Företag i fokus:

SBBK tackar Bernat Canut efter en framgångsrik säsong

tack_bernat_hemsida

Guldcoachen från Spanien, Bernat Canut.
Pressbild

Efter att ha lett SBBKs damlag till dubbla guld i Svenska Cupen och SM lämnar Coach Bernat Canut klubben med ett hjärtligt farväl och starka minnen.

Bernat Canut, tränaren som förde SBBKs damlag till oöverträffade framgångar denna säsong, har meddelat att han kommer att lämna klubben. Under hans ledning säkrade laget inte bara SM-guld, utan även vann Svenska Cupen, vilket cementerade deras dominans i svensk dambasket.

Ludde Degernäs, sportchef för SBBK, uttrycker sin tacksamhet till guldcoach från Spanien i ett pressutskick.

(Annonslänk)

– Tack för en magisk säsong och för de otroliga framgångarna. Ditt ledarskap, kunskap och engagemang har inte bara lyft vårt damlag, utan också haft en stor påverkan på våra unga spelare genom din involvering i utbildningsprogram på Rosenborgskolan och NIU. Du har varit en förebild för alla oss, säger Degernäs.

Bernat Canut signare för SBBKs damlag sommaren 2023 önskar klubben lycka till och uttrycker sin kärlek till SBBK.

– Det har varit en fantastisk säsong som uppfyllt både mina sportsliga och personliga förväntningar. Jag är tacksam för möjligheten att både lära av och bidra till spelarnas utveckling, vilket är det bästa en tränare kan uppnå. Jag är stolt över att ha varit en del av denna fantastiska klubb och dess historia. Ett stort tack till alla, från styrelsen till personal och supportrar, som gjort min tid här så minnesvärd. SBBK kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta. Vi är mästarna, säger han.

Med dessa ord tar SBBK farväl av tränaren, och både klubben och dess fans blickar framåt och ser med spänning fram emot nästa kapitel i dess anrika historia.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 maj 2024 16:43
Senast uppdaterad: 6 maj 2024 16:57

Stort bråk SIS Tysslinge – Polis och ambulans på plats

IMG_4266

Foto: Shamash Oyal

Personalen på Sis-hemmet Tysslinge slog larm till polisen på onsdagskvällen efter ett omfattande bråk. Polis och ambulans är närvarande med flera enheter.

Sent på onsdagskvällen låste personalen SIS-hemmet i Tysslinge i Södertälje in sig och larmade polis til platsen med anledning av att ett antal intagna försöker ta sig från en avdelning till en annan.

-Det var bråk och tumult inne på SIS och det har resulterat i vårt fall två brott som vi har agerat i. Det gäller skadegörelse och våld mot tjänsteman, säger Polisens regionala insatsledare Henrik Sjöström, till Telgenytt på plats. 

Något som är förbjudet på anläggningen samt att vägarna mellan avdelningarna är låsta. De intagna försökte komma över nycklar, hade sönder övervakningskameror och annan säkerhetsutrustning samt att en personal misshandlats.

-En intagen grips för våld mot tjänsteman. Den personal som misshandlats förs till sjukhus med ambulans men är lindrigt skadad.
En annan personal har fallit i samband med händelsen och gjort sig illa men är inte i behov av sjukvård. Förutom våld mot tjänsteman rubriceras händelsen som grov skadegörelse, skriver polisen på sin hemsida.

Strax före klockan 22 tar sig polis in i anläggningen rapporterar polisen. Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 juli 2023 20:46
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 15:02

Lastbilsolyckan på E20 – Bärgningen dröjer

IMG_2805

Läsarbild

En olycka inträffade under onsdagsförmiddagen i Södertälje när en lastbil välte på E20 och ligger just nu över mitträcket vid av- och påfarten vid Vasa Handelsplats. Enligt polisen kommer bäringen dröja i väntan på mindre trafik på sträckan.

Orsaken till trafikolyckan är ännu oklar, men enligt polisens initiala uppgifter kan det ha varit en däckexplosion som orsakade lastbilens välte. Ingen misstanke om brott har rapporterats i samband med händelsen. Polisen har dock upprättat en anmälan om trafikolyckan och fortsätter undersöka händelsens bakgrund.

Lastbilen ligger just nu över mitträcket och påverkar trafiken kraftigt i båda riktningarna. Endast ett körfält i varje riktning är öppet och inledningsvis var det totalstopp i riktningen mot Göteborg.

Under eftermiddagen meddelade polisen att ett körfält nu är öppet i vardera färdriktning för att lindra trafikproblemen och inledningsvis var det totalstopp i riktningen mot Göteborg. Bärgning av lastbilen planeras att genomföras inatt, då trafikflödet förväntas vara mindre. Ingen person ska ha skadats i samband med olyckan, men den långvariga trafikstockningen har skapat långa köer i båda färdriktningarna.

Läs även – Lastbil välte på E20 – ”Påverkar trafiken kraftigt”

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 juli 2023 14:39
Senast uppdaterad: 20 juli 2023 10:57

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors