Företag i fokus:

Syrianskas huvudtränare Steven Younan ”hårt arbete”

Steven Younan. Bild: Daniel Brace.

Syrianska har tagit full pott i de tre senaste matcherna och fortsätter att övertyga. Här har Andrew Moro, media ansvarig på Syrianska, intervjuat Steven Younan inför lördagens hemmamatch mot Eskilstuna.

Syrianska har inlett med tre raka segrar, hur ser du på den starka säsongsinledningen?


– Först och främst är det inte förvånande. Vi började försäsongen tidigt och har jobbat stenhårt sedan dess. Truppen spikades ganska tidigt också, vi fick bara in två sena nyförvärv. Resten av truppen har varit med sedan förra året, så de känner ju till klubben sedan innan. De vet hur föreningen fungerar och hur jag fungerar. Kortfattat har vi haft kontinuitet vilket har gett upphov till den här fina inledningen. I år har vi även satt upp delmål i truppen. Ett av målen var att ta nio poäng på de tre första matcherna och det har vi gjort. Syftet med delmålen är att få alla i truppen, spelare såväl som ledare, att sträva mot ett och samma mål. Det är därför vi ligger där vi ligger just nu.

I år har Syrianskas målsnitt varit mycket högre jämfört med fjolåret, ni har ett målsnitt på tre mål per match. Vad har förändrats från förra året?


– Förra året visste vi att vi hade ett bra försvarsspel och det kunde man se på våra resultat, vi höll nollan många gånger. Matcherna vi vann var uddamålsvinster, med 1-0 och 2-1. Däremot skapade vi mycket målchanser, men vi lyckades inte förvalta chanserna effektivt. Det är något som vi har analyserat inför årets säsong och slutsatsen är ju enkel: vi måste få utdelning på våra chanser. För att lyckas med det var vi tvungna att hämta in rätt spelare för det. Vårt sätt att spela fanns där, men vi behövde lite mer kvalité på den sista tredjedelen. Det enkla svaret är helt enkelt att vi har hittat rätt spelare som kan förvalta målchanserna.

Apropå nyförvärven, vilka spelare är det som utmärkt sig mest?


– Jag är nöjd med alla nyförvärv som kommit in och jag är även nöjd med de befintliga spelarna som funnits sedan innan. Det är jättesvårt att ta ut någon specifik spelare. Men det går inte att INTE nämna Petrus Kocadag, som bidragit oerhört mycket till det offensiva spelet, i mål och skapade målchanser. Fast ännu en gång, jag är nöjd med alla spelare.

Hur går tankarna inför helgens match mot Eskilstuna City?


– Det som är allra viktigast är att vi har vunnit de här matcherna, det är inte viktigt att vi gjort nio mål och bara släppt in två. Som vi alltid har pratat om inom truppen är det hårda arbetet som vi har lagt ner grunden för våra segrar. Om vi slutar jobba kommer vi börja förlora matcher, det är något som jag har sagt till spelarna varje dag. Slutar vi vara ödmjuka kommer vi också börja förlora. Det kommer jag också säga inför de kommande matcherna, lägger vi inte ner det arbetet som krävs, då kommer vi förlora. Ödmjukhet och hårt arbete är våra stöttepelare. Vi måste arbeta hårt, vara ödmjuka och respektera våra motståndare.

Till sist då, har du några sista ord till supportrarna?


– Nu när vi har fått tillåtelse att släppa in publik igen, hoppas jag innerligt att vi kan fylla läktarna på 500 personer. Jag hoppas verkligen att alla supportrar och medlemmar ser det goda arbetet som vi lägger ner och tar sig till arenan för att stötta oss.

Text: Andrew Moro

Länk: Syrianska FC

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 juni 2021 00:00
Senast uppdaterad: 19 juni 2021 00:00

INSÄNDARE: Varför har en krigsallians blivit hem för det neutrala Sverige?

Svenska flaggan Foto- CC

Foto: Creative Commons

Under svenska flaghissning utanför Natos högkvarter i Bryssel sa statsminister Ulf Kristersson: ”Sverige har kommit hem”. Men varför har en kärnvapenallians blivit hem för det neutrala Sverige?

(Annonslänk)

Regeringen säger att Nato är nödvändigt för skydd och fred. Sverige tvingades in i en kärnvapen allians under krigets hetaste period när vi kan dras in i ett krig och våra soldater kan skickas för att strida på utländsk mark.

Sverige har alltid haft en negativ opinion till Nato. Och det neutrala Sverige är det mest framgångsrika Sverige i sin historia. Neutralitetpolitik är medvetna val till skillnad från våra politikers impulsiva beslut de senaste åren.

Neutralitet har bekräftat sin effektivitet under kriget. Tack vare sin neutralitet drabbades inte Sverige under andra världskriget. Kriget pågick överallt runt Sverige, alla grannländer blev under andra krigsåren ockuperade eller till ett slagfält. Men kriget nådde aldrig svensk mark. Tack vare sin oskadade industri hade Sverige efter andra världkriget ett försprång framför nästan alla andra europeiska länder, det var en stark ekonomisk tillväxt och välfärdsstaten konsoliderades.

Att vara hemma betyder befinna sig i fred och säkerhet men Nato är inte freds- men krigsallians. Låt oss skapa fred istället för att bjuda hem kriget.

Magnus Iverman

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 mars 2024 05:00
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:20

Två misshandelsincidenter – kvinna förd till sjukhus

Polis-1

Arkivbild

Två misshandelsfall inträffade i centrala Södertälje under onsdagskvällen. En kvinna har fört till sjukhus för vård, och en man har gripits i samband med händelserna.

(Annonslänk)

I centrala Södertälje uppstod två separata misshandelsfall under onsdagskvällen. Den första händelsen ägde rum vid 19-tiden vid Ängsgatan/Nedre Villagatan, enligt uppgifter till Telgenytt, och den andra inträffade omkring en timme senare.

Den första händelsen, som inträffade i en privatbostad, ledde till att polisen mottog ett samtal där det framkom att en kvinna hade blivit misshandlad vid tidpunkten för larmet. Flera polispatruller och ambulanser dirigerades till platsen där en misstänkt man kunde gripas.

– Vi larmades till en adress i Södertälje med anledning av att en man ska ha misshandlat sin fru i en bostad. Mannen greps och kvinnan ska ha förts till sjukhus med oklara skador, säger polisens presstalesperson till Telgenytt.

Skadeläget för kvinnan är för tillfället okänt. Angående den andra incidenten som inträffade i centrala Södertälje är det fortfarande oklart om någon har skadats allvarligt eller om någon misstänkt person har gripits.

Polisen fortsätter att utreda båda händelserna för att klargöra omständigheterna och säkerställa att nödvändiga åtgärder vidtas mot de inblandade.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 27 mars 2024 21:10
Senast uppdaterad: 27 mars 2024 21:10

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors