Företag i fokus:

Bariq Kassir siktar mot nya utmaningar – säljer Croc’s Inn

DSC_0017-2

Bariq Kassir, ägaren av Croc’s Inn
Foto: Shamash Oyal

Bariq Kassir, entreprenören som andats liv i Södertäljes nöjesliv genom Croc’s Inn, annonserar nu försäljningen av sin verksamhet för att utforska nya horisonter.

Med en akademisk bakgrund inom ekonomi och IT har Bariq Kassir visat att framgång inte bara handlar om att gå framåt i yrkeslivet utan även om att följa sina passioner.

– Att omvandla idéer till verklighet är en konst som jag brinner för, och ett av mina största projekt har varit att förvandla en bortglömd plats till något levande och pulserande. Croc’s Inn var en död hörna, men med envishet, vision och fantastiska medarbetare har vi förvandlat den till Södertäljes bästa restaurang och partykrog, säger ägaren Kassir till Telgenytt.

Croc’s Inn på Badhusgatan 3 ute till försäljning.
Foto: Shamash Oyal

Genom att investera tid, pengar och energi har han lyckats återställa Croc’s Inns forna glans som en pulserande restaurang och partykrog. Med ett team av engagerade medarbetare vid sin sida har Kassir skapat en plats där Södertäljes invånare kan samlas för att njuta av god mat, levande musik, och varandras sällskap. Croc’s Inn har blivit en symbol för gemenskap och underhållning, något som speglas i både gästernas uppskattning och de positiva recensionerna som följt.

– Att se gästerna njuta och läsa positiva recensioner är belöningen för det hårda arbetet, säger han

Nu när Kassir vänder blicken mot nya utmaningar och möjligheter, står Croc’s Inn inför ett vägskäl. Med ingen bindande avtal med bryggerier eller lån erbjuds framtida ägare en unik möjlighet att fortsätta bygga på det framgångsrika konceptet, med ett krav från Kassir att essensen av Croc’s Inn – inklusive dess namn och satsning på livemusik – bevaras.

Bariq Kassir är här tillsammans med kvällens DJ en fredagkväll.
Foto: Shamash Oyal

– Att bevara det som har gjort krogen så framgångsrik är avgörande för att fortsätta erbjuda invånarna i Södertälje och besökare en minnesvärd upplevelse, säger Bariq Kassir.

Kassir står inför ett nytt kapitel där han ska utforska nya projekt, motiverad av en amerikansk investerare och affärsman som ofta betraktas som historiens mest framstående investerare.

– Nästa steg för mig är att sälja Croc’s Inn och ge mig in i nya äventyr och utmaningar. Som Warren Buffett en gång sa: ”Riskera aldrig mer än du har råd att förlora och investera alltid med förnuft.” Att gå vidare är ett naturligt steg att ta och jag är redo för nästa kapitel, säger han.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 april 2024 05:00
Senast uppdaterad: 3 april 2024 10:27

Irak begär att koranbrännaren Momika ska utlämnas

Momika Skärmdump TikTok

Skärmdump: TikTok

Södertäljebon och den irakiske medborgaren, Salwan Momika, har begärts utlämnad av Irak, det rapporerar TT under tisdagen.

Under sommaren genomförde Momika flera koranbränningar på olika platser. Nyligen tog han tillbaka sina ansökningar för framtida koranbränningar, vilket ledde till att den planerade aktionen i Södertälje och andra liknande händelser inte ägde rum.

Nu har Irak, som tidigare höjt ett varnignsfinger till Sverige, begärt att Momika ska utlämnas till deras land, enligt källor till TT. Momika själv informerade nyhetsbyrån att han fick kännedom om Iraks begäran i fredags och att han har blivit kallad för förhör av polisen i Södertälje på tisdagen.

(Annonslänk)

– Jag har asylskäl eftersom jag är emot irakiska regeringen. Det här är ett sätt för dem att få mig utlämnad och mördad. Sverige, Åklagarmyndigheten och rättssystemet har ett ansvar över mitt liv, säger Momika till TT.

TT har rapporterat att ärendet har överlämnats till Åklagarmyndigheten, men åklagaren har inte bekräftat eller förnekat att ärendet är under hans ansvar. Enligt dokument från justitiedepartementet, som TT har haft tillgång till, mottogs det första ärendet om Momikas utlämning redan den 18 juli.

Läs även: – Här attackeras Momika i centrala Södertälje

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 13:29
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:27

Anställd slagen och rånad på LSS-boende

Polis. Foto Alex Ataseven

Arkivbild

En anställd på ett LSS-boende blev slagen och rånad under ett arbetspass när flera gärningspersoner bröt sig in.

Det var strax efter midnatt, natten mot måndag, som en man i 20-årsåldern blev rånad och slagen på ett LSS-boende i Mölnbo. Två okända gärningspersoner trängde sig in i huset under natten och hotade mannen till att överlämna sitt bankkort, bilnycklar och annan egendom.

Efter att ha tagit bilnycklarna kunde gärningsmännen lämna i en bil de stal från platsen.

Den anställde, som blev fysiskt angripen, klarade sig utan allvarliga skador. Polisen inledde en utredning om grovt rån och olaga frihetsberövande i ärendet. En teknisk undersökning genomfördes på platsen för att samla bevis och söka efter spår som kan leda till de skyldiga.

För närvarande finns inga misstänkta personer gripna efter hämndens i Mölnbo.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 12 september 2023 12:53
Senast uppdaterad: 12 september 2023 15:28

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors