Företag i fokus:

Tigleth blir platschef på nya Nordic Wellness i Södertälje

T.Ma_

Foto: Alexander Isa

I helgen öppnar ett av landets största gymkedja sin andra anläggning i Södertälje.

Det blir Södertäljeprofilen, Tigleth Malkey, som kommer att basa över den uppemot 2000 kvadratmeter stora gymanläggningen Nordic Wellness.

När Wellness annonserade ut tjänsten som platschef lyckades de fånga Malkeys intresse. Med en arbetsplats nära hem samt att vara en del Nordic Wellness, som har över 300 enheter i runt om i landet, valde han skicka in sin ansökan.

– Jag gillar träning, hälsa och i allmänhet att hjälpa andra människor att må bättre. Så jag tänkte att det här skulle passa mig, säger en glad och trevlig Tigleth Malkey när Telgenytt besöker anläggningen under torsdagen.

Nordic Wellness startade 1997 i en liten källarlokal i Göteborg. Foto: Alexander Isa

Tigleth Malkey, tidigare riksevangelist och pastor i Södertäljekyrkan och Hillsong, fick bolagets förtroende. Nu sadlar han om efter att ha blivit utsedd till platschef för Nordic Wellness andra gymanläggning i Moraberg i Södertälje.

– Det är är absolut en omställning, men det är också väldigt skönt att ha ett arbete där jag kan fortsätta att hjälpa andra människor, säger Malkey.

Wellness är ett välkänt märke med sina 300 gym i Sverige och är även känd för att ha en modern och fräsch inredning – som även uppskattas av den tillsatta platschefen.

Den signifikanta inredning med sina gula detaljer omgivs av en mörk inredning och kännetecknar gymkedjan Nordic Wellness. Här använder sig anläggningen av utrustning från det världsledande företaget Technogym, som har varit officiell leverantör till åtta olympiska spel.

Med andra ord, gymutrustning av allra högsta kvalité som företagets medlemmar uppskattar.

Den 1900 kvadratmeter stora anläggningen i Moraberg. Foto: Alexander Isa

I Södertälje finns det cirka 10 andra stora gymanläggningar. Hur ser ni på konkurrensen?

– Just det här området (Moraberg) har inte så många gym och Södertälje växer. På den här sidan av Södertälje har vi Stark som är bra på sitt sätt, men min känsla här, i och med att det är så öppet och stort, så passar det ungdomar, vuxna och barnfamiljer. Bussen stannar här utanför och på sikt vill vi även erbjuda barnpassning. Det som också är väldigt positivt här är att det är fri parkering precis utanför, säger Tigleth Malkey och fortsätter.

– Vi går all in och har anställt en hel del personal. Vi tror att det kommer vara väldigt stor rörelse här med tanke på lättillgängligheten och närheten till bland annat Glasberga, Viksberg och hela Brunnsängområdet. Bron undviker folk ta, därför kommer ett gym på den här sidan av Södertälje att uppskattas.

Hur många medlemmar beräknar ni att anläggningen ska ha på sikt?

– I city har vi ungefär 1500 medlemmar. Här hoppas vi, och tror, att det kommer att vara över 2500 medlemmar.

Nordic Wellness nya anläggningen i Moraberg är cirka 1900 kvadratmeter på ett plan och kommer bland annat att erbjuda spinningspass, handledda gruppass och kommer med en helt ny träningsupplevelse som är unikt för Södertälje – virtuella pass.

I ett virtuellt pass tränar du till instruktörsledda förinspelade klasser på en stor skärm och erbjuds i gruppträningsrummet och cykelrummet.

Kommer era befintliga medlemmarna i City kunna nyttja er anläggning här i Moraberg?

– Det beror på vilket kort de har. Vi har silverkortet som är ämnad för en anläggning, sedan har vi guldkortet. Den är till för hela regionen och då behöver de uppgradera sig för att kunna träna på båda anläggningarna i Södertälje, säger platschefen.

Gruppträningsrum med stora monitorer som kommer att erbjuda virtuella pass. Foto: Alexander Isa.

På lördag klockan 12:00 öppnar Wellness portarna för den nya anläggningen och intresset från allmänheten har minst sagt varit enormt. Som öppningserbjudande erbjuds ett medlemskap för endast 199 kronor per månad för de 12 första månaderna, därefter gäller ordinarie priser.

Men för att kunna ta del av erbjudandet gäller det att vara ute i god tid då enbart de 300 första kunderna erbjuds medlemskapet till det kraftigt rabatterade priset.

Avslutningsvis, hur känns det inför premiären på lördag?

– Det kan se väldigt rörigt ut just nu då vi har väldigt mycket kvar att göra, men det känns väldigt bra. Intresset har varit väldigt stort och oerhört många mailar oss, så det ska verkligen bli superspännande, säger Tigleth Malkey till Telgenytt.

Tigleth Malkey, platschef på Nordic Wellness Moraberg. Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Foto: Alexander Isa

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 1 december 2022 20:33
Senast uppdaterad: 1 december 2022 23:36

Räddningstjänsten ryckte ut – Pojke fastnade i löpband

Brandbild-raddningstjanst

Arkivbild

Räddningstjänsten tillkallades till Geneta efter att larm om ett räddningsuppdrag. Väl på plats visade det sig att en pojke hade fastnat i ett löpband.

Händelsen inträffade på måndagseftermiddagen i området Geneta strax efter klockan 17:00. Olyckan utspelade sig i en lägenhet i Geneta strax efter klockan 17:00. Räddningstjänsten ryckte ut till platsen för att bistå med hjälp efter larm från SOS.

På plats visade det sig att en pojke hade fastnat i ett löpband, men lyckligtvis hade pojken själv lyckats befria sig från löpbandet innan räddningstjänsten anlände, och ingen extern hjälp krävdes för att befria honom.

Trots att pojken hade mindre blödningar till följd av händelsen bedömdes skadorna vara lindriga och inget besök på sjukhus var nödvändigt.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 augusti 2023 19:29
Senast uppdaterad: 28 augusti 2023 19:37

Långfilmen om Gyllene Tider spelas in i Nykvarn

3B3616F3-68E4-4279-A259-5D46852D47FD

Övre raden: Micke Syd Andersson, Anders Herrlin, Göran Fritzon, Mats ”MP” Persson, Xawier Kulas, Ville Löfgren, Lancelot Hedman Graaf och Phoenix Parnevik. Nedre raden: Per Gessle och Valdemar Wahlbeck. Foto: Fredrik Etoall

Filminspelningen om en av Sveriges mest älskade band, Gyllene Tider, är i full gång och biopremiären väntas nästa sommar. Under helgen var filmteamet, tillsammans med en Per Gessle-kopia, i Nykvarn för att spela in flera scener.

Historien bakom ett av Sveriges mest älskade band spelas just nu in i en kommande långfilm som tar oss med på en resa från Halmstad till landets största scener.

– Jag var ärligt talat tveksam först. De flesta sådana här filmer görs ju först efter att man dött och vi är, såvitt jag vet, fortfarande vid liv, säger säger Per Gessle.

Länge har svenska folket väntat på att få dyka djupare in i historien om ett av Sveriges mest ikoniska musikfenomen – Gyllene Tider. Bandet från Halmstad som trotsade alla odds och erövrade nationens hjärtan, får äntligen sin egen långfilm. Berättelsen om Gyllene Tider kastar ljus över deras resa från en småstad till att bli landets största musikakt, och än idag lockar de fulla arenor.

Folkets Park i Nykvarn stängdes för allmänheten under filminspelningen: Foto: Cc.

– Efter att ha pratat länge och ofta med alla inblandade och att ha läst manus är jag superstolt och lycklig över det här projektet. De fem killarna som valts ut att spela oss fem är alla speciella på helt olika sätt. Exakt som vi i ”original-bandet”, säger Gessle.

Handlingen utforskar Gyllene Tiders legendariska framgångssaga, hur de formades som ett band och hur de kämpade sig igenom utmaningar och motgångar. Berättelsen tar oss tillbaka till tidigt 1980-tal då bandet började bygga sin musikaliska bana. Genom bandmedlemmarna Per, MP, Micke, Anders och Göran, får vi följa deras passion och drivkraft som ledde till en explosion av populäritet med deras fängslande refränger och texter om livet i en småstad.

Senast under helgen befann sig filmteamet på Folkets Park i Nykvarn, där de spelade in scener som utspelar sig under det tidiga 1980-talet. På plats fanns de skickliga skådespelarna som gestaltar bandmedlemmarna, redo att ta oss tillbaka till en era då musikscenen förändrades för alltid.

Inspelningen av filmen kommer pågå fram till slutet av oktober, men redan nu på fredag återvänder filmteamet till Nykvarn för att fortsätta inspelningen.

Per Gessle spelas och Valdemar Wahlbeck, som spelar Gessle i långfilmen. Foto: Fredrik Etoall

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 28 augusti 2023 12:20
Senast uppdaterad: 28 augusti 2023 12:28

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors