Företag i fokus:

Zeki Demir utslängd ur Robinson efter slagsmål

Zeki

Zeki Demir.Foto: Robert Jadenfelt/TV4.

Under måndagens avsnitt av Robinson skickades Zeki Demir från Södertälje hem efter ett bråk med deltagare Dennis Boelius. – En deltagare har brutit mot reglerna, och därför tvingats avbryta, säger Anders Lundin i programmet.

Enligt Aftonbladet som varit i kontakt med deltagarna började bråket efter en diskussion om hur Zeki Demir reagerade när han skickades till ”Gränslandet”.

De deltagare som röstats ut från Robinson placeras i Gränslandet där de en chans att ta sig tillbaka till tävlingen. I en intervju med Aftonbladet berättar Dennis Boelius hur Zeki Demir skallar till honom så att han hamnar på backen och därefter sätter sig över och mular honom med sand.

– När han ser kameran bakifrån så ser han att ”nu jävlar nu måste jag gå tillbaka till on-camera Zeki”. Han erbjuder mig en hand så att det ska se ut som att vi skojbråkar, men det är absolut inte så, säger Dennis Boelius till Aftonbladet.

Till tidningen ger Södertäljebon en helt annan bild och menar han inte är orsaken till den stora incidenten på Robinson-ön.

– Dennis kom och försökte dränka mig i vattnet, jag själv trodde att det fortfarande var skämt och trodde inte att Dennis var allvarligt i det. Jag valde att göra samma sak som Dennis gjorde på mig, då jag trodde att det var ett skämt men sen valde jag ta upp Dennis, säger Zeki Demir till Aftonbladet.

– Dennis väljer att sätta sitt huvud mot mitt huvud, och säger då ”vill du bråka, tror du att du är tuff”, jag själv svarar att jag inte vill bråka och då svarar han till mig att ”du är inte så tuff”. Dennis väljer då att ta mina fötter och då börjar jag försvara mig, tyvärr råkade jag vara starkare än Dennis, och tog honom ner till marken när vi väl brottades.

Senare anländer programledaren Anders Lundin till ön och meddelar resten av gruppen att Zeki har fått lämna Robinson.

– En deltagare har brutit mot reglerna och därför tvingats avbryta. Ville bara meddela det, säger Anders Lundin i programmet.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 24 april 2023 21:30
Senast uppdaterad: 24 april 2023 21:30

Trafikolycka på Enhöraleden – Person förd till sjukhus

Olycka räddningstjänsten 21

Arkivbild

En person har fört till sjukhus efter en singelolycka på Enhörnaleden ett fordon körde av vägen. Detta är den andra olyckan på samma sträcka inom loppet av en vecka.

Klockan 15:14 påkallades räddningstjänstens närvaro vid Lina Hage efter att SOS Alarm hade mottagit samtal om en bilolycka. Enligt SOS Alarm rörde det sig om en singelolycka som inträffade på Enhörnaleden. Räddningstjänsten, polisen och ambulansen ryckte omgående ut till platsen där de fann att ett fordon hade kört av vägen.

En person skadades i olyckan och fördes till sjukhus för vård av sina lindriga skador. Det exakta händelseförloppet och orsaken till olyckan är ännu inte känt och kommer att undersökas av polisen.

Olyckan är den andra på samma sträcka inom loppet av en vecka. Den 12 juli inträffade en annan trafikolycka på Enhörnaleden, där en person fick föras till sjukhuset med hjälp av en ambulanshelikopter.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 juli 2023 15:12
Senast uppdaterad: 17 juli 2023 15:26

Södertäljepolisens varnar mot ökade bedrägerier

äldre hemtjänst 1 Pixabay

Foto: Pixnio

Polisen i Södertälje ser en ökning av bedrägerier riktade mot äldre och personer med funktionsnedsättning. Nu uppmanas allmänheten att vara vaksam och kritiska mot okända besökare eller personer som ringer upp via telefon.

Bedrägerier mot äldre och personer med nedsatt funktionsförmåga ökar och bedragarna utnyttjar ofta dessa personers sårbarhet. Det förekommer stölder av pengar och värdesaker genom att bedragare försöker lura sig in i bostaden, men bedrägerier sker också via telefon där personer luras att logga in på sin bank och bedragarna sedan tömmer deras bankkonto.

I ett inlägg på sociala medier går nu Södertälepolisen ut med en påminnelse till allmänheten om att inte lämna ut personlig information eller värdesaker till okända personer.

”Lämna aldrig ut kortuppgifter, koder eller andra känsliga uppgifter till någon. Kortuppgifter och koder är nycklar till dina pengar. Använd aldrig din bankdosa eller bank-id på uppmaning av någon som kontaktar dig. Ingen seriös aktör skulle be dig om det per telefon.”, skriver Södertäljepolisen.

Polisen ger även rådet att vara kritisk mot oombedda låneförfrågningar och att aldrig lita blint på någon bara för att de har personlig information om en. Vid misstänkta bedrägeriförsök uppmanas man att kontakta sin bank, göra en polisanmälan och söka stöd från nära anhöriga.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 17 juli 2023 04:00
Senast uppdaterad: 16 juli 2023 23:10

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors