Företag i fokus:

Farstanäs Camping välkomnar gäster för sommarsäsongen

Farstanäs (Stälje kommun)

Foto: Södertälje kommun

Farstanäs Camping har nu öppnat för bokningar inför sommarsäsongen 2024. Campingen erbjuder en mångfald av aktiviteter och boendealternativ för både äventyrare och familjer.

– Superkul att säsongen äntligen är igång, säger Sanna Widell, projektledare för Farstanäs Camping på Södertälje kommun, i ett pressmeddelande.

Den 14 juni slår Farstanäs Camping upp portarna för årets sommarsäsong, men redan från 1 juni kan entusiastiska besökare börja njuta av faciliteterna då kiosken öppnar under helgdagar.

(Annonslänk)

Sanna Widell, projektledare vid Farstanäs Camping, uttrycker sin entusiasm över säsongens start och nämner samarbetet med Telge Tillväxt och Kultur- och fritidskontoret, som detta år bidrar till att berika besökarnas upplevelse med en ”Piffl-box” fylld med utomhusspel och sportutrustning.

– Det är superkul att säsongen äntligen är igång igen och vi ser fram emot att fylla campingen med besökare. Även i år är det ett samarbete med Telge tillväxt som gör detta möjlig. Dessutom kommer vi, i samarbete med Kultur- och fritidskontoret, i år även kunna erbjuda en Piffl-box med flera olika utomhusspel och sportutrustning till våra besökare. Något vi tror och hoppas kommer vara uppskattat av våra besökare, säger Sanna Widell.

Campingen, som förra året hade sitt tredje bästa år någonsin, erbjuder en rad olika boendealternativ. Besökare kan välja mellan platser för tält, husbilar och husvagnar, med eller utan elektricitet. Alla gäster har tillgång till servicehus med kokmöjligheter, toaletter och duschar, och de som övernattar i husbilar och husvagnar har även tillgång till faciliteter för vatten, latrin- och gråvattentömning.

Med den storslagna sandstranden i närheten och möjligheten att utforska vandringsleder året runt, förväntas Farstanäs Camping även detta år locka både återkommande och nya besökare som söker en semester i harmoni med naturen.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 27 april 2024 08:00
Senast uppdaterad: 27 april 2024 02:17

Stor framgång för Telgenytt – ”Glädjande siffror”

Södertälje

Arkivbild

Telgenytt har nått en milstolpe i sin digitala närvaro. Tidningen har passerat 30 000 aktiva följare på sociala medier och noterat över 120 000 personer nådda inom loppet av bara 24 timmar, vilket markerar ett historiskt rekord.

– Jag kan inte uttrycka min tacksamhet tillräckligt för alla som stöttar, följer oss och besöker Telgenytt för nyheter, säger Alexander Isa, ansvarig utgivare.

I en värld där nyhetskonsumtion alltmer flyttar till digitala plattformar har Telgenytt visat sig vara en främjande kraft inom lokaljournalistiken. Med en imponerande siffra på över 120 000 visningar på sina sociala mediekanaler under de senaste 24 timmarna, har det tidigare rekord slagits och dessutom passerar Telgenytt 30 000 aktiva följare på samtliga sociala plattformar.

– Telgenytt har etablerat sig stenhårt i Södertälje. Det som är särskilt spännande är att vi under årets lopp tydligt har märkt att vi når en publik även utanför kommunens gränser. Telgenytt har i genomsnitt över 250 000 visningar per månad, vilket talar sitt tydliga språk. Södertälje har omkring 100 000 invånare, och bland dessa finns många barn och äldre som inte använder internet lika frekvent, säger ansvarig utgivare.

Med den senaste bedriften på sociala medier, stärker Telgenytt sin position som en ledande källa för lokala nyheter.

– Det är glädjande siffror vi ser, men jag upprepar det jag ofta säger; vi har fortfarande en lång väg kvar, avslutar Alexander Isa.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 december 2023 22:38
Senast uppdaterad: 18 december 2023 22:56

Lion Bar sprider julglädje med gratis mat på julafton

Yasar-Bisse-scaled-1

Foto: Alexander Isa

Julkassen med Telgenytt fortsätter att sätta avtryck i Södertälje. Julkänslan börja sakta men säkert infinna sig, men för en del är det en ensam högtid som väntar. Därför bjuder Lion Bar in till gratis lunch på julafton.

Under midsommar bjöd vi alla behövande på mat och planerade redan då att göra något liknande under julen. Så när Telgenytt presenterade ”Julkassen” kände vi att vi mer än gärna ville bidra i form av julmat till behövande under julafton, säger Yasar Bisse, ägare av Lion Bar i Södertälje.

I ett hjärtligt försök att sprida glädje och gemenskap under denna högtid, öppnar Lion Bar i Södertälje sina dörrar för de som behöver det mest. Med en generös gest välkomnar restaurangen alla till en högtid fylld med gemenskap och erbjuder gratis mat på julafton, den 24 december, mellan 15 till 16:00.

Denna tradition av generositet är inte ny för Lion Bar. Redan i somras, under midsommar, bjöd de in de som saknade sällskap och resurser för en festlig måltid. Denna jul upprepar de sin värdefulla insats. Restaurangägaren betonar vikten av att ge tillbaka till samhället, särskilt under högtider som julen som ofta präglas av samvaro och glädje.

– Det är en väldigt svår tid vi befinner oss i just nu. Räntorna är skyhöga, matpriserna har skjutit i höjden, ja, allt har blivit dyrare. Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon, säger ägaren av Lion Bar.

Vad kommer ni bjuda på för mat?

– Det blir en mättande jultallrik som vi kommer att bjuda på. Ingen ska behöva gå hungrig eller känna sig ensam under julafton. Alla som är behövande och ensamma är välkomna till oss på Lion Bar, säger Yasar Bisse.

Läs även:

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 december 2023 19:25
Senast uppdaterad: 22 december 2023 16:12

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors