 2023 22:56

Lion Bar sprider julglädje med gratis mat på julafton

Yasar-Bisse-scaled-1

Foto: Alexander Isa

Julkassen med Telgenytt fortsätter att sätta avtryck i Södertälje. Julkänslan börja sakta men säkert infinna sig, men för en del är det en ensam högtid som väntar. Därför bjuder Lion Bar in till gratis lunch på julafton.

Under midsommar bjöd vi alla behövande på mat och planerade redan då att göra något liknande under julen. Så när Telgenytt presenterade ”Julkassen” kände vi att vi mer än gärna ville bidra i form av julmat till behövande under julafton, säger Yasar Bisse, ägare av Lion Bar i Södertälje.

I ett hjärtligt försök att sprida glädje och gemenskap under denna högtid, öppnar Lion Bar i Södertälje sina dörrar för de som behöver det mest. Med en generös gest välkomnar restaurangen alla till en högtid fylld med gemenskap och erbjuder gratis mat på julafton, den 24 december, mellan 15 till 16:00.

Denna tradition av generositet är inte ny för Lion Bar. Redan i somras, under midsommar, bjöd de in de som saknade sällskap och resurser för en festlig måltid. Denna jul upprepar de sin värdefulla insats. Restaurangägaren betonar vikten av att ge tillbaka till samhället, särskilt under högtider som julen som ofta präglas av samvaro och glädje.

– Det är en väldigt svår tid vi befinner oss i just nu. Räntorna är skyhöga, matpriserna har skjutit i höjden, ja, allt har blivit dyrare. Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon, säger ägaren av Lion Bar.

Vad kommer ni bjuda på för mat?

– Det blir en mättande jultallrik som vi kommer att bjuda på. Ingen ska behöva gå hungrig eller känna sig ensam under julafton. Alla som är behövande och ensamma är välkomna till oss på Lion Bar, säger Yasar Bisse.

Läs även:

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 december 2023 19:25
Senast uppdaterad: 22 december 2023 16:12

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors