Företag i fokus:

Ny start för Södertäljes padelhall under nytt varumärke

IMG_4506

Foto: Alexander Isa

Trots en nyligen inlämnad konkursansökan ser framtiden nu ljus ut för padelhallen i Södertälje hamn, som får nytt liv under varumärket Plce Padel och med en ny ledningsgrupp.

Södertälje Padel AB:s konkursansökan i mitten av april skapade osäkerhet kring framtiden för den lokala padelhallen. Men under söndagen presenteras goda nyheter: hallen fortsätter att vara en central plats för padelspelare under det nya namnet Plce Padel, med en ny ledningsgrupp som tar över driften som är inställd på att utveckla och förbättra anläggningen.

”Vi kommer inom kort även att visa upp vårt nya varumärke – Plce Padel. Vår ambition är att skapa ett riktigt nice ”padel place” samt erbjuda ett stort utbud av aktiviteter, gruppträningar och events i hallen för alla målgrupper.”, skriver Plce Padel i ett inlägg på sociala medier.

(Annonslänk)

Som en del av förnyelsen har Albin Nyberg utsetts till tillfällig klubbchef. Nyberg, som är både en passionerad padelspelare och en erfaren tränare, har tidigare arbetat med drift av padelhallar och för den digitala plattformen Padel Mates. Han ser fram emot att personligen möta medlemmarna och ta emot deras förslag på hur verksamheten kan utvecklas.

Plce Padel planerar att inte bara erbjuda en ny plats för spel och samvaro men också att införa ett omfattande program med olika aktiviteter, gruppträningar och evenemang som ska tilltala alla åldrar och färdighetsnivåer. Det nya bokningssystemet som introduceras den 2 maj kommer att sammanföra alla tjänster och möjligheter i en enda app, Padel Mates, där spelare kan boka banor, anmäla sig till matcher och registrera sig för olika aktiviteter. Lanseringen av det nya systemet kommer att firas med ett stort event.

För att underlätta övergången till det nya systemet uppmanas alla spelare att ladda ner Padel Mates-appen och skapa en profil. Hallen ser också fram emot att snart presentera ytterligare uppgraderingar och förbättringar, både i fysisk form och i de tjänster som erbjuds.

”Vi planerar att inom kort renovera och fräscha upp hallen samt utöka utbudet i caféet och shopen. Har ni några önskemål så lyssnar vi gärna. Vi vill bygga den allra bästa av padelhallar”, skriver Plce Padel

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 23 april 2024 10:12
Senast uppdaterad: 23 april 2024 10:12

Scania initierar pilotprogram för självkörande lastbilar

a83b7de729cd6314_org

Pressbild: Scania

Scania tar ett stort kliv framåt inom autonoma transporter genom att lansera ett pilotprogram för självkörande lastbilar och Plus för att integrera avancerad självkörande teknik i sina fordon.

– Vi satsar hårt på att utveckla helt integrerade självkörande lösningar, säger Peter Hafmar, Head of Autonomous Solutions inom Scania. 

(Annonslänk)

Scania lanserar Autonomous Commercial Pilot Programme i ett samarbete med det amerikanska teknikföretaget Plus för att utveckla och implementera självkörande lastbilar. Detta initiativ är en del av Scanias ambition att förnya transportsektorn med autonoma lösningar som ökar effektiviteten, minskar utsläppen och förbättrar trafiksäkerheten.

– Plus är hedrade över att ha blivit utvalt av Scania som företagets långsiktiga teknologipartner inom självkörande transporter, säger Shawn Kerrigan, COO och medgrundare av Plus. 

Scania intensifierar utvecklingen av autonoma transporter mellan logistikcentrum.
Pressbild: Scania

– Vi kommer att använda vår erfarenhet av att implementera vår modulära och flexibla mjukvara globalt för att påskynda Scanias utveckling av högpresterande autonom lastbilsteknik. Tekniken kommer att kunna integreras i kundens verksamhet på ett säkert och enkelt sätt, samt kunna sättas i drift kommersiellt i stor skala.

Genom att integrera Plus SuperDrive™ teknik, som möjliggör helt automatiserad körning på nivå 4, strävar Scania efter att involvera kunder i utvecklingen av hållbara transportkoncept. Efter positiva tester i Sverige sedan 2021, siktar företaget på att utöka sin verksamhet i Europa under 2024. Detta steg mot autonoma transporter syftar till att möta den globala förarbristen och initiera en större kommersiell expansion.

– Vi ser självkörande transporter som en viktig del av vårt kompletta erbjudande av säkra, effektiva och hållbara transportlösningar som kan anpassas efter varje enskild kunds specifika behov. Detta stärks ytterligare av TRATON Groups partnerskap med Plus. 

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 april 2024 20:05
Senast uppdaterad: 16 april 2024 20:05

Louise Tegel ny annonschef på Telgenytt

Karlberg-och-Tegel

Erik Karlberg, delägare i Telgenytt och Louise Tegel, annonschef.
Foto: Alexander Isa

Telgenytt knyter till sig entreprenören Louise Tegel för att hjälpa Södertäljes företag att nå ännu fler kunder genom tidningens kanaler.

Telgenytt fortsätter sin tillväxtresa. Tidningen är Södertäljes enda gratistidning och når varje dag ut till fler och fler Södertäljebor. På sociala medier är Telgenytt stadens absolut största nyhetskanal och tidningen har nyligen börjat etablera sig på Snapchat, dit tusentals följare redan hittat. Genom Telgenytt når företag i Södertälje en engagerad målgrupp som inte nås via traditionella medier och allt fler företag är Telgenytt det naturliga sättet att nå ut med sitt budskap.

För att möta den ökade efterfrågan på annonsplatser tillsätts nu entreprenören Louise Tegel som annonschef. Louise kommer att ansvara för att utveckla annonsförsäljningen och hjälpa både nya och befintliga kunder att marknadsföra sina produkter och tjänster till tidningens läsare i Södertälje.

– Louise har ett sällsynt driv i allt hon gör och en naturlig fallenhet för företagande. Hon har stor erfarenhet från båda sidor om annonsaffären och har ett brett nätverk i Södertälje. Hon har också en fantastisk förmåga att fånga upp vad en kampanj gett tillbaka i form av siffror. Med andra ord passar hon perfekt för den fortsatta tillväxtresa vi står inför, säger Erik Karlberg, delägare i Telgenytt.

Erik Karlberg, delägare i Telgenytt: – ”Louise Tegel passar perfekt för den fortsatta tillväxtresa vi står inför”
Foto: Shamash Oyal

Louise Tegel är utbildad marknadskoordinator, låg bakom Café Nära i Trosa och har drivit konsultverksamhet inom marknadsföring och grafisk design. Hon har dessutom lång erfarenhet från butiksverksamhet och har de senare åren varit aktiv i husbyggarbranchen som affärsutvecklare och marknadschef.

– Jag brinner verkligen för försäljning och att se de faktiska resultaten av en lyckad marknadsföringskampanj. Att få möjlighet att hjälpa Telgenytt att bygga upp sin annonsaffär i det här skedet är något jag ser fram mycket emot, säger Louise Tegel.

Utöver sitt uppdrag som annonschef för Telgenytt driver Louise marknadsföringsbyrån LUSS Creations. På Telgenytt kommer hon att bidra med annonsförsäljning, grafisk formgivning och affärsutveckling.

Louise Tegel nås på
louise@telgenytt.se och 076-055 16 81

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 april 2024 17:57
Senast uppdaterad: 16 april 2024 18:59

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors