Företag i fokus:

Nykvarns Innebandy får en egen låt – ”Vilken grej”

Namnlost-3-1

Foto: privat

En egen låt, en hymn eller kampsång! Ja kalla det vad ni vill.

I ett samarbete mellan Hillstedt Music, Nykvarns Innebandy Förening och supportrar från Steelersfamiljen har det tagits fram en låt ”Vi E Nyk Nykvarn” som hyllar Nykvarns Innebandy Förening i stort men herrlagets avancemang till högsta ligan SSL i synnerhet.

Låten premiärspelades inför publiken på hemmamatchen i söndags emot Hagunda och den togs emot med applåder och jubel! Efter matchen hördes publiken nynna på låten och även textraden ”Nyk, Nykvarn” hördes bland publiken som lämnade Furuborg efter en seger!

Även dom nytryckta t-shirtsen var otroligt populära och bars stolt av många.
Att det kommer bli succé och att den kommer spelas på föreningens samtliga hemmamatcher känns givet.

Några tankar kring låten.

– Tycker det är fantastiskt, föreningen gör ett enormt jobb för att föra oss framåt. Förutom att låten kan få igång publiken så visas och syns vi på flera plan, tycker de visar på eldsjälar samt att folk brinner för det här lika mycket som vi spelare gör, säger Karljohan Ahlroth #87, Kapten Herrar SSL.

Låten får en egen T-shirt. Foto: Privat

– Äntligen en Nyken låt var min första tanke som fostrad innebandyspelare i Nykvarn. Alla stora föreningar har en egen låt, därför känns det extra mäktigt att lilla Nykvarns Innebandy förening har fått en egen låt. Det är också en ära att få ha medverkat med sång i låten och vi har haft väldigt kul på vägen, säger Elin Källström #8 Damer Div. 1

– Att få vara med och sätta något form av avtryck både i ”Nyken” och föreningen, vilken grej! Dessutom är låten en riktig jävla hit, som kommer spelas flitigt på alla former av sammankomster framöver, säger Madeleine Rigogiannis Granlöf, #steelersfamiljen Supporter

– Vi E Nyk Nykvarn representerar allt det Nykvarns Innebandy är. Engagemang, glädje, samhörighet, och kärlek till vår förening och idrott och det som tillsammans är vår Steelersfamilj, säger Mathias Larsson Carlander, Ordförande Nykvarns Innebandy

Låten släpps fredag 22/12 kl. 00:00 på Spotify, Youtube Music, Instagram, Facebook, TikTom mfl. p.s. På julafton släpps musikvideon till låten på YouTube d.s.

Under inspelningen. Foto: Privat

Text:

Henrik Ojeda

Dela via:

Shares
Publicerad: 22 december 2023 08:30
Senast uppdaterad: 22 december 2023 01:01

Sjukhuschefen nominerad till ”Årets Säkerhetsprofil”

373470992_6204712246323503_8466909100321160244_n

Foto: Alexander Isa / Södertälje sjukhus

Varje år arrangerars Säkerhetsgalan för alla som arbetar med säkerhet. Till årets upplaga har Södertälje sjukhus säkerhetschef Melina Mellin nominerats för sitt fantastiska arbete.

Utmärkelsen ”Årets Säkerhetsprofil” tilldelas en person med ett passionerat intresse för säkerhetsfrågor, och som med stort engagemang och gedigen kunskap verkar inom säkerhetsbranschen.

En av de personer som har blivit nominerad till den prestigefyllda utmärkelsen är Melina Mellin, säkerhetschef vid Melin Södertälje sjukhus.

Foto: Södertälje sjukhus

”Melina har under nästan tio år som säkerhetschef på Södertälje sjukhus byggt upp en välfungerande säkerhetsorganisation från grunden och därmed också en god säkerhetskultur. Hon är en synlig och närvarande säkerhetschef med trygga medarbetare som ledstjärna. Genom engagemang, uthållighet och ett entusiasmerande arbetssätt har hon implementerat och befäst den säkerhetsmedvetenhet som numera genomsyrar alla delar av sjukhuset och dess samarbetspartners.”, lyder nomineringen.

– Jag blev överraskad men hedrad och ödmjuk över nomineringen, säger Melina Mellin i ett inlägg på sjukhusets egna hemsida.

Mellin har nominerats av Aktuell Säkerhet och Företagsuniversitetet och den 3 oktober utses vinnaren under Säkerhetsgalan.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 8 september 2023 04:00
Senast uppdaterad: 7 september 2023 22:39

Flera bilar förstörda i brand vid skola i Geneta

Sham

Foto: Shamash Oyal

Strax innan klockan 23 larmades räddningstjänsten till Geneta efter rapporter om bilbränder. Två bilar totalförstördes i samband med nattens händelse.

En eldsvåda som utbröt på torsdagskvällen i Geneta resulterade i skador på två personbilar. Branden inträffade vid Prosten Linders Väg nära Wasaskolan och rapporterades in till SOS Alarm klockan 22.39.

Räddningstjänsten ryckte snabbt ut till plasten och är för närvarande på plats för att släcka elden som svepte genom de två fordonen. Orsaken till branden är ännu oklar, och polisen utreder ärendet för att fastställa vad som föranledde händelsen och om något brott har begåtts.

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 7 september 2023 21:28
Senast uppdaterad: 7 september 2023 21:28

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors