Företag i fokus:

Nedsläpp: Björklöven – SSK

C2D2DC6B-9856-4271-A699-6E8151EF032D

Magnus Bogren snackar upp matchen mot Björklöven Foto: Shamash Oyal

SSK kommer från ytterligare en tung förlust när man i onsdags förlorade mot Brynäs med 1-4 i Scaniarinken. Det var första gången laget gick från en match på hemmaplan utan att ta poäng.

Den här veckan består av tre matcher för SSK, vilket man inte haft sedan början av oktober. Med tanke på hur tungt laget har det just nu kunde matcherna inte bli svårare, i alla fall om man ser var Brynäs och fredagens motståndare Björklöven huserar i tabellen.

Stundtals bra spel är en klen tröst när man bara mäktar med ett mål framåt som mot Brynäs senast.

-I fyrtio minuter tycker jag nästan vi är bättre än Brynäs även om de är farliga. I sista perioden tycker jag vi blir passiva, vi går ner oss och de kommer ut på ett sätt att vi inte fick tag på dem som vi fick i de två första perioderna, säger Magnus Bogren om matchen då vi får en pratstund med honom när han och laget sitter i bussen på väg upp till Umeå.

-Det handlar om att göra fler mål än motståndarna, vi släpper in för mycket mål och gör alldeles för lite. Det är inte det att vi inte skapar chanser men det är inte tillräckligt. Vi har lite oflyt också, har någon puck som studsar på mållinjen och lite utanför. Men vi kan inget annat än pusha killarna, få dem att slappna av och att jobba hårt.

Man får ingenting gratis i den här ligan, ännu mer påtagligt blir det när gruppen saknar det där lilla extra självförtroendet och inte får det att stämma i spelet fullt ut över 60 minuter. Det är lätt att spelarna börjar tänka för mycket istället för att på ett naturligt sätt göra det de är bra på.

-Vi behöver bli lite mer distinkta och gå mer på instinkt i offensiven, sedan måste vi givetvis täppa till spelet i egen zon, vilket såklart kommer bli viktigt i morgon också.

Artiklen fortsätter efter annonsen

(Annonslänk)

-Det är ett skickligt lag vi möter, Björklöven är alltid bra på hemmaplan. De förlorade ju dessutom igår så de kommer säkert ut än mer taggade. Det är en tuff bortamatch men väldigt inspirerande att åka upp där och fördärva deras fredagskväll.

Jag tänkte på igår att Brynäs målvakt Anders Lindbäck släppte en hel del returer och känner att ni inte var tillräckligt heta att samla upp dem och på så sätt få något enkelt mål att få energi av.

-Det är en bra analys och det är också så vi ser det. Och även om de blockar en del skott tycke jag också att vi får igenom en del men där måste vi tävla mycket hårdare i det området. Det är inte så att de är mer fysiskt starka än vi är, man måste sticka in näsan, det gör ont att vara där. Där har vi definitivt något som vi behöver bli bättre.

Förutom skadefrånvaron på Veeti Vainio, hur är läget i truppen i övrigt?

-Alla är tillgängliga, får se imorgon hur vi formerar laget, det är inte riktigt bestämt ännu. Jag tycker att ”Ludde” (Ludvig Hedström) på backen gör det bra. Även Stelio Mattheos gör det piggt och bra. Det ska bli intressant att se men vi får se imorgon hur vi sätter ihop det.

-Vi har mycket folk och behöver alla men vi får se hur vi sätter upp det.

Text:

Daniel Hansson

Dela via:

Shares
Publicerad: 2 november 2023 19:30
Senast uppdaterad: 3 november 2023 07:30

Thomas Gottlind från Södertälje vann Elitstyrkans hemligheter

Gottlind

Thomas Gottlind Elitstyrkans hemligheter. Foto: TV4

Södertäljebon Thomas Gottlind och skidskytten Torstein Stenersen från Östersund står som segrare i Elitstyrkans hemligheter 2023

I den senaste säsongen av Elitstyrkans hemligheter, som hade premiär i april, deltog totalt 18 deltagare, varav tre från Södertälje. Sebastian Martinsson, 29 år och processoperatör samt tidigare deltagare i Bachelor 2021, Esmeralda Tällö, 24 år och student med en bakgrund inom innebandy för Telge, samt 42-åriga HR-chefen Thomas Gottlind.

Samtliga tre representerade Södertälje när programmet, som en svenska versionen av det brittiska tävlingsprogrammet SAS: Who Dares Wins, spelades in i september 2022. Men till slut var det Thomas Gottlind som, tillsammans med skidskytten Torstein Stenersen, klarade sig igenom de extrema utmaningarna och tog hem segern.

Under åtta dygn av fysiska och psykiska påfrestningar, dålig sömn och begränsad mat, visade sig Gottlind vara en stark och uthållig deltagare.

– Det var en blandad känsla av lättnad och att jag inte ville att det skulle ta slut. Glädjen och stoltheten kom långt senare när jag smält upplevelsen, berättade Thomas Gottlind till Aftonbladet.

Läs även: – Södertäljebor med i ny säsong av Elitstyrkan på TV4

Thomas Gottlind, Esmeralda Tällö och Sebastian Martinsson. Sophie Odelberg/TV4.

Text:

Paula Kass Elias

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 juni 2023 09:02
Senast uppdaterad: 3 juni 2023 09:02

Företaget beviljas bygglov för ny stor fastighet i Nykvarn

2022_03_logicenters_veidekke-1024x634-1

Bild/Illustration: Logicenter.

I fjol förvärvade bolaget 206 000 kvadratmeter stor mark av Veidekke i Nykvarn. Nu har Logicenters, en fastighetsägare specialiserad på moderna logistikanläggningar, fått bygglov för en nybyggnad.

Logicenters har fått grönt ljus att påbörja byggnationen av en 31 000 kvadratmeter stor logistikfastighet, komplett med solceller på taket. Logicenters har en omfattande närvaro i hela Norden och erbjuder moderna logistikfastigheter till sina kunder i flera länder, inklusive Sverige, Danmark, Norge, Polen och Finland. Deras totala logistikytor omfattar nästan 2 miljoner kvadratmeter.

Arbetet med den nya logistikfastigheten i Nykvarn förväntas vara komma igång någon gång under sensommaren. Med sin strategiska placering och moderna faciliteter kommer fastigheten att erbjuda en optimal lösning för företag som behöver logistikutrymme och kommer att vara utrustad med solceller för att bidra till hållbar energiförsörjning.

Logicenters fortsätter att utöka sin portfölj av moderna och hållbara logistikfastigheter, och den nya fastigheten i Nykvarn är ett exempel på deras fortsatta framgång och tillväxt inom branschen.

– Logicenters växer hela tiden och är mer än redo att etablera sig ytterligare i närregionerna till Stockholm. Nykvarn ligger dessutom på ett oslagbart läge för logistik med närhet till såväl Södertälje som hela Mälaren, sade Matthias Kettelhoit, CEO på Logicenters, i samband med förvärvet.

(Annonslänk)

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 juni 2023 04:00
Senast uppdaterad: 2 juni 2023 18:15

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors