Företag i fokus:

Dubbla utmärkelser för mäklarkedjan – ”Lönar sig att göra det lilla extra”

2022_05_F2769D0F-4010-47AF-B016-373AA5437DDA

Foto: Shamash Oyal.

Mäklaren Ida Olheim från Svensk Fastighetsförmedling i Södertälje är bäst i klassen.

Och för allra första gången utses hennes arbetsplats till koncernens främsta mäklarfirma i Sverige.

Svensk Fastighetsförmedling är en av Sveriges största mäklarkedja med cirka 230 enheter och varje år tilldelar koncernen utmärkelser till den mäklarbyrån som presterat bäst.

2021 sålde mäklarbyrån bland annat den dyraste villan för hela 19 miljoner kronor i Södertälje.

Under Svensk Fastighetsförmedling 85 år långa historia går priset Årets bobutik för allra första gången till mäklarbyrån i Södertälje och fastighetsmäklaren Ida Olheim utses till Årets ledare.

– Dessa priser är det tyngsta priserna som man kan vinna inom vår kedja, vi är sjukt stolta. Det har aldrig hänt förut i Södertäljes historia och det är en upprättelse för hela mäklarkåren i Södertälje, säger Ida Olheim till Telgenytt.

Det är sällan priset för Årets ledare och Årets bobutik, som är de tyngsta utmärkelserna, går till en och samma byrå samtidigt vilket gör situation väldigt unik. Ida Olheim lyfter även utmärkelse som välbehövligt för Södertälje och syftar på att det blåst bland konkurrenterna och att det påverkar den generella synen på mäklare negativt.

– Det blåser för alla när det blåser negativt, så nu vill vi stå för det positiva och det behöver både mäklarkåren och vår stad.

Varför tror du att utmärkelserna gick till er Södertälje ?

– Vi vinner för vi ökar mest både i försäljning och marknadsandelar, samt för att vi har väldigt nöjda medarbetare och kunder. Vi ligger högt i alla mätningar, så det är inte bara försäljning som det handlar om. När det kommer till ledarskapet så handlar det om att skapa rätt förutsättningar för mäklarna, det har vi lyckats med.

Vad betyder utmärkelserna för er ?

– Det är ett kvitto på att det lönar sig att göra det lilla extra för våra kunder. Några kollegor hos oss harvarit mäklare i över 14 år i Södertälje och längtat efter att få gå upp på scen och ta emot priset. För mig personligen är jag stolt över att både få leda och vara mäklare i detta lag i vår stad, säger en glad Ida Olheim till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 maj 2022 00:00
Senast uppdaterad: 17 maj 2022 00:00

Återvinningsstationen stänger – Sökandet efter ny plats pågår

2022_05_FTI-Atervinningsbarometern-20192-1

Pressbild: FTI

Snart kommer återvinningsstationen på Industrivägen i Hölö att stänga, på grund av att bygglovet löper ut. Telge Återvinning arbetar aktivt för att hitta en ny lämplig plats för stationen.

Invånarna i Hölö står inför en förändring när återvinningsstationen på Industrivägen 1-3, en viktig resurs för återvinning och avfallshantering, tas bort den 17 mars. Orsaken till stängningen är att bygglovet för den nuvarande platsen snart upphör, vilket har tvingat Telge Återvinning att börja leta efter en ny plats för att fortsätta erbjuda tjänsten till områdets invånare.

– För att underlätta sorteringen när stationen försvinner har vi intensifierat vårt arbete med att iordningställa fastighetsnära insamling för dem som bor i flerfamiljshus. Förpackningssortering nära hemmet har de som bor i villa och fritidshus redan genom tjänsten Hemsortering, säger Micael Ottosson, Insamlingschef på Telge Återvinning.  

(Annonslänk)

Än så länge har sökandet efter en ny lämplig plats inte burit frukt, och invånarna uppmanas att tillfälligt nyttja kringliggande återvinningsstationer. Telge Återvinning betonar vikten av att hitta en ny plats i eller i närheten av Hölö för att minimera obehaget för boende och säkerställa att återvinningstjänster fortfarande är lättillgängliga.

– Så fort vi har hittat en ny plats för återvinningsstationen kommer vi att meddela det på vår hemsida och i våra sociala medier, avslutar Micael Ottosson, Insamlingschef på Telge Återvinning.

Tills en ny station är på plats, arbetar Telge Bostäder för att informera boende om alternativa återvinningsmöjligheter och uppmuntrar alla att fortsätta sitt återvinningsarbete, trots de tillfälliga omständigheterna.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 mars 2024 05:00
Senast uppdaterad: 12 mars 2024 01:39

Stor polisinsats efter misshandel i Fornhöjden

IMG_D4CFE5363B83-1

Foto: Shamash Oyal

En misshandel rapporterades i Fornhöjden under måndagskvällen, vilket ledde till att flera polisenheter ryckte ut.

(Annonslänk)

Ett larm om misshandel i Fornhöjden fick polisens uppmärksamhet vid 21-tiden på måndagskvällen. Händelsen ledde till att flera polisenheter snabbt begav sig till platsen för att hantera situationen.

Detaljerna kring skadeläget är än så länge okända, och polisen har inte gett någon officiell information om den drabbades tillstånd.

– En person har misshandlats i Fornhöjden och just nu pågår ett utredningsarbete, mer information har jag inte just nu, säger polisen presstalesperson till Telgenytt.

Enligt uppgifter till Telgenytt har en person omhändertagits i samband med händelsen och förts till polisstationen för vidare utredning. Dessa uppgifter har dock inte bekräftats av polisen, som fortsätter att utreda omständigheterna kring misshandeln.

Polisen på plats i Fornhöjden under måndagskvällen.
Foto: Shamash Oyal

Foto: Shamash Oyal

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 mars 2024 00:59
Senast uppdaterad: 12 mars 2024 00:59

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors