Företag i fokus:

Snart öppnar nattlivet i Södertälje igen ”Underbart”

I början på september meddelande regeringen att den 29 september slopas deltagartaket för allmänna sammankomster vilket innebär att dansgolven på nattklubbar öppnar igen.

– Det känns underbart, lite overkligt faktiskt. Vi och alla våra gäster har väntat på den här dagen, säger Flamingos nattklubbsägare Renyo Hanna, till Telgenytt.

När pandemin drog in som en tsunami i början av 2020 tvingades tvingades Ranyo Hanna till det tuffa beslutet att klappa igen sin nattklubbsverksamhet. Hårda restriktioner och förbud om barhäng, trängsel och begränsade öppettider gjorde det omöjligt att hålla nattklubben Flamingo öppen.

Men när nya restriktioner slopades 1 juli såg restaurangbranschen ljuset i tunneln. Restauranger kunde börja ha öppet som vanligt, begränsningen på sällskap utomhus togs bort helt, samt att maxantalet vid bord inomhus höjdes från fyra till åtta gäster.

– Sista vi hade nattklubben öppen var i mitten av mars förra året (2020). När förbudet om barhäng tillträdde så stängde vi nattklubben. Men under pandemin startade vi vårt libanesiska matkoncept Mister Meze som vi kommer behålla nu när nattklubbsverksamheten går igång igen

Flera krögare har vittnat om personalbrist då många bytt yrke. Hur ser er situation ut?

Jag kan nog hålla med om det, men vi har en stomme av personal samt att vi håller på att rekrytera lite nytt.

Folk har verkligen längtat efter att dansa och släppa loss. Är ni förberedda för premiären?

Vi är förberedda och vi är redo. Nu blir det fest på riktigt, säger Flamingos ägare Renyo Hanna.

Krögarnas lycka efter slopade restriktioner

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 september 2021 00:00
Senast uppdaterad: 25 september 2021 00:00

Flicka misstänkt för rånförsök – Stoppades av ordningsvakter

polis

Arkivbild

En tonåring tjej försökte under natten råna en kvinna i 30-årsåldern vid Södertälje centralstation. Men rånförsöket avstyrdes av ordningsvakter.

Ett bråk inträffade i samband med ett rånförsök på Bangatan vid pendeltågsstationen efter midnatt, klockan 01:20, natten mellan söndag och måndag. Händelsen ägde rum vid Södertälje centralstation och stoppades av ordningsvakter som uppmärksammade bråk mellan två kvinnor.

Polis tillkallades till platsen och upptäckte att den yngre av kvinnorna misstänks för att ha försökt råna den andra. Den misstänkta tonårsflickan identifierades av polisen, som nu har inlett en förundersökning gällandeförsök till rån.

Enligt polisens uppgifter behövde ingen ambulanssjukvård efter nattens incident.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 juli 2023 18:01
Senast uppdaterad: 24 juli 2023 18:01

Polis tillkallad till bank – En person omhändertogs

polis

Arkivbild

Polisen kallades till en bank i centrala Södertälje på måndagsförmiddagen efter att personalen aktiverade larmet. En person omhändertogs efter att ha uppvisat störande beteende.

Klockan 10:22 larmades polisen till banken i centrala Södertälje när en man, som inte hade bokat någon tid hos någon banktjänsteman, blev högljudd. När en banktjänsteman försökte föra ut mannen, följde han med utan motstånd.

På platsen identifierade polisen mannen som omhändertogs på grund av sin berusning. Polisens ingripande ledde till att mannen togs om hand, och han misstänks nu för ofredande.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 juli 2023 12:45
Senast uppdaterad: 24 juli 2023 12:45

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors