Företag i fokus:

Då öppnar Elite i Södertälje – ”Kan knappt bärga oss”

Elite

Foto: Alexander Isa.

Lyxigt spa, utomhuspooler, Turkiskt Hamam, napolitanska pizzor, och mycket mer. Nu är det bara dagar kvar till att en av de största hotellsatsningarna i Södertälje slår upp sina portar.

Det efterlängtade hotellet är bara dagar från att erbjuda Södertäljeborna, och resenärer från hela landet, flera faciliteter från tidig morgon till sena kvällar. Allt från frukostbuffé, lunch, à-la-carterätter i hotellets egna italienska restaurang, Impasto, samt en stor SPA-anläggning, gym och boulebana.

I restaurangen Impasto, med ingång via Storgatan, serveras napolitanska pizzor av högsta kvalité. I hotellets andra restaurang, Vivace, serveras bland annat lunch från måndag till fredag och öppnar tisdagen den 29 november.

Hotelldirektören, Steffen Sander, visar vägen till restaurangen Impasto på Storgatan 38B.

När Telgenytt tas emot av hotelldirektören, Steffen Sander, arbetas det för fullt med att justera smådetaljerna inför premiäröppningen. I lobbyn och i restaurangerna har medarbetarna precis paketerat upp möblerna som ger en fräsch känsla i lokalerna.

När vi kliver in i SPA-avdelningen slås vi av den friska doften och harmonin från ljudet av rinnande vatten från inomhuspoolen. Här har Elite lyckats skapa en oerhörd avkopplande miljö.

Rundturen vi får av Sander är slående och vi kan konstatera att hotellkedjan gjort en påkostad storsatsning som kommer att bidra positivt till Södertäljes näringsliv och därmed ge staden ett välbehövligt ansiktslyft.

Hotellets egna koncept, Vana SPA. Foto: Alexander Isa

Det nya destinationshotellet, som kostat uppemot en halv miljard kronor, omfattas av två fastigheter som slagits ihop. I den ena delen har hotellkedjan placerat det egna konceptet, Vana Spa, som har en vacker utsikt mot kanalen och omfattas av en 1000 kvadratmeter stor anläggning. Här kan gästerna njuta av Turkisk Hamam eller koppla av i någon av de stora poolerna, och med bara dagar kvar till premiären har efterfrågan varit över förväntningarna enligt hotelldirektören.

– Intresset bland Södertäljeborna och sörmlänningarna för vårt nya destinationshotell är oerhört stort, och bokningsläget är betydligt bättre än vi någonsin hade kunnat drömma om, säger Steffen Sander, Hotelldirektören för Elite, till Telgenytt.

Nu på måndag, den 28 november, slår hotellet upp sina portar och inleder med att erbjuda Södertäljeborna exklusiva deals. Erbjudanden som Elite kallar för ”Neighbour Hood Offer” och finns att ta del av på hotellets egna hemsida.

– Vi är så glada och tacksamma över det överväldigande mottagandet från både privatpersoner, näringslivet och våra grannar, och vi kan knappt bärga oss att äntligen slå upp portarna den 28e november och att bli Södertäljes nya vardagsrum, avslutar Sander.

De flesta rummen är dekorerade och möblerade samt redo för hotellets första gäster. Foto: Alexander Isa.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 25 november 2022 13:25
Senast uppdaterad: 25 november 2022 14:54

Räddningstjänsten ryckte ut – Pojke fastnade i löpband

Brandbild-raddningstjanst

Arkivbild

Räddningstjänsten tillkallades till Geneta efter att larm om ett räddningsuppdrag. Väl på plats visade det sig att en pojke hade fastnat i ett löpband.

Händelsen inträffade på måndagseftermiddagen i området Geneta strax efter klockan 17:00. Olyckan utspelade sig i en lägenhet i Geneta strax efter klockan 17:00. Räddningstjänsten ryckte ut till platsen för att bistå med hjälp efter larm från SOS.

På plats visade det sig att en pojke hade fastnat i ett löpband, men lyckligtvis hade pojken själv lyckats befria sig från löpbandet innan räddningstjänsten anlände, och ingen extern hjälp krävdes för att befria honom.

Trots att pojken hade mindre blödningar till följd av händelsen bedömdes skadorna vara lindriga och inget besök på sjukhus var nödvändigt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 augusti 2023 19:29
Senast uppdaterad: 28 augusti 2023 19:37

Långfilmen om Gyllene Tider spelas in i Nykvarn

3B3616F3-68E4-4279-A259-5D46852D47FD

Övre raden: Micke Syd Andersson, Anders Herrlin, Göran Fritzon, Mats ”MP” Persson, Xawier Kulas, Ville Löfgren, Lancelot Hedman Graaf och Phoenix Parnevik. Nedre raden: Per Gessle och Valdemar Wahlbeck. Foto: Fredrik Etoall

Filminspelningen om en av Sveriges mest älskade band, Gyllene Tider, är i full gång och biopremiären väntas nästa sommar. Under helgen var filmteamet, tillsammans med en Per Gessle-kopia, i Nykvarn för att spela in flera scener.

Historien bakom ett av Sveriges mest älskade band spelas just nu in i en kommande långfilm som tar oss med på en resa från Halmstad till landets största scener.

– Jag var ärligt talat tveksam först. De flesta sådana här filmer görs ju först efter att man dött och vi är, såvitt jag vet, fortfarande vid liv, säger säger Per Gessle.

Länge har svenska folket väntat på att få dyka djupare in i historien om ett av Sveriges mest ikoniska musikfenomen – Gyllene Tider. Bandet från Halmstad som trotsade alla odds och erövrade nationens hjärtan, får äntligen sin egen långfilm. Berättelsen om Gyllene Tider kastar ljus över deras resa från en småstad till att bli landets största musikakt, och än idag lockar de fulla arenor.

Folkets Park i Nykvarn stängdes för allmänheten under filminspelningen: Foto: Cc.

– Efter att ha pratat länge och ofta med alla inblandade och att ha läst manus är jag superstolt och lycklig över det här projektet. De fem killarna som valts ut att spela oss fem är alla speciella på helt olika sätt. Exakt som vi i ”original-bandet”, säger Gessle.

Handlingen utforskar Gyllene Tiders legendariska framgångssaga, hur de formades som ett band och hur de kämpade sig igenom utmaningar och motgångar. Berättelsen tar oss tillbaka till tidigt 1980-tal då bandet började bygga sin musikaliska bana. Genom bandmedlemmarna Per, MP, Micke, Anders och Göran, får vi följa deras passion och drivkraft som ledde till en explosion av populäritet med deras fängslande refränger och texter om livet i en småstad.

Senast under helgen befann sig filmteamet på Folkets Park i Nykvarn, där de spelade in scener som utspelar sig under det tidiga 1980-talet. På plats fanns de skickliga skådespelarna som gestaltar bandmedlemmarna, redo att ta oss tillbaka till en era då musikscenen förändrades för alltid.

Inspelningen av filmen kommer pågå fram till slutet av oktober, men redan nu på fredag återvänder filmteamet till Nykvarn för att fortsätta inspelningen.

Per Gessle spelas och Valdemar Wahlbeck, som spelar Gessle i långfilmen. Foto: Fredrik Etoall

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 augusti 2023 12:20
Senast uppdaterad: 28 augusti 2023 12:28

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors