Företag i fokus:

SSK-supporter knivhuggen i ryggen – Förd till sjukhus med ambulans

Str

Smidjegrav arena i Mora Bild: Google

En Södertäljesupporter har blivit knivhuggen i ryggen av en maskerad person. Händelsen inträffade under lördagskvällen i samband med kvartsfinalen i Mora.

Enligt uppgifter som florerar på sociala medier ska SSK-supporten knivhuggits på en parkeringsplats utanför Smidjegrav arena i Mora. Incidentens ska ha skett vid 23-tiden under lördagskvällen efter att tumult uppstod efter matchen.

– Jag kan bekräfta att en person som varit på hockeymatchen fördes till sjukhus av sina kompisar. Jag kan inte uttala mig om det varit något vapen inblandat, säger Jan Matérne, befäl vid polisens regionledningscentral till Lt.

Vidare berättar polisen till tidningen att supporten först trodde att han blivit sparkad i ryggen, men upptäckte sedan att det blödde.

Polisen har talat med den skadade SSK-supporten och upprättat en anmälan om misshandel, alternativt grov misshandel. Det finns i nuläget ingen misstänkt person gripen.

Enligt uppgifter till Telgenytt ska personen vara svårt skadad och vårdas just nu för sina skador.
Mannen fördes först till sjukhus i Mora, men efter ett beslut fördes därefter med ambulans vidare till sjukhuset i Falun.

Rättelse: Mannen fördes med ambulans till sjukhus och inte med helikopter som sjukhuset tidigare uppgav.

Text:

Shamash Oyal

Dela via:

Shares
Publicerad: 19 mars 2023 01:06
Senast uppdaterad: 19 mars 2023 11:22

Ytterligare två begärs häktade för brandattentat mot bilfirmor

Kriminalvården

Tre misstänkta personer gripna.
Foto: Kriminalvården

Sedan tidigare sitter en 23-årig man från Rävlanda utanför Göteborg häktad, misstänkt för flera brandattentat mot bilfirmor i Södertälje. Nu har ytterligare två män begärts häktade för det senaste brandattentatet.

(Annonslänk)

Föregående vecka inträffade en våg av brandattentat mot flera bilfirmor, däribland Fordoncity/Peugeot, Hedin Bil och Bilia Toyota i Weda/Morabergsområdet.

Incidenterna, som är en del av en serie attacker mot lokala bilföretag, inleddes när ett brinnande föremål kastades in genom ett krossat fönster hos en bilhandlare. Kort därefter rapporterades ytterligare bränder vid andra bilfirmor i området.

Tre misstänkta personer gripna.

En 23-årig man, född år 2000 från Rävlanda utanför Göteborg, som greps föregående helg, har häktats misstänkt för mordbrand vid tre tillfällen.

Efter den senaste branden, som inträffade strax efter midnatt på söndagen, greps ytterligare två personer. En 34-årig och en 36-årig, även de från Göteborgsområdet, greps tidigt på måndagsmorgonen. Nu begärs de två männen häktade för brandattentatet mot en av bilfirmorna, medan 23-åringen misstänks för tre bränder mot andra firmor.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 april 2024 16:07
Senast uppdaterad: 11 april 2024 16:18

Önbäck avgår som ordförande för kommunstyrelsen

Anders-Onback_press_utomhus_1_webb

Anders Önbäck avgår.
Pressbild

Kommunstyrelsens ordförande i Nykvarns, Anders Önbäck, avgår. Det meddelade kommunen i ett pressmeddelande under torsdagen.

Anders Önbäck avgår från sin post i maj. Detta besked gavs i ett pressmeddelande från kommunen under torsdagen, med hänvisning till de senaste tidens diskussioner mellan Socialdemokraterna och deras samarbetspartier som bakgrund till beslutet.

– Det har under den senaste tiden förekommit diskussioner mellan Socialdemokraterna och våra samarbetspartier där mitt sätt att leda kommunstyrelsen har ifrågasatts. Nykvarnsborna förtjänar ett välfungerande samarbete i kommunhuset och jag väljer därför att avsäga mig min roll som gruppledare för Socialdemokraterna i Nykvarns kommunfullmäktige och därmed som kommunstyrelsens ordförande, säger Anders Önbäck.

(Annonslänk)

Frågan om vem som ska efterträda Anders Önbäck som kommunstyrelsens ordförande är nu upp till Socialdemokraterna i Nykvarn att besluta om. Partiet planerar att inom kort kalla till ett medlemsmöte för att välja en ny gruppledare samt kommunstyrelseordförande. Detta möte kommer att vara avgörande för vem som tar över rodret efter Önbäck och leder kommunstyrelsen framåt.

– Jag har uppskattat att arbeta med Anders Önbäck under den tid jag hittills varit i Nykvarn och tycker det är tråkigt att vi inte kan fortsätta. Men jag respekterar självklart hans beslut och ser fram emot att få lära känna hans efterträdare, säger kommundirektör Steinunn Ásgeirsdóttir.

Önbäck kommer att lämna sina uppdrag i samband med kommunfullmäktiges möte i maj, men behåller sin plats som ledamot.

– Jag är glad att han behåller sin plats som ledamot och att hans engagemang i vårt parti fortsätter, säger Tommy Rova, ordförande för Socialdemokraternas Arbetarekommun i Nykvarn.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 11 april 2024 14:46
Senast uppdaterad: 11 april 2024 14:46

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors