Företag i fokus:

Ny kampanj ska öka kommunens attraktion

186665A7-3B7B-47BB-9BD3-D417A4211C79

Pressbild.

Vill du i framtiden bo i en naturskön och trivsam plats med vackra skogsområden, sjöar och ängar samt ett brett utbud av fritidsaktiviteter? Då kanske Nykvarn kan vara ett alternativ för just dig.

I en ny kampanj, ”Nykvarnslivet”, vill kommunen öka attraktionen till Nykvarn som bostadsort, eller en plats att besöka som turist.

– Med vår nya kampanj vill vi visa att en flytt till Nykvarn inte innebär att välja bort något. Här bor du nära naturen, kan hämta barnen på förskolan på några minuter, äta Sveriges mest hållbara skolmat, kallbada på lunchen men också snabbt ta dig till stadspulsen, säger Susanne Stamreus kommunikationschef i Nykvarns kommun.

Kampanjen syftar till att öka kännedomen om Nykvarn som en attraktiv bostadsort endast 30 minuter från Stockholm. På sociala medier kommer olika platser att visas, samt upplevelser och personliga berättelser från nyinflyttade, hemvändare och Nykvarnsbor för att visas hur livet i Nykvarn kan se ut.

(Annonssamarbete)

Detta är ett steg mot visionen – ”Kom närmare” – där kommunen år 2035 vill vara en välkänd och attraktiv plats där fler vill bo, må bra och utvecklas.

– I början av ett nytt år är det många som funderar på både mindre och större livsomställningar. Vår nya kampanj riktar sig till alla som drömmer om en nystart i livet, i form av en enklare tillvaro med mer plats och tid för familjen och ökad livskvalitet på köpet. Precis det som Nykvarn erbjuder, säger Stamreus.

Hoppas locka till sig nya invånare, men även turister.

– Vi arbetar kontinuerligt med att föra ut bilden av vår kommun till de som funderar på att bosätta sig i Stockholms- och Mälardalsregionen. Med vår kampanj vill vi få fler att få upp ögonen för Nykvarn som en attraktiv bostadsort men också en plats att besöka året runt, säger Isabell Kilström, turism- och näringslivssamordnare i Nykvarns kommun.   

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 18 januari 2023 05:00
Senast uppdaterad: 18 januari 2023 10:37

Mustiga Mauri expanderar till en helt ny bransch

Mauri-scaled-1

Järnasonen Mauri Hermundsson.
Foto: Oliver Martin Henriquez/ TV4

Mauri Hermundsson, känd som en av Sveriges mest inflytelserika sociala medieprofiler, tar klivet in i snacksindustrin med planer på att lansera en egen kollektion från Södertälje.

(Annonslänk)

Med en följarbas på 270 tusen på Instagram och en framstående plats i Maktbarometern, är Mauri Hermundsson inte främmande för framgång.

Rankad som den 13:e mest inflytelserika personen på svenska sociala medier och även känd för sitt populära program ”Uppdrag mat”, fortsätter Järnasonen att göra avtryck. I kategorin Årets makthavare, som inkluderar 100 svenska konton, hamnar Hermundsson på en imponerande 21:a plats, före kända namn som Bianca Ingrosso och Zlatan Ibrahimovic.

Nu avslöjar nyhetssajten Breakit att Hermundsson planerar att lansera en egen snackskollektion från Södertälje. Enligt LTs uppgifter har han siktet inställt på ett samarbete med den etablerade chipstillverkaren Lantchips i Hovsjö, vilket markerar hans inträde i en helt ny bransch. Med sin starka närvaro på sociala medier och etablerad publik, står Hermundsson inför spännande möjligheter i snacksindustrin.

– Han vill göra något gott till folket – av folket. Han är uppväxt nära fabriken, och det blir ett sett att hålla kvar i hans rötter, säger Varga Moshtagh på Myllra, som hjälper kreatörer och influensers i Scandinavien, till Breakit.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 17:19
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 17:19

MINGELBILDER v.8 – Se vilka som var ute i helgen

Sham

Foto: Shamash Oyal

Se även – Mingelbilder V.5

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 26 februari 2024 16:24
Senast uppdaterad: 26 februari 2024 16:25

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors