Företag i fokus:

Person föll från flervåningshus – Ambulanshelikopter tillkallades

Bild/Foto: Kartor/Läsarbild.

Strax efter 10-tiden på söndagen larmads räddningstjänsten till Bergsätravägen med anledning av att en person föll från ett flervåningshus i Södertälje.

Polis, ambulans och räddningstjänsten från Södertörn tillkallades till platsen i samband med olyckan.

– Vi befann oss på plats för att assisterar sjukvården, säger Magnus på räddningstjänsten till Telgenytt.

Olyckan inträffade vid ett flervåningshus på Bergsätravägen i Brunnsäng. Enligt uppgifter var det en man som föll från tredje våningen och skadades så allvarligt att en ambulanshelikopter tillkallades till platsen.

– Larmet kom vid 10-tiden. En person hittades skadad och fördes till sjukhus för vård, men vi misstänker inget brott, säger polisen presstalesperson.

Enligt polisen var det en man, oklart vilken ålder, som föll från flervåningshuset i Brunnsäng och man misstänker inget brott i samband med olyckan.

Mannen fördes akut till sjukhus med ambulanshelikopter, men skadeläget är i nuläget oklart.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 14 november 2021 00:00
Senast uppdaterad: 14 november 2021 00:00

Telgenytt önskar gott nytt år

PEXELS

Foto: Pexels

Från oss på Telgenytt i Södertälje önskar vi er alla ett Gott Nytt År, fyllt med förnyad energi och positiva förväntningar inför 2024.

Som vi nu står vid skiftet av året, välkomnar vi på Telgenytt 2024 med öppna armar. Det är en tid för reflektion över de erfarenheter vi samlat under det gångna året, och en tid för att blicka framåt med hopp och optimism.

Som en lokalt förankrad tidning, ser vi fram emot att fortsätta rapportera, engagera och växa tillsammans med er. Vi på Telgenytt vill ta detta tillfälle att tacka er för fortsatta stöd och engagemang. Ert intresse och deltagande är vad som gör vår tidning levande och relevant.

Gott Nytt År.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 januari 2024 01:23
Senast uppdaterad: 1 januari 2024 01:23

Larm om villabrand – anlagd med bensin

IMG_7660

Foto: Shamash Oyal

På nyårsafton larmades SOS Alarm om en brand i en villa i Mariekäll i Södertälje. Enligt uppgifter Blåljusbilder sågs okända personer hälla bensin på villan och tända på.

Vid 21.12 på nyårsafton inkom ett larm till SOS Alarm om en brand i ett villaområde i Mariekäll i Södertälje. Räddningstjänsten, med stöd från flera stationer, samt polisen ryckte ut till platsen för att hantera händelsen.

Enligt räddningstjänstens vakthavande befäl, som talade med Telgenytt, verkar branden ha startats efter att någon tänt på bensin, vilket även får stöd av uppgifter som boende har uppgett till Blåljusbilder.

Enligt boende sågs okända gärningspersoner hälla ut bensin på villan och därefter tända på.

Räddningstjänsten bekräftar att elden snabbt kunde släckas.

– Vi har varit på plats med tre stationer efter att någon ska ha tänt på bensin, men när vi kom fram var det redan släckt, säger räddningstjänstens vakthavande befäl till Telgenytt.

Polisen fanns på plats för att undersöka händelsen och samla in bevismaterial. Detaljerna kring brandens uppkomst och exakta omfattning är fortfarande oklara. Utredningen kring händelsen fortsätter för att klargöra omständigheterna och identifiera eventuella ansvariga.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 31 december 2023 22:10
Senast uppdaterad: 31 december 2023 22:18

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors