Företag i fokus:

Miranda Tibbling vinner sjätte raka världscupsguld

7C8C0DFA-99BA-4965-8163-1268164A2D09

Foto: Julien Blanc/Svenska Gymnastikförbundet

Miranda Tibbling från Järna befäster sin position som världens bästa i parkour genom att ta hem sitt sjätte raka världscupsguld. – Det är första tävlingen efter min meniskskada så jag var extra nervös, säger Miranda till Svenska Gymnastikförbundet.

Finalerna i damernas speed och herrarnas freestyle i Frankrike skulle ursprungligen ha avgjorts på lördagen, men på grund av stora förseningar sköts de upp till söndagen. Detta innebar att de svenska stjärnorna Miranda Tibbling och Elis Torhall fick ladda om mentalt för en förmiddagstävling – en utmaning de klarade med bravur.

(Annonslänk)

Dagen började med semifinalen i damernas speed, där Miranda, som nyligen återhämtat sig från en meniskskada, kvalificerade sig med tävlingens snabbaste tid. I semifinalen levererade hon återigen ett imponerande run och tog sig vidare till finalen. Trots en nervös start där Ella Bucio från Mexiko satte en snabb tid, lyckades Miranda avsluta starkt och tog hem guldet, trots en mindre vurpa precis innan mållinjen.

– Jag är jätteglad. Jag har varit väldigt nervös den här tävlingen faktiskt, det är första tävlingen efter min meniskskada så jag var extra nervös. Men det har varit jättekul att vara här, det är alltid jättebra publik här i Frankrike så det gav extra pepp. Det är såklart press att gå ut som favorit, det blir nästan jobbigare och jobbigare ju fler gånger det går bra, men jag försöker att tänka att så länge jag gör mitt bästa så spelar det ingen roll vad det blir för resultat, säger Miranda Tibbling.

Svenska stjärnorna Miranda Tibbling och Elis Torhall.
Foto: Julien Blanc/Svenska Gymnastikförbundet

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 maj 2024 16:00
Senast uppdaterad: 14 maj 2024 14:40

Nya satsning i city – Fokus på mode och inredning

95BC6334-6304-41A0-9C58-DC014CDE0E91

Foto: Alexander Isa/Pixabay.

Efter en spännande restaurangvecka presenterar centrumföreningen Södertälje City nästa satsning: ”Mode- och Inredningsveckan”. – Ett bra tillfälle att återvända till sina lokala favoritbutiker, säger Erik Hanzon, Marknadsansvarig Södertälje City.

I samarbete med flera lokala restauranger kunde Södertälje City erbjuda lokalbefolkningen möjligheten att utforska ett tiotal restauranger med olika erbjudanden. Allt från en italiensk matupplevelse på La Fontana till det libanesiska köket på Restaurang Carolina.

Nu presenteras nästa satsning – ”Mode- och Inredningsveckan”.
Under vecka 43, den 23–29 oktober, erbjuder lokala butiker nyheter, tips och erbjudanden med fokus på kläder, design och inredning.

– Nu är hösten här och det är ett bra tillfälle att återvända till sina lokala favoritbutiker, både för att få roliga tips och inspiration, och för att träffa trevliga människor här i centrum, säger Erik Hanzon, Marknadsansvarig Södertälje City

(Annonslänk)

Under veckan arrangerar även Kringlan ”Mode- och Inredningsfest i Kringlan”, som inkluderar en catwalk för butikernas modevisning och besök av stylister.

– Våra besökare kommer få fantastisk inspiration i Kringlan, dels i form av en modevisning på catwalk där flera av våra butiker visar upp höstens kläder. Vi har också olika stylister på plats som berättar om både modetrender och inredning, säger Evelina Keijser, Marknadsansvarig Kringlan & Telgehuset

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 oktober 2023 18:18
Senast uppdaterad: 13 oktober 2023 18:18

Nu kan du nominera till kommunens årliga utmärkelse

Södertälje kommun - FOTO.Alex Ataseven

Foto: Alexander Isa

Känner du någon person, en förening eller ett företag som aktivt arbetar med hållbarhetsfrågor? Då ska du passa på att nominera ditt förslag till utmärkelsen.

Varje år tilldelas utmärkelsen ”Södertäljes hållbarhetspris” med syfte att uppmärksamma och uppmuntra insatser som främjar hållbar utveckling i kommunen.

År 2022 stod Vårdinge folkhögskola, Brf Manegen och Lebi Skol If som finalister när utmärkelsen skulle delas ut. Samtliga ansågs vara finalister som aktivt arbetar för att främja och arbeta med den hållbara utvecklingen i kommunen. Men Brf Manegen stack ut i sitt arbete med att energieffektivisera och elektrifiera och tilldelades utmärkelsen.

Nomineringen är öppen fram till den 13 november 2023, och vinnaren kommer att presenteras under Södertälje Science Week i början av februari 2024.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 13 oktober 2023 12:56
Senast uppdaterad: 13 oktober 2023 12:56

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors