Företag i fokus:

Syrianska förstärker laget – Värvar 21-åringen Markos Issa

Igår presenterade Syrianska ännu ett förvärv, 21 åringen Markos Issa värvas från Enskede IK. Syrianskas medieansvarig Andrew Moro var först med att intervju 21-åringen som Telgenytt fått ta del av.

Välkommen till Syrianska, Markos! Hur känns det att vara här?
– Tack, det känns jättekul att vara här och att få träffa laget. Det är en skön stämning och bra nivå här på allt.

Kan du ge en kort presentation av dig själv för?
– Jag är en stor anfallare som är bra på att skapa chanser och även att driva med bollen uppåt. En poänggörare, skulle jag säga.

Varför valde du att komma till just Syrianska?
– Det har varit ett mål sedan man var ett litet barn, man har alltid sett Syrianska som favoritlaget i Sverige. Det är laget man verkligen vill spela för. När Syrianska hörde av sig så tveka jag inte.

Hur känner du att du har kommit in i laget?
– Det har gått bra. Matchtempot är inte riktigt där än men grabbarna har tagit emot mig på ett jättebra sätt. De har varit schyssta och trevliga, så allt känns toppen.

Vad är dina förväntningar på laget i år?
– Det är att man utvecklas helt enkelt, och att laget ska spela fin fotboll där vi strävar efter att hela tiden bli bättre.

Tyvärr har vi haft en oerhört dyster svit där vi inte har vunnit på sex raka matcher. Hur ska hi vända på det här?
– Det är jätteviktigt att vara positiva och inte klanka ner på varandra. Alla lag hamnar i svackor, fortsätter vi jobba hårt så är jag övertygad på att vi kommer ur den här svackan. Man ska inte trycka ner varandra, man ska jobba som ett lag. Så småningom kommer det att släppa.

Några sista ord till supportrarna?
– Nu när vi har hamnat i den här svackan så hoppas jag verkligen att ni är på plats för att stötta oss på lördag. Vi behöver mer er mer än någonsin. Vi kommer att ta en trea på lördag, det är jag säker på.

Text: Andrew Moro – Media ansvarig Syrianska Fc

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 10 augusti 2021 00:00
Senast uppdaterad: 10 augusti 2021 00:00

40-åring försökte få falsk ingenjörsexamen godkänd

Skriva , dator

Foto: Pexels

En man från Södertälje har dömts till böter efter att Universitets- och högskolerådet, UHR, upptäckt att mannen använt en falsk ingenjörsexamen från Irak, vilket SVT var först med att rapportera.

En 40-årig man stod inför rätta för att ha försökt få en påstådd ingenjörsexamen från Irak godkänd i Sverige. Men utredare från UHR blev misstänksamma när de upptäckte avvikande stämplar och felstavningar i mannens examensbevis.

Efter att ha kontaktat det angivna universitetet i Bagdad för bekräftelse, stärktes misstankarna om att dokumentet var falskt, rapporterar SVT Nyheter Södertälje.

Mannen förklarade i förhör att han lämnade Irak under oroliga förhållanden och inte kunde ta med sig sina originaldokument. Trots att han hävdade att han verkligen avlagt examen vid det angivna universitetet, dömdes han för brukande av falsk urkund. Straffet blev en villkorlig dom och böter på 8.400 kronor.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 november 2023 17:00
Senast uppdaterad: 21 november 2023 16:25

Tingsrätten dömer sportchef för olovlig spelverksamhet

tingsrätt

Foto: Alexander Isa

En sportchef i en elitförening åtalades tidigare i år, misstänkt för att ha drivit en olaglig spelklubb. Nu har mannen dömts i tingsrätten för grov olovlig spelverksamhet rapporterar LT.

Det var i november 2020, under en razzia, som polisen avslöjade en lokal i centrala Stockholm där pokerspel pågick med ett tiotal personer. Hundratusentals kronor i kontanter, som hittades i ett kassaskåp, samt spelutrustning beslagtogs.

Polisen riktade misstankarna mot en man i 40-årsåldern, misstänkt för att ha hyrt lokalen. Åtal mot mannen, som är bosatt i Södertälje och även är sportchef i en fotbollsklubb, väcktes tidigare i år. Han misstänktes då för olovlig spelverksamhet.

Domen har nu fallit i tingsrätten. Trots sitt nekande dömdes mannen för grov olovlig spelverksamhet till en villkorlig dom kombinerad med 70 dagsböter, satta till 320 kronor vardera. Detta innebär att mannen totalt ska betala 22 400 kronor i böter.

Fotbollsförbundet har inte inlett någon egen utredning mot sportchefen eller klubben, detta då det misstänkta brottet begåtts av en privatperson.

Enligt LT kommer mannen att överklaga domen.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 21 november 2023 12:22
Senast uppdaterad: 21 november 2023 14:21

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors