Företag i fokus:

Månsbro blir ny huvudpartner till SSK – ”Stolta att vara med

Monatage, Alex Ataseven

Månsson Fastigheter blir SSK nya huvudpartner. Bild: Alex Ataseven / Pressbild.

Det fleråriga samarbetet mellan Månsbro Fastigheter och Södertälje Sportklubb tar ett nytt stort kliv frammåt.

På klubbens hemsida under söndagen presenterades Månsbro Fastigheter som klubbens nya huvudpartner.

– Vi har sponsrat SSK under många år och är stolta över att vara med och stötta deras spännande resa. Nu tar vi ett extra steg upp och går in som en av SSK:s huvudpartner, med målsättning att bidra till en positiv säsong, säger Markus Månsson, marknadschef på Månsbro Fastigheter, till Telgenytt.

Månsbro har en lång historik som partner till klubben och haft ett stort engagemang kring SSK samt Södertälje som stad. Under söndagen presenterade SSK stolt sitt nya samarbete med fastighetsbolaget.

Markus Månsson, marknadschef Månsbro Fastigheter.

– Det är oerhört glädjande att vi ingått ett flerårigt avtal med Månsbro Fastigheter och naturligtvis ser de en kommersiell nytta av att synas tillsammans med SSK och stärka sitt varumärke, men det går inte att ta miste på den glöd och hjärta som finns för klubben, säger Marcus Palm, försäljningschef hos Södertälje Sportklubb, på klubbens hemsida.

Det nya samarbetet innebär bland annat helt nya dam- och herrställ samt målvaktsbenskydd som kommer att prydas med huvudpartners logga – Månsbro Fastigheter.

I en gemenskap satsning vill båda parterna bland annat spetsa A-lagstrupp, men även förbättra förutsättningarna för den totala verksamheten.

– Vi tror på att ett framgångsrikt elitlag ger så mycket tillbaka till Södertälje, i form av att motivera ungdomar så att de blir mer aktiva, underhållning för stadens invånare och inte minst att det gör Södertälje mer attraktivt att bo i, säger Markus Månsson till Telgenytt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 4 september 2022 16:43
Senast uppdaterad: 4 september 2022 16:56

Nykvarn lämnar över stafettpinnen som länets minsta

Nykvarns kommun

Foto: Alexander Isa

Befolkningen i Nykvarn ökar, och kommunen är inte längre den med den lägsta befolkningen i Stockholms län. Den titeln tillhör nu istället Vaxholm.

Under det andra kvartalet 2023 föddes fler människor än de som avled i Nykvarns kommun, och det var också fler som flyttade till kommunen än från den. Befolkningen ökade med 219 personer jämfört med det föregående kvartalet. Som ett resultat har Nykvarn nu en befolkning på 11 950 invånare och är inte längre den minsta kommunen i Stockholms län. Den titeln tillhör nu istället Vaxholms kommun, med sina 11 877 invånare.

Jämfört med för ett år sedan har befolkningen ökat med 341 personer. Befolkningsökningen under detta kvartal är den största under ett enskilt kvartal under 2000-talet i Nykvarn. Sedan millennieskiftet har Nykvarn genomgående haft en positiv befolkningsutveckling under de flesta kvartal.

(Annonslänk)

Flest personer flyttar in från andra kommuner i Stockholms län.
Under det andra kvartalet flyttade 360 personer till Nykvarn, medan 146 personer flyttade ut. Kommunen hade med andra ord ett positivt nettoflyttnetto. Detta utgör det största nettoflyttantalet under ett enskilt kvartal på hela 2000-talet i Nykvarn.

Majoriteten av de 360 personerna som flyttade in i kommunen, det vill säga 251 personer, var från Stockholms län. Ytterligare 87 personer flyttade från andra län i Sverige, medan 22 personer var internationella invandrare.

Av de 146 personerna som flyttade ut från kommunen, valde 73 personer att stanna inom Stockholms län, 65 personer flyttade till andra län i Sverige och åtta personer flyttade utomlands.

Historiskt sett brukar majoriteten av de som flyttar till Nykvarn komma från andra kommuner i Stockholms län, och de som flyttar från Nykvarn tenderar också att stanna inom samma län.

Läs även: – Nykvarn köper kommunhuset för 191 miljoner kronor

Graf: Newsworthy

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 september 2023 18:59
Senast uppdaterad: 6 september 2023 18:59

Momika drar tillbaka alla sina planerade koranbränningar

Momika

Salwan Momika till höger. Foto: Streetphotobysd

Salwan Momika har återkallat alla sina ansökningar om framtida koranbränningar. Det betyder att den planerade aktionen imorgon i Södertälje inte kommer att äga rum.

Södertäljebon Salwan Momika hade tidigare lämnat in flera ansökningar till polisen med önskan om tillstånd att bränna koranen vid olika tillfällen.

Ansökningarna omfattade platser som Stockholm, Södertälje, Botkyrka, Solna, Sundbyberg, Trollhättan och Malmö som han under söndagen genomförde. Det resulterade i en kaotisk situation med stenkastning mot polisen och uppemot 30 fordon som sattes i brand.

I Södertälje hade han planerat att bränna en koran utanför tingsrätten på torsdagen, men nu backar han från samtliga ansökningar.

Enligt polisen har Salwan Momika uppgett personliga skäl som skäl till att han återkallade ansökningarna. Det betyder att han endast har avslutat hälften av de 12 offentliga sammankomster för vilka han hade sökt tillstånd i slutet av augusti.

Läs även: – Här attackeras Momika i centrala Södertälje

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 6 september 2023 17:18
Senast uppdaterad: 6 september 2023 17:23

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors