Företag i fokus:

Södertäljes dåliga väglag och potthål är en del av vår vardag

IMG_8915

Foto: Alexander Isa

Är det bara jag som störs av att vår stad har så fruktansvärt dåliga vägar? Är det bara jag som sitter i bilen och blir helt vansinnigt förbannad när jag rullar rakt ner i ett runt, fint och djupt potthåll?
Och till er som med all förmodan sitter där hemma, läser och tänker högt – håll koll på vägen då? Jag har koll på vägen.

Men ni som parkerat nere vid stora Marenparkeringen, ni vet vad jag pratar om.
Precis vid utfarten, vid stoppskylten, så gapar flera stora potthåll. Som bilist måste man här då hålla koll på alla som passerar vägen, från höger till vänster och stanna fint vid stoppskylten och precis då får vänster framdäck en rejäl klapp på ändan, skål på det.

Men problemet med väglaget är inte enbart vid Marenplan. Lite här och var gapar stora hål överallt. Marenparkeringen är en plats där asfalten ät totalt värdelös med hål överallt. Vem bär ansvaret?

Jag blir så förvånad att åka till andra städer där väglaget är så mycket bättre. Här i Södertälje så verkar kommunen göra det enkelt för sig genom att grusa igen och asfaltera över. Det funkar ju, ett tag, sen är det dags att laga samma hål igen.

Varför inte göra rätt en gång för alla? Varför inte sy ihop ett team som går igenom hela vår stad och asfalterar ordentligt, en gång för alla?

Södertälje är en stad med ca 100 000 invånare, är jag helt ensam om min frustration?

Ninos

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 31 maj 2021 00:00
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:18

BILDEXTRA – Södertäljeloppet lockade flera hundra löpare

Sodertaljeloppet.-loppet

Foto: Axel Gustafsson

Över 500 deltagare lockades till stadskärnan när Södertäljeloppet gick av stapeln under torsdagen.

Fotograf: Axel Gustafsson

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 09:08
Senast uppdaterad: 25 augusti 2023 09:27

Kommunen undersöker invånarnas åsikter om staden

Södertälje

Foto: Alexander Isa

Statistiska centralbyrån (SCB) inleder en medborgarundersökning, på begäran av Södertälje kommun, för att belysa invånarnas åsikter om boende, livsstil och kommunens tjänster.

Statistiska centralbyrån (SCB) har på uppdrag av Södertälje kommun inlett en medborgarundersökning som riktar sig till invånare i kommunen. Undersökningen, som är en återkommande händelse vartannat år, avser att kartlägga upplevelsen av att leva och bo i kommunen samt identifiera aspekter som kan förbättras.

Under perioden 24–31 augusti kommer information om den aktuella undersökningen att skickas till 2400 slumpmässigt utvalda invånare i åldrarna 18 till 84 år. Därefter kommer enkäter med frågor att distribueras mellan den 22 september och 2 oktober.

Undersökningen är helt frivillig att delta i, men resultaten av undersökningen kommer att användas som en resurs för att utvärdera och förbättra olika områden inom kommunens verksamhet.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 augusti 2023 04:00
Senast uppdaterad: 24 augusti 2023 16:22

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors