Företag i fokus:

Föreningen ignorerar 75-årig kvinna

9C0BC131-23EA-471B-9CE1-11624DF5DD90

Foto: Alex Ataseven.

Min mamma som är 75 år har flera sjukdomar och bor i en bostadsrättsförening i Hovsjö, men får inte den hjälp av föreningen hon har rätt till.

Mamma fastnade i hissen i en och en halv timme, nu vågar hon inte gå ut längre.

Föreningen Akvarellen, på Granövägen 38 i Hovsjö, har haft en trasig hiss i flera månader, men när vi försöker få hjälp för att åtgärda problemet möts vi av motstånd.

Vi har försökt ringa hissföretaget för att åtgärda problemet, men då säger föreningen att de inte tar emot anmälningar från oss.

Senast så fastnade min mamma i en och en halv timme i hissen och var ensam och rädd. Tillslut kom en granne som hjälpte henne ut ur hissen, men nu vågar hon inte gå ut från lägenheten längre och är rädd för att fastna igen.

Föreningen Akvarellen i Hovsjö. Foto: Alex Ataseven.

Hon kan varken ta sig ner eller upp för trapphuset och det har resulterat i att hon bland annat missat sina tider hos sjukgymnasten.

Min mamma mår oerhört dåligt och känner sig inlåst hemma. Föreningen säger konstant att de beställt hem reservdelar, men det är bara bortförklaringar.

Sist vi prata med föreningen sa det till oss; ”Flytta, vi tycker att ni klagar för mycket”. Nu svarar de varken på mina mail eller när jag ringer. Så här får det inte gå till, kräver åtgärder omgående.

Ivon Anton 

Text:

Detta är en debatt/insändare. Åsikterna är skribentens egna

Dela via:

Shares
Publicerad: 5 oktober 2022 18:56
Senast uppdaterad: 1 maj 2024 13:17

Företaget beviljas bygglov för ny stor fastighet i Nykvarn

2022_03_logicenters_veidekke-1024x634-1

Bild/Illustration: Logicenter.

I fjol förvärvade bolaget 206 000 kvadratmeter stor mark av Veidekke i Nykvarn. Nu har Logicenters, en fastighetsägare specialiserad på moderna logistikanläggningar, fått bygglov för en nybyggnad.

Logicenters har fått grönt ljus att påbörja byggnationen av en 31 000 kvadratmeter stor logistikfastighet, komplett med solceller på taket. Logicenters har en omfattande närvaro i hela Norden och erbjuder moderna logistikfastigheter till sina kunder i flera länder, inklusive Sverige, Danmark, Norge, Polen och Finland. Deras totala logistikytor omfattar nästan 2 miljoner kvadratmeter.

Arbetet med den nya logistikfastigheten i Nykvarn förväntas vara komma igång någon gång under sensommaren. Med sin strategiska placering och moderna faciliteter kommer fastigheten att erbjuda en optimal lösning för företag som behöver logistikutrymme och kommer att vara utrustad med solceller för att bidra till hållbar energiförsörjning.

Logicenters fortsätter att utöka sin portfölj av moderna och hållbara logistikfastigheter, och den nya fastigheten i Nykvarn är ett exempel på deras fortsatta framgång och tillväxt inom branschen.

– Logicenters växer hela tiden och är mer än redo att etablera sig ytterligare i närregionerna till Stockholm. Nykvarn ligger dessutom på ett oslagbart läge för logistik med närhet till såväl Södertälje som hela Mälaren, sade Matthias Kettelhoit, CEO på Logicenters, i samband med förvärvet.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 juni 2023 04:00
Senast uppdaterad: 2 juni 2023 18:15

SENASTE NYTT: Systembolaget i Weda har öppnat sina dörrar

Systembolaget

Foto: Alexander Isa

På fredagen öppnades ett nytt Systembolag i Weda, vilket har uppfyllt det länge efterfrågade behovet från Södertäljeborna.

Ett nytt Systembolag på östra sidan av staden för att betjäna områden som bland annat Brunnsäng, Fornhöjden, Östertälje och Viksberg har länge vart ett önskemål från Södertäljeborna.

Planerna på att etablera en tredje Systembolagsbutik i Södertälje har funnits i flera år. Redan år 2021 kunde Systembolagets pressavdelning bekräfta för Telgenytt att de sökte efter lämpliga lokaler för att öppna en ny butik. I augusti 2022 kunde Systembolaget även bekräfta att de hittade lokal och var på gång. Sedan dess har de arbetat intensivt med att renovera och förbereda den nya butikslokalen inför dagens öppning.

Det nya Systembolaget kommer att vara beläget i större delen av den gamla Joberlokalen och sträcker sig över en yta cirka tusen kvadratmeter.

Det nya systembolaget ger invånarna på östra sidan av Södertälje ett närmare och mer tillgängligt alternativ för sina inköp av alkoholhaltiga drycker.

Systembolaget i Weda. Foto: Alexander Isa

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 2 juni 2023 17:43
Senast uppdaterad: 2 juni 2023 17:58

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors