Företag i fokus:

SBBK tackar Bernat Canut efter en framgångsrik säsong

tack_bernat_hemsida

Guldcoachen från Spanien, Bernat Canut.
Pressbild

Efter att ha lett SBBKs damlag till dubbla guld i Svenska Cupen och SM lämnar Coach Bernat Canut klubben med ett hjärtligt farväl och starka minnen.

Bernat Canut, tränaren som förde SBBKs damlag till oöverträffade framgångar denna säsong, har meddelat att han kommer att lämna klubben. Under hans ledning säkrade laget inte bara SM-guld, utan även vann Svenska Cupen, vilket cementerade deras dominans i svensk dambasket.

Ludde Degernäs, sportchef för SBBK, uttrycker sin tacksamhet till guldcoach från Spanien i ett pressutskick.

(Annonslänk)

– Tack för en magisk säsong och för de otroliga framgångarna. Ditt ledarskap, kunskap och engagemang har inte bara lyft vårt damlag, utan också haft en stor påverkan på våra unga spelare genom din involvering i utbildningsprogram på Rosenborgskolan och NIU. Du har varit en förebild för alla oss, säger Degernäs.

Bernat Canut signare för SBBKs damlag sommaren 2023 önskar klubben lycka till och uttrycker sin kärlek till SBBK.

– Det har varit en fantastisk säsong som uppfyllt både mina sportsliga och personliga förväntningar. Jag är tacksam för möjligheten att både lära av och bidra till spelarnas utveckling, vilket är det bästa en tränare kan uppnå. Jag är stolt över att ha varit en del av denna fantastiska klubb och dess historia. Ett stort tack till alla, från styrelsen till personal och supportrar, som gjort min tid här så minnesvärd. SBBK kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Vi är mästarna, säger han.

Med dessa ord tar SBBK farväl av tränaren, och både klubben och dess fans blickar framåt och ser med spänning fram emot nästa kapitel i dess anrika historia.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 maj 2024 16:43
Senast uppdaterad: 6 maj 2024 16:57

Ny öl- och whiskymässa sätter Södertälje på kartan

Foto: Alexander Isa

I augusti tar Södertälje emot den första upplagan av Telge Öl & Whisky Festival på Scaniarinken. Arrangerad av Södertäljebon Abud Elia från 137:ans bar och Brygghus, kommer festivalen att bjuda på två dagar av smaker och upplevelser från några av landets främsta leverantörer och producenter.

Under helgen den 25-26 augusti kommer Scaniarinken i Södertälje att förvandlas till en plats där öl- och whiskyentusiaster kan samlas för att njuta av det bästa som dryckesvärlden har att erbjuda. Telge Öl & Whisky Festival, som arrangeras av Abud Elia tillsammans med eventbolaget Expo Stories, är ett välkommet tillskott till den lokala evenemangsscenen.

Besökarna kommer att få chansen att träffa och interagera med några av landets mest framstående leverantörer och producenter. Festivalen kommer att erbjuda ett brett urval av spännande nyheter och intressanta delar från deras sortiment. Med doftande och smakrika erbjudanden kommer besökarna att kunna utforska olika öl- och whiskytyper och upptäcka nya favoriter.

Arrangörerna förväntar sig flera tusen besökare under festivalens gång, och det förväntas att uppemot fyrtio utställare kommer att delta. För att säkerställa en trivsam atmosfär och enbart tillåta vuxna besökare, kommer åldersgränsen att vara 20 år. Inträdesavgiften för festivalen kommer att variera mellan 100 och 300 kronor, vilket ger besökarna tillgång till en värld av smakupplevelser och kunskap inom öl och whisky.

Med Telge Öl & Whisky Festival tar Södertälje ännu ett steg framåt som en destination för dryckesentusiaster.

(Annonslänk)

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 juli 2023 08:00
Senast uppdaterad: 13 juli 2023 23:01

Polis spärrade av område efter en arbetsplatsolycka

2022_03_polis-avsparrat

Arkivbild: Alexander Isa

En arbetsplatsolycka inträffade i Bårsta i Södertälje, vilket resulterade i att ett område spärrades av under en räddningsinsats.

Strax före klockan tre på torsdagseftermiddagen utlöstes en räddningsinsats i Bårsta. Enligt information från SOS Alarm behövde en person som arbetade på hög höjd hjälp att ta sig ned till säker mark.

Polis och räddningstjänst tillkallades till arbetsplatsen klockan 14.39 för att genomföra räddningsinsatsen. Som en försiktighetsåtgärd spärrades området av under insatsen för att säkerställa säkerheten för både räddningspersonalen och omgivningen.

Det är ännu oklart vilka omständigheter som ledde till olyckan och om det kommer att bli några följder eller utredningar. Situationen avvecklades dock utan allvarliga skador och personen kunde räddas ned från den höga höjden

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 juli 2023 06:47
Senast uppdaterad: 14 juli 2023 06:47

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors